Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Od 29 listopada pociągi wracają na trasę Żywiec – Zwardoń

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Od 29 listopada pociągi wracają na trasę Żywiec – Zwardoń
Fot. Michał Szymajda
Do 28 listopada między Żywcem a Zwardoniem zamiast pociągów będą kursowały autobusy. Komunikacja zastępcza wynika z przebudowy linii na odcinku Żywiec – Węgierska Górka. Efektem inwestycji PKP PLK będą krótsze podróże i przewóz towarów. Przystanki Radziechowy-Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina zapewnią lepszą obsługę podróżnych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 10 przejazdach kolejowo–drogowych.

Inwestycja na trasie Żywiec – Węgierska Górka umożliwi sprawniejsze i szybsze przejazdy pociągów. Po zakończeniu wszystkich robót, składy będą mogły jeździć nawet do 100 km/h, a więc dwukrotnie szybciej niż obecnie (50-60 km/h).

Na odcinku Żywiec – Węgierska Górka wykonywane są ostatnie zasadnicze prace na torach – zgrzewanie szyn. Jest już sieć trakcyjna i przebudowane perony na stacjach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina. Perony są wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągu. PLK wyposażą obiekty w wiaty, ławki i gabloty informacyjne.

Z peronów łatwiej skorzystają osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe oświetlenie dojść oraz oznakowanie przystanków osobowych zapewni większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym. Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię. Na trzech z nich wymieniona będzie sygnalizacja świetlna. Przejazdy zyskają także nowe oświetlenie i monitoring. Montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym zapewni większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na odcinku Żywiec – Węgierska Górka.

W ramach inwestycji wymieniono ponad 8 km torów i sieci trakcyjnej. Prace objęły 21 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. mosty nad rzeką Leśnianką i Sołą. PKP Polskie Linie Kolejowe w maju 2018 roku podpisały umowę za prawie 35 mln zł netto na przebudowę trasy Żywiec – Węgierska Górka na linii Katowice – Zwardoń. To kolejny odcinek, który PLK przebudowują w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Cały projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)” – o wartości 200 mln zł jest finansowany z budżetu państwa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5