Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

O Rail Baltice na Kongresie Kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TOR Konferencje

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
O Rail Baltice na Kongresie Kolejowym
fot. AB „Lietuvos geležinkeliai"
Rail Baltica to linia kolejowa będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, łącząca torem normalnym Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Rail Baltica w Polsce ma liczyć 341 km, z czego 172 km linii dwutorowej i 169 km linii jednotorowej. Pociągi będą mogły jeździć tą trasą z prędkością 160 km/h. Linia stanowi jeden z priorytetowych projektów Trans-European Transport Networks (Sieci Transeuropejskie TEN-T).

Rail Baltica jest jedną z największych inwestycji kolejowych w Europie, nazywaną niekiedy „projektem wieku”. Kolejowa trasa łącząca kraje nadbałtyckie, przez Polskę z zachodem Europy, ma kosztować 5,8 miliarda euro. Z tego 85 procent gotowa jest sfinansować Bruksela. Planowany zysk z uruchomienia linii kolejowej ma być dwa i pół raza większy. Rail Baltica utworzy bowiem korytarz ekonomiczny, który będzie służył wspólnemu jednolitemu rynkowi UE. Może również przynieść korzyści polskiej gospodarce.

23 listopada 2017, w ramach VII Kongresu Kolejowego w Warszawie, odbędzie się sesja dedykowana projektowi Rail Baltica pt. „Rail Baltica – wpływ projektu na przyszłość infrastruktury, transportu i biznesu w Polsce”. Temat Rail Baltica zaprezentują: z ramienia EU pan Jakub Siwiński – Policy Officer, Transport Networks Unit, DG MOVE, z ramienia Rail Baltica pan Arturas Vilimas – Dyrektor Generalny Rail Baltica w Polsce a w panelu dyskusyjnym zasiądą panowie Indrek Orav – CEO Rail Baltica Estonia oraz Leszek Hołda – Członek Zarządu PKP Energetyka S.A. oraz inni reprezentanci instytucji i firm zajmujących się tematyką infrastruktury kolejowej. Temat Rail Baltica będzie częścią sesji pt. „Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?”.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Pasażer

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Biznes

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Kasper Fiszer 27 listopada 2017

KK 2017. Siemens i Alstom łączą siły. Przeciw CRRC?

Tabor i technika

KK 2017. Kolej przed wielką szansą. Trzeba myśleć o nowych liniach

Kongres Kolejowy

Zobacz również:

Kongres Kolejowy: Jak badać oczekiwania podróżnych?

Pasażer

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Biznes

Czy Polski Fundusz Rozwoju zjednoczy Newag i Pesę?

Kasper Fiszer 27 listopada 2017

KK 2017. Siemens i Alstom łączą siły. Przeciw CRRC?

Tabor i technika

KK 2017. Kolej przed wielką szansą. Trzeba myśleć o nowych liniach

Kongres Kolejowy

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5