NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Odwracanie trendu degradacji infrastruktury

| Andrzej Massel, Rynek Kolejowy 02.08.2014 195

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-08-02 09:13:06 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
No!. W końcu jest szansa pobicia rekordu na Polskich torach.




http://www.youtube.com/watch?v=KIBpoN5RwZ4
2014-08-02 09:20:51 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Mam wrażenie, że Massel koncentruje uwagę na remontach podczas gdy moim zdaniem podstawową przyczyną degradacji torów jest brak utrzymania. Dobrą ilustracją jest moda na podkłady betonowe. Przecież układa się je ponieważ nie wymagają utrzymania a nie z powodu ich wyższości mechanicznej nad drewnianymi.

Drugą przyczyną degradacji torów są nieżyciowe przepisy.
2014-08-02 10:00:20 Autor: głos z grobu
---.free.aero2.net.pl
po 89 nastała prawdziwa wolność !!!! Cieszmy się i radujmy się tym.
ps. nie wkurw...a was już ten pucybut ?
2014-08-02 10:03:25 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Faktem jest ze prędkość spadała i nadal spada ale nie w takiej skali. Drogowcy kolejowi zajęli sie sobą i w d.... maja przewodników. Monopolistyczną ich pozycja powoduje, iż myślą tylko o remontach torów ktore sie ślimaczą. Czas realizacji takich remontów jest wydłużony. Nie maja kontroli nad tym. Rozkładają tylko ręce i mówią ze sie nie da bo to Wykonawca dał ciała. I tak z roku na rok spada zainteresowanie przewoźników kolejowych włożeniem po torach z łaski. Do tego nie ma żadnego na nich bata. Wszystko im wolno. Wszyscy musza ich zrozumieć. Nie płaca żadnych kar z tego tytułu, ale dał przewodników to maja przygotowane na każda okazje wzrosty stawek. To jest poprostu banda. Dodatkowo kontynuują likwidacje kolejnych mijanek na takich liniach jak np. E65 no i wtedy puszczają pendolinki, ktore uniemożliwiają uruchomienie pociągów dla ludzi do pracy. Rozkładają ręce i mówią a tu musi postać ok 30 min jak pendolinki dojedzie to ludzie pracy beda mogli jechać dalej. Jednak skończył sie w tym kraju czas nakazów. Ludzie maja możliwość wyboru. No i wybieraj albo własny samochód albo busa którym dojadą szybciej. Za ńim PLK zakończy wszystkie remonty to juz nie będzie miała klientów. Ale i na to maja sposób. Mniej pociągów to wyższe stawki. Bo bilans musi byc conajmniej na zero.
2014-08-02 10:47:18 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post głos z grobu:
"po 89 nastała prawdziwa wolność !!!! Cieszmy się i radujmy się tym.
ps. nie wkurw...a was już ten pucybut ?"
@głos z grobu

Ja nie bardzo rozumiem, z czego się cieszyć i radować?. Co ma wspólnego wolność do spełniania pragnień?. Często Polacy mówią o wolności, bez bliżej określonych celów. Wielu twierdzi, ze mając małe dzieci nie rzuci wszystkiego w tzw. "ch...rę" i nie wyjedzie na koniec świata z tego zakichanego kraju. Co jednak okazuje się, ze nie jest niemożliwe. I ci którzy cenią swoją wolność bardziej w tym kontekście, jadą i żyją i dzieci są szczęśliwe!. Okazuje się bowiem, że samo skucie kajdanami nie zniewala człowieka tak bardzo, jak brak wyrazu własnych pragnień. Zobacz sąsiadów na Białorusi. Przecież to nie jest tak, że Ci ludzie są spętani w niewoli, bo jednak są wolni!. Albo w Korei Północnej, gdzie jak kwitną bzy i kasztany, to młodzi chodzą do parku serca, i płoną miłością, ale czy oni są wolni?. Wolność jest trudna do zdefiniowania, z uwagi na nieuchwytność ludzkiej percepcji. Każdy postrzega świat inaczej, i dla każdego są inne ograniczenia. Dla wielu pomimo wolności, są Wizy!. Wolność to możliwość wyrażenia się w pełni, w samodzielności, w dążeniu do celu. I w byciu niezależnym od wszelkich wyznań religijnych, czy danych partii politycznych i ich obiecanek. Żyj raz tu, a innym razem gdzie indziej. A będziesz doświadczać cudów. Takie jest prawo natury, a nie wolności!.
2014-08-02 10:50:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
@Patryk

