W czasie odbywających się w Monachium targów „Logistyka Transportu Towarów”, organizowanych pom. 10 a 13 maja, Bombardier prezentuje nową wersję lokomotywy Traxx AC Last Mile Diesel z dodatkowym silnikiem spalinowym.
Ukazana w nowym designie, lokomotywa cechuje się nowoczesnym rozwiązaniem, które oferuje duże ułatwienia na niezelektryfikowanych, krótkich odcinkach torów. Lokomotywa Traxx AC Last Mile Diesel wyposażona jest w silnik spalinowy. Silnik ten umożliwia manewry lokomotyw np. na bocznicach, dzięki czemu nie ma konieczności podczepiania do lokomotywy elektrycznej pojazdu spalinowego, który umożliwiłby manewry. Lokomotywa Traxx AC jest bardzo dużym ułatwieniem w przypadku kolejowego transportu towarowego.
Åke Wennberg, szef działu lokomotyw I wyposażenia firmy Bombardier Transportation powiedział: - Nasza lokomotywa Last Mile Diesel oferuje prawdziwą innowację, dając zupełnie nowe możliwości w transporcie towarów. Jestem pewien, że ten nowy produkt zachwyci naszych klientów – zaznaczył Wennenberg. Dyrektor firmy Railpol GmbH Walter Breinl zaznaczył, że rynek kolejowy długo czekał na taki produkt. Pierwszych pięć lokomotyw tego typu zostało zamówionych przez Railpool na koniec roku 2010. Będą one leasingowane, m. in. przez szwajcarskiego przewoźnika BLS Cargo.
Inżynierowie projektujący lokomotywę Last Mile Diesel opierali się na znajomości lokomotyw Bombardier ALP 45 Dual Power, które popularne są na rynku północnoamerykańskim.
Lokomotywy Traxx przeznaczone są do ruchu pasażerskiego i towarowego, krajowego i międzynarodowego. Od momentu wprowadzenia na rynek, sprzedano już ponad 1500 lokomotyw Traxx, które jeżdżą w 18 krajach europejskich. W skład platformy lokomotyw Traxx wchodzą trzy typy pojazdów z napędem elektrycznym (jednosystemowe zasilane prądem stałym lub przemiennym oraz wielosystemowe) oraz pojazdy spalinowo-elektryczne. Cechą charakterystyczną wszystkich lokomotyw Traxx jest ich modułowa konstrukcja. Lokomotywy wyposażone są w urządzenia napędu i sterowania Bombardier Mitrac, które znalazły zastosowanie już w ponad 3200 lokomotywach na całym świecie. Lokomotywy Traxx, dzięki zastosowaniu materiałów, które w ponad 90% mogą być poddane recyclingowi, spełniają wymogi EMAS, są energowydajne i przyjazne dla środowiska naturalnego.