Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowy rozkład Intercity: Bydgoszcz, Leszno, Gliwice stracą EIC do Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowy rozkład Intercity: Bydgoszcz, Leszno, Gliwice stracą EIC do Warszawy
Wprowadzenie do ruchu pociągów Pendolino znacząco zmniejszy liczbę pociągów kategorii EIC uruchamianych przez PKP Intercity. Ucierpi na tym kilka ośrodków, które stracą bezpośrednie połączenia kategorii EIC z Warszawą.

Wczoraj „Rynek Kolejowy” opublikował projekt planowanego do wdrożenia w grudniu 2014 r. rozkładu jazdy pociągów EIC Premium (Pendolino). – Ostateczna wersja rozkładu jazdy pociągów, w tym dla pociągów EIC Premium, będzie gotowa jesienią. Uwzględni ona oczekiwania przewoźnika jak i możliwości eksploatacyjne linii, w tym planowane prace modernizacyjne – mówi „RK” Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC.

Z projektu do którego dotarliśmy wynika, że na większości tras, na których pojawi się Pendolino, wprowadzony zostanie cykliczny rozkład jazdy, a spośród 10 par pociągów, które kursować będą do Trójmiasta, 7 pojedzie w bezpośredniej relacji Gdynia-Kraków-Gdynia, a 2 – w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia.

Ubocznym efektem wdrożenia projektu Pendolino będzie zmniejszenie liczby „zwykłych” EIC. A to m.in. przełoży się na fakt, iż niektóre miasta stracą bezpośrednie połączenia kwalifikowane do Warszawy.

Do likwidacji przewidziane są np. wszystkie EIC kursujące obecnie z Warszawy do Gdyni trasą przez Kutno i Bydgoszcz (EIC „Neptun”, „Kaszub” i „Artus”), przez co Bydgoszcz straci bezpośrednie połączenia EIC do Warszawy, a jedynym pociągiem kwalifikowanym przejeżdżającym przez to miasto od grudnia br. ma być pociąg EC Berlin-Gdynia-Express. Oferta TLK na trasie z Bydgoszczy do Warszawy przez Toruń pozostanie na poziomie zbliżonym do obecnego.

Z kolei uruchomienie Pendolino z Warszawy do Wrocławia (trasą przez CMK i Częstochowę) spowoduje likwidację wszystkich „zwykłych” EIC łączących obecnie stolicę Dolnego Śląska z Warszawą – zarówno trasą przez Leszno i Poznań, jak i przez Kędzierzyn-Koźle, Gliwice i Katowice. Trasą przez Leszno kursują obecnie EIC „Panorama” i „Fredro”, a przez Kędzierzyn-Koźle – EIC „Górnik” (oraz w niedziele wieczorem do Warszawy EIC „Odra”). Połączenia EIC do Warszawy stracą tym samym Leszno, Kędzierzyn-Koźle, Gliwice i Zabrze.

Rzadziej do Poznania

Likwidacja pociągów EIC Warszawa-Leszno-Wrocław wpłynie też, w nieznaczny sposób, na zmniejszenie liczby pociągów kwalifikowanych pomiędzy Warszawą i Poznaniem:

  • Obecnie w popołudniowym szczycie odjazdy z Warszawy do Poznania wyglądają następująco: 13.55 EIC „Słowacki” do Poznania (przeznaczony do likwidacji), 14.55 BWE do Berlina, 15.55 EIC „Fredro”, 16.35 EIC „Lech” do Zielonej Góry, 16.55 EIC „Chrobry” do Szczecina, 17.55 BWE/EN „Jan Kiepura”, 18.55 TLK „Goplana” do Poznania.
  • W nowym rozkładzie rozkład ma być następujący: 13.55 TLK „Gorzowiak” do Gorzowa Wlkp. (nowe połączenie – Gorzów odzyska bezpośredni dzienny pociąg z Warszawy), 14.55 BWE, 15.55 „Lech”, 16.55 „Chrobry”, 17.55 BWE/„Jan Kiepura”, 18.55 TLK „Goplana” (w weekendy TLK „Niemcewicz” z Terespola).
  • Obecny rozkład w porannym szczycie z Poznania do Warszawy: 5.44 „Goplana”, 6.32 „Fredro”, 7.02 „Lech”, 7.34 „Chrobry”, 8.30 „Słowacki”, 9.36 BWE/„Jan Kiepura”.
  • Projekt nowego rozkładu w porannym szczycie z Poznania do Warszawy: 5.45 „Goplana”/„Niemcewicz”, 6.30 „Lech”, 7.26 „Chrobry”, 8.32 „Gorzowiak”, 9.30 BWE/„Jan Kiepura”.

