Znamy planowy rozkład Kolei Czeskich na 2016 rok. Pociągi mają jeździć szybciej. Czesi planują też trzy nowe połączenia do Polski. To dalszy ciąg walki o pasażerów korzystających z międzynarodowych połączeń autobusowych.
Koleje Czeskie stawiają na szybsze połączenia. Tak wynika z konsultowanego jeszcze Rozkładu jazdy na 2016 rok. Według projektu pociągi Kolei Czeskich przyspieszą na odcinkach, gdzie zakończono prace remontowe. Najmocniej przyspieszą pociągi ze wschodnich Czech i Moraw do Pragi. Na tych odcinkach przejazd zabierze mniej nawet o 10 minut. Przykładowo w tym roku przejazd z Pragi do Brna zajmował 2 godz. i 37 min., w przyszłym roku będzie to 2 godz. i 30 min. Z Czeskich Budziejowic do Pragi w przyszłym roku podróż zabierze 2 godziny i 23 minuty (teraz 2 godz. i 33 min.).
Szybsze połączenia międzynarodowe
Szybciej będzie także na trasach międzynarodowych. Krótsza będzie podróż z Pragi do Wiednia, Bratysławy, Budapesztu i słowackiej Żyliny. Podróż z Pragi do Bratysławy ma zabrać 3 godz. i 58 min. (teraz 4 godz. i 8 min.), z Pragi do Budapesztu – 6 godz. i 43 min. (teraz 6 godz. i 53 min), z Pragi do Wiednia – 3 godz. i 59 min. (teraz 4 godz. i 10 min.).
Niektóre połączenia ze Słowacją mogą się wydłużyć z winy... Słowaków. Taka sytuacja czeka podróżujących do Żyliny przez miejscowość Horní Lideč z powodu prac modernizacyjnych między Púchovem a Żyliną.
Do Polski częściej
Koleje Czeskie planują dwukrotne zwiększenie liczby bezpośrednich połączeń do Polski. Od grudnia ma być ich sześć. Do Warszawy mają jeździć nowe pociągi: EuroCity Comeniues z Ostrawy, Porta Moravica z Pragi przez Pardubice i Ołomuniec oraz Varsovia z Budapesztu i Bratysławy przez Břeclav (Brzecław) i Přerov (Przerów).
Koleje Czeskie walczą o pasażerów międzynarodowych autobusów
Petr Šťáhlavský, rzecznik prasowy Kolei Czeskich, zwraca uwagę, że dzięki planowanym zmianom w szybkości połączeń Koleje Czeskie staną się atrakcyjne i konkurencyjne w stosunku do najszybszych międzynarodowych połączeń autobusowych funkcjonujących obecnie na czeskim rynku. - W odróżnieniu od autobusów, które często wyjeżdżają z dworców autobusowych zlokalizowanych na przedmieściach Pragi, połączenie kolejowe dojeżdża bezpośrednio do centrum na dworzec główny, który leży w spacerowej odległości od Placu Wacława – przekonuje Petr Šťáhlavský.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
