NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowy rozkład IC: Łatwiej do kurortów, znacznie szybciej z Wrocławia do Krakowa

| pr, Rynek Kolejowy 18.11.2014 322

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-18 15:46:22 Autor: Mania Frania
---.free.aero2.net.pl
no i brawa dla Narodowego Przewoźnika, na pohybel wszelakim busowym kołkom
2014-11-18 16:01:12 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
dalej bieda
2014-11-18 16:03:01 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
Przepraszam starych bywalców, ale tą drogą komunikuję się z PIC.

Przypominam, że nadal nie ma nocnego połączenia Górnego Śląska z Warszawą.

Tak a propos jak PIC chciał przewieźć pasażerów po meczu Real Madrid- Fiorentyna lub Polska-Niemcy za darmo skoro Karkonosze już odjechały. Czy pobyt na dworcu Centralnym do rana to propozycja siatki połączeń wg PIC?

Przed sztucznym obniżeniem popytu Monciak do Bielska odjeżdzał o 2.00-3.00 z W-wy (wczesniej
najpóźniej 0.30). Potem szukał frekwencji w Skarżysku....
Pociąg musi odjeźdzać w rytmie 23/6. Jeśli Karkonosze jadą 2.00-3.00 w Katowiach, to może
podłączyć wagony z Bielska, bo nikt normalny nie będzie jechał o 23.00 do Katowic podmiejskim,
tym bardziej, że nie ma komunikacji lokalnej po 22.00.
Pociąg może jechać przez Kraków lub Łódź (też koncerty), byle być na 6.00 na poranne loty i
obsługiwać późne przyloty, koncerty, imprezy masowe lub mecze.
Może być na bazie Kormorana, Warmii, Monciaka lub Hańczy....
2014-11-18 16:17:59 Autor: traveller
---.play-internet.pl
Od grudnia wraca nocne połączenie Górnego Ślaska i warszawy w postaci TLK Karkonosze, więc może w tym punkcie zakończyć ten lament :)
2014-11-18 16:18:38 Autor: TW
---.toya.net.pl
No to teraz K65 i Kryniczanin są dumni. "Uć" uwalona juz dawno dzieki "protezie" a tu przy okazji udało się jeszcze uwalić ciąg Kraków-Katowice-Wrocław po E30. Trzy TLK. Brawo panowie "eksperci". Częstochowa i Lubliniec godnie zastąpią dziury typu Katowice.
2014-11-18 16:26:23 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@traveller

Czytaj ze zrozumieniem, nie jak w PIC!
2014-11-18 16:29:16 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Mam prośbę do redakcji: W którymś momencie analizy zwróćcie uwagę na ograniczenie terminów kursowania pociągów w soboty wieczorem i niedziele rano. PKP IC poszło z tym zdecydowanie za daleko. Od nowego rozkładu ostatni pociąg z Warszawy do Lublina pojedzie w soboty o 17.50, a pierwszy w niedzielę z Warszawy do Bydgoszczy wyjedzie o 9 i u celu będzie dopiero o 12.32! Z Lublina do Krakowa i z powrotem pociąg pojedzie w sobotę rano, a następny dopiero w niedzielę po południu. To znaczące pogorszenie, tym bardziej irytujące, że dwie pary pociągów na tej trasie to bardzo słaba oferta. Powoduje to, że ludzie jadący na jeden dzień w weekend (to duża grupa!) muszą wybierać samochód, bo kolej oferuje dojazd tylko w jedną stronę. W efekcie spada frekwencja w pociągach ocalałych oraz tych, których pasażerowie korzystaliby ze skomunikowań.

Co do reszty, to postęp jest ogromny, tym większa szkoda, że po likwidacji "Weekendowej Biletomanii" nie będzie żadnych biletów promocyjnych innych niż "Wcześniej" na pociągi TLK i IC. Polska staje się znów jednym z niewielu już krajów w Europie, gdzie kontyngentu promocyjnych biletów w zryczałtowanej cenie na podstawowe kategorie pociągów nie będzie!

Co do rozkładu, to trasa Kraków - Wrocław przez protezę wygląda świetnie. Jeszcze dwie dodatkowe pary i mielibyśmy pełny takt dwugodzinny. Szczególnie brakuje wieczornego (ok. 19) pociągu z Wrocławia, ostatni przed 17 to zdecydowanie za wcześnie.

Warto też zauważyć, że PKP IC zaczęło już kampanię reklamową nowych połączeń i nowych czasów jazdy. Na autobusach w kilku miastach pojawiły się reklamy z czasami przejazdu i promocyjnymi cenami, reklamy, które widziałem dotyczą połączeń Warszawa - Gdynia i Warszawa - Wrocław. Są dobrze zrobione: czas i cena bardzo rzucają się w oczy.
2014-11-18 16:34:08 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
w omówieniu oferty warto napisać, że w pociągu do Zagórza nie będzie kuszetki. kto to wymyślił? przecież tam z Warszawy jedzie się około 10h a z trójmiasta ponad 14h. to jest takie uruchomienie połączenia, które nie ma sensu. chyba tylko po to, żeby je zamknąć.
z Krakowa do Zagórza trasa krajoznawcza przez Rzeszów nie ma sensu (wszyscy wybiorą autobus). nawet pomimo tragicznego stanu trasy stróże-jasło lepiej jest jechać tamtędy niż tłuc się remontowanym odcinkiem tarnów-rzeszów i dalej na jasło. więc jedyni potencjalni pasażerowie tego pociągu to ci z warszawy i trójmiasta a duża ich część na pewno by dopłaciła 30zł do taniej kuszetki mając przed sobą kilkanaście godzin w pociągu.
2014-11-18 16:41:42 Autor: podrozny113
---.dynamic.gprs.plus.pl
W kwestii formalnej. TLK Podlasiak to chyba tylko do Warszawy jeździ. Przynajmniej tak w rozkładzie zapisano.
2014-11-18 16:55:08 Autor: Głos z USA.
---.56.13.179
Cały świat lotniczy sprzedaje bilety już na rok przed odlotem. Przynajmniej na 6 miesięcy przed świetami grudniowymi, są bilety prawie wyprzedane. W PKP IC na miesiąc przed świetami wchodzi nowy rozkład. Gdzie na 30 dni można kupic bilety. Totalna paranoja. Kupując bilet na grudzień. Nie można kupic powrotnego na Nowu Rok