"Rozkładają ręce i mówią a tu musi postać ok 30 min jak pendolinki dojedzie to ludzie pracy beda mogli jechać dalej."
Wskaż pociąg osobowy, który będzie musiał stać około 30 minut czekając na przejazd Dziobaka.
2014-08-02 11:24:24 Autor: Madra Jola
---.dynamic.chello.pl
Przypomne, iz swego czasu PLK twierdzila, iz naklady jakie moze poniesc na utrzymanie infrastruktury pozwala na utrzymanie de facto 7000 linii kolejowych. Potem slyszalam, ze okolo 10 tys. A mamy prawie 20 tys. czynnych linii kolejowych.
Mam nadzieje, ze PLK i panstwo polskie bierze pod wage fakt, ze nowe inwestycje pociagaja za soba w dluzszej perspektywie wydatki na UTRZYMANIE infrastruktury, o ktorych jak ktos wczesniej zauwazyl nagminnnie sie zapomina...
2014-08-02 17:55:17 Autor: Kryniczanin
---.158.217.21.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Cytat:

"Najlepszym zobrazowaniem wspomnianego ograniczenia remontów jest przedstawienie zakresu wymian nawierzchni na sieci kolejowej Polski od roku 1989. Należy przypomnieć, że na przełomie lat 80. i 90. na sieci kolejowej realizowano wymiany nawierzchni na łącznej długości około 2000 km toru rocznie, natomiast w roku 1999 wymieniono jedynie 132 km, a przez następne kilka lat – około 200 km toru rocznie. Jeszcze większy spadek nastąpił w zakresie wymian rozjazdów. Jeszcze w 1989 r. na sieci polskich kolei wymieniono 4332 rozjazdy, podczas gdy w latach 2001-2005 liczba wymienianych corocznie rozjazdów była mniejsza niż 150. Skutki drastycznego ograniczenia napraw można przedstawić na przykładzie bardzo wielu linii kolejowych."

A czemu Rynek Kolejowy nie przypomni kto był autorem tego "spektakularnego" sukcesu z 1999? Skoro Wam się zapomniało w informowaniu młodych czytelników to ja przypomnę

Tadeusz Syryjczyk – Senior Ekspert

Tadeusz Syryjczyk jest doktorem nauk technicznych w zakresie informatyki. W latach 1971-1989 był pracownikiem naukowym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. W latach 80. działał w krakowskiej „Solidarności". W 1987 r. był współzałożycielem Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego, a od 1990 r. jego prezesem. Minister przemysłu w rządzie Tadeusza Mazowieckiego. Minister – szef zespołu doradców premier Hanny Suchockiej. Minister transportu i gospodarki morskiej w rządzie Jerzego Buzka. W latach 1991-2001 poseł na sejm. W okresie 2003-2007 przedstawiciel Polski w Radzie Dyrektorów w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju w Londynie. W ZDG TOR zajmuje się zagadnieniami związanymi z funkcjonowaniem transportu kolejowego w Polsce i Unii Europejskiej.

http://www.zdgtor.pl/zespol.html

Nagrody "Człowiek Roku - Przyjaciel Kolei" rozdane

W siódmej edycji plebiscytu „Człowiek Roku – Przyjaciel Kolei” uhonorowani zostali: Adam Grzeszak (Dziennikarz Roku), prof. dr hab. inż. Jerzy Kisilowski (Naukowiec Roku), Artur Radwan (Menedżer Roku - grupa firm kolejowych) Tomasz Szuba (Menedżer Roku - firmy pracujące na rzecz kolei), Hanna Gronkiewicz –Waltz (Polityk Roku), Adam Struzik (Samorządowiec Roku). Kapituła przyznała także dwie nagrody specjalne. Otrzymali je Jerzy Buzek oraz Tadeusz Syryjczyk.