Natomiast w porze, w której obecnie w relacji Warszawa-Poznań-Wrocław kursuje EIC „Panorama” (rano z Warszawy, po południu w przeciwnym kierunku), w nowym rozkładzie na trasie Warszawa-Poznań pojedzie nowy EIC „Paderewski”.

Zmiany na trasach międzynarodowych

Potwierdziły się nieoficjalne informacje, zgodnie z którymi nastąpią też dość istotne zmiany w międzynarodowej ofercie PKP IC. Po roku, reaktywowany zostanie EC „Praha”, teraz dodatkowo z wagonami do Żyliny (odj. z Warszawy Centr. 9.50, przyjazd do Warszawy 18.15). Z kolei EC „Sobieski” będzie kursował w wydłużonej relacji Gdynia – Wiedeń (odj. z Gdyni 9.06, z Warszawy Centr. 12.50; przyj. do Warszawy 15.15, do Gdyni 18.59). Zlikwidowany zostanie natomiast pociąg EC „Wawel” Wrocław-Hamburg, w związku z czym Wrocław utraci jedyne bezpośrednie połączenie z Berlinem.

Na trasach, na których pojawią się Pendolino, pozostaną, w bardzo okrojonej liczbie, „zwykłe” EIC:

  • Warszawa-Trójmiasto: poza „Sobieskim” – będą to „Klimczok” (w bezpośredniej relacji Bielsko-Biała – Gdynia) i sezonowy „Jantar” (w przyszłym roku będzie kursować nie tylko na Hel, ale będzie też prowadzić grupę wagonów do Kołobrzegu);
  • Warszawa-Katowice: poza „Prahą”, „Sobieskim”, „Klimczokiem” i EC „Polonią” do Wiednia – „Ondraszek” do Bielska-Białej;
  • Warszawa-Kraków: „Mickiewicz”, „Krakus” i „Tatry” do Zakopanego.

Pociąg EIC „Warmia” (Olsztyn – Warszawa/Kraków) zostanie zdeklasowany do kategorii TLK i pojedzie w relacji Olsztyn-Katowice (co ciekawe, wytrasowany został tyko w jedną stronę). Na innych trasach istotnych zmian w ofercie „zwykłych” EIC nie będzie. W dalszym ciągu pociągi tej kategorii nie będą obsługiwać „wschodnich” województw: Rzeszowa, Lublina czy Białegostoku.


W poniedziałek zaprezentujemy najważniejsze zmiany w ofercie pociągów TLK w nowym rozkładzie.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Świat

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn/Drehscheibe Online 16 listopada 2015

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Biznes

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Pasażer

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP SA, 15 kwietnia 2010. 15 kwietnia 2010

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Śšwiat

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Gazeta Wyborcza, 23 sierpnia 2010 23 sierpnia 2010

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

Pasażer

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

PKP Intercity, 6 kwietnia 08 kwietnia 2011

MIR: Kategoria pociągów InterCity bez wpływu na ceny biletów i umowę PSC

Prawo i polityka

Zobacz również:

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Świat

Niemcy: Ruszają testy piętrowych składów Intercity

Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy/Deutsche Bahn/Drehscheibe Online 16 listopada 2015

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Biznes

Rząd pracuje nad kontraktem z PKP Intercity

Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Pasażer

Organizacja ruchu kolejowego w dniach 17-18 kwietnia

Przewozy Regionalne, PKP Intercity, PKP SA, 15 kwietnia 2010. 15 kwietnia 2010

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Śšwiat

Niemcy: Pociąg utknął w tunelu

Gazeta Wyborcza, 23 sierpnia 2010 23 sierpnia 2010

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

Pasażer

Na Wielkanoc i Majówkę pociągami Intercity

PKP Intercity, 6 kwietnia 08 kwietnia 2011

MIR: Kategoria pociągów InterCity bez wpływu na ceny biletów i umowę PSC

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5