2 listopada Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) rozpoczynają publikację nowego rozkładu jazdy pociągów i sprzedaż biletów na przejazdy w ramach nowego rozkładu jazdy.
W komunikacji międzynarodowej pojawi się dodatkowa para pociągów ICE Frankfurt nad Menem - Kolonia - Bruksela. Tym samym na tej trasie jeździć będą cztery pary bezpośrednich pociągów. Na tory wyjedzie także dodatkowa para Berlin - Warszawa - Ekspres. Zamiast południowego pociągu z Berlina, BWE ruszą o 9.41 i 14.41, wieczorny kurs przesunięty będzie o godzinę, zaś poranny pozostanie bez zmian.
Nowością jest IC Praga - Drezno - Berlin - Szczecin, który do stolicy Pomorza Zachodniego dojeżdżał będzie wczesnym popołudniem i po półgodzinnym postoju wracać będzie do Pragi. Kursujący dotąd we wczesnych godzinach porannych IC do Amsterdamu (powrót wieczorem) zastąpi bezpośredni pociąg regionalny do/z Berlina, kursujący w godzinach dotychczasowego pociągu dalekobieżnego (odj. z Berlina o 17.18). Ostatni pociąg przesiadkowy do Szczecina wyjeżdżać będzie godzinę wcześniej niż dotychczas.
Raz w tygodniu RailJet z Budapesztu (odj. 13.10) i Wiednia do Monachium przedłużony będzie przez Augsburg, Ulm, Stuttgart do Frankfurtu. Na tory powróci także ICE Hamburg - Norymberga - Wiedeń.
Ważną zmianą jest nowy porządek połączeń na trasie Berlin - Monachium. Na zmianę w takcie dwugodzinnym jeździły będą pociągi Berlin - Halle/Saale - Naumburg - Norymberga - Ingolstadt - Monachium oraz (Hamburg-) Berlin - Lipsk - Naumburg - Norymberga - Augsburg - Monachium. Na trasie Lipsk - Berlin - Hamburg utrzymany zostanie rytm godzinny.
Składy ICE-T w dalszym ciągu poruszać się będą z wyłączoną techniką wychylnego pudła. Tym samym dalej podróż Berlin - Monachium oraz Frankurt - Drezno trwać będzie dłużej niż przewiduje regularny rozkład jazdy. Na niektórych liniach obsługiwanych przez ICE kursować będą zastępcze składy IC. Zamiast niektórych podwójnych ICE jeździć będą składy pojedyncze. Zmiany te obowiązywać mają do 19. marca. Również do 19 marca zawieszone będzie kursowanie części bezpośrednich składów ICE z Bremy do Monachium. Podróżni będą musieli się przesiadać w Hanowerze do dłuższego składu jadącego z Hamburga. Zmiana ta wynika z natężenia robot torowych między Hanowerem i Bremą. Do końca kwietnia obowiązywał będzie obecny plan przewozów na linii Kolonia - Bazylea: niektóre pociągi z Kolonii kończyć będą bieg w Karlsruhe, gdzie osoby podróżujące do Szwajcarii będa przesiadać się na jadące z Norymbergi IC.