http://www.rbf.net.pl/wiecej,Nagrody,655
2014-08-02 22:20:35 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Nie śledzę plebiscytów. Jeżeli te "Nagrody Roku - Przyjaciel Kolei" nie jest sciemą to jest to największa DURNOTA ROKU.
2014-08-02 22:39:03 Autor: UIC60
---.dynamic.chello.pl
"Kryniczanin"...nic dodać nic ująć.Imć Syryjczyk obciął prawie do zera dotacje budżetowe dla kolei i otwarcie mówił,że stawia na autostrady bo to jest...przyszłość transportu.Zrezygnowano z wszelkich inwestycji na kolei,oprócz tych na papierze,bo te przynosiły korzyści "zaprzyjaźnionym", wstrzymano wszelkie naprawy główne nawierzchni,naprawy bieżące stały się prawie fikcją,a po"wycięciu" ludzi w sekcjach,dawniej drogowych obecnie eksploatacji,, utrzymanie też stało się "akcyjne".Przed Syryjczykiem w"moim" Oddziale Drogowym,rozjazdy w torach głównych zasadniczych były podbijane 1-2 razy w roku,a usterki klasy C w torach torach szlakowych usuwane były maszynami PLM czy MD które były na stanie Oddziału.No cóż ...panu S.to nie pasowało....maszyny zostały przekazane firmom"zewnętrznym" typu PPMT, DOLKOM itd...no i rozjazdy "bite" sa co parę lat a usterki klasy C na szlaku "usuwa" sie przy pomocy lewarów i w najlepszym przypadku podbijakami spalinowymi,ale i oskardy sie trafiaja......A imś Syryjczyk jak"wyleciał" ze stołka stał sie,jak to Kryniczanin napisał doradcą do spraw ....kolei w firmie TOR.Śmieszne i żałosne za razem....aj waj,aj waj.
2014-08-03 10:40:04 Autor: ggg
---.2.privacyrepublic.org
Masel za studium wykonalności dla E65 powinien siedzieć w więzieniu. Są odcinki na tej linii ze zmniejszoną prędkością. Okolice Działdowa i Iławy. Taki z niego fachowiec jak z koziej d... itp. Miał swoje 5 minut i nieudacznik jeden niewiele albo nic nie zrobił. Zwykły karierowicz.
2014-08-03 13:25:36 Autor: maszynista 667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post ggg:
"Masel za studium wykonalności dla E65 powinien siedzieć w więzieniu. Są odcinki na tej linii ze zmniejszoną prędkością. Okolice Działdowa i Iławy. Taki z niego fachowiec jak z koziej d... itp. Miał swoje 5 minut i nieudacznik jeden niewiele albo nic nie zrobił. Zwykły karierowicz."
Dokładnie,to są ludzie oderwani od rzeczywistości,wychwala np. modernizację st.rozrządowych za komuny,które teraz tak naprawde trzeba by częściowo zamknąć bo stoją bezczynnie gdyż tow.drobnicowe przejęły tiry,kolei została w gł.mierze masówka.Jeśli chodzi o infrastrukturę,to powody do radości są średnie,ile bowiem wybudowano w Polsce km.nowych linii kolejowych w ciągu ostatnich 25 lat?
2014-08-03 13:56:16 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A ile wybudowano km nowych linii kolejowych w UE w ciągu 25 lat?
2014-08-03 14:53:40 Autor: UIC60
---.dynamic.chello.pl
Nie wiem na czym opierasz swoją ocenę pana Massela...myślę,że na tzw"obiegowych opiniach".Powiem Ci jedno,niewielu jest w Polsce specjalistów-profesjonalistów tak doskonale znających problemy kolejnictwa,zwłaszcza dotyczących infrastruktury z zakresu projektowania , budowy i utrzymania nawierzchni kolejowej.Jest praktykiem i teoretykiem a obecnie jest zastępcą dyr. Instytutu Kolejnictwa w Warszawie.Pan Massel na swoim poprzednim ministerialnym stanowisku mógł zrobić dużo,no i myślę,że też dużo zrobił, mógł zrobić znacznie więcej,ale....no właśnie...w tym dzikim kraju rządzą nie fachowcy a dyletanci,ale za to mocni w gębie........wszystko wiedzący,na wszystkim się znający politycy.
2014-08-03 14:55:53 Autor: maszynista 667
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post aron mędrzec parczewski:
"A ile wybudowano km nowych linii kolejowych w UE w ciągu 25 lat?"
Choćby eurotunel pod kanałem La Manche,linia dużych prędkości Kordoba-Malaga w Hiszpanii,itd...Idź pomędrkuj gdzieś indziej mędrcu.
2014-08-03 15:54:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
No własnie. A ile to jest procent sieci? 1%? Albo mniej.
2014-08-03 21:33:30 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zapomina się o ludziach. Po 2001 roku koszono wszystkich równo z trawą automatyków, drogowców w szczególności. Jednych zwalniano innych przenoszono do prywatnych spółek razem ze srzętem jak to napisał @UIC60. Po 2 latach tych ludzi wywalano na bruk. A teraz kwik bo nie ma toromistrzy, monterów od SRK, ludzi którzy umieli obsługiwac plasery. Do tego w 2002 roku podjęto decyzję o likwidacji szkolnictwa kolejowego. Teraz nastawniczym zostaje sie po 3 mc kursie przeprwadzonum na terenie ISE a dyżurnymi robi się ludzi po roku pracy jako nastawniczy bo takie sa braki kadrowe w PLK. Na rok 2014 zaplanowano zatrudnić ok 1100 osób. Najgorzej jest w automatyce i drogówce. Toromistrze którzy mają po 30 km dwutorowej linni i 2 do 4 stacji to jest norma. I oni są sami. To samo dotyczy automatyki : 2 monterów i 3 stacje + z 4 SSP + przjazdy kat A. O jakim bierzącym utrzymaniu mówimy jak nie ma kim? Co bedzie za 5 lat jak najbardziej doświadczeni odejdą na emerytury. Kto ich zastapi?
2014-08-03 22:05:03 Autor: UIC60
---.dynamic.chello.pl
"Z plk".....taka jest smutna prawda,gdy koleją zaczynają rządzić bankomaty i inni świetni w swoim fachu ekonomiści.Tyle tylko,że na bezpieczenstwie nie można oszczedzać....brak wykwalifikowanych pracowników,a generalnie brak pracowników prędzej czy później za skutkuje jakąś katastrofą kolejową....a wtedy okaże się,ze na stanowiskach,takich czy owych pracowali ludzie"przyszkoleni" ......czyli dyletanci.....bez właściwej szkoły i doświadczenia.A w sekcjach eksploatacji "robotników torowych" jest w tej chwili góra 10 osób,a czym się zajmują????...oczywiście koszeniem trawy i zbieraniem śmieci...takie są priorytety......
2014-08-04 00:04:39 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@UIC60- Bankomaty i ekonomiści mogą rządzić w PLK pod warunkiem bedzie zdobycie odpowiednich i wystarczajacych funduszy na utrzymanie i remonty infrastruktury oraz przypilnowanie aby te fundusze zostały dobrze wydane. A co mamy? Polityka samochodowa - burdel !! Na monity z ISE czy ZLK że potrzeba nowych aut - zero odpowiedzi. Platforma zakupowa -burdel do kwadratu. Było dobrze jak poszczególne działy zamawiał to co trzeba - nie było żle. Obiecywali że platforma zakupowa będzie lepsza. I co wyszło? Potrzeba przysowiowe kilo gwoździ i decyduje o tym Warszawa czy na pewno ten kilogram jest potrzebny! A może starczy mniej! Do tego analizują i zatwierdzają to laicy nie mający elementarnej wiedzy o urządzeniach i elementach infrastruktury. Sam czas trwania zamówienia - nawet do 2 mc! No kurna felek - tak się długo nie pociągnie!
A co wyszło po chronometrażu? Co niektórym w centrali kopary opadły jak wyniki zobaczyli. Dopiero po tym chyba przejrzeli na oczy.
2014-08-04 12:35:09 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Problemem naszego kraju od poczatku transformacji jest brak jakiejkolwiek spojnej wizji organizacji transportu i komunikacji. Utrzymywanie na sile kompletnie nierentownych linii kolejowych a z drugiej strony bezmyslne zachlysnieccie sie haslem : BUDUJEMY AUTOSTRADY! Jaki jest efekt takich dzialan, kazdy widzi. Czy po Polsce podrozuje sie szybciej? Od cwiercwiecza mamy na kolei (ale nie tylko) do czynienia z typowa gospodarka rabunkowa i nic dziwnego, ze naszym hitem eksportowym sa jablka oraz salata...a kolej osiagnela parametry godne kraju Trzeciego Swiata, ktorym w istocie jestesmy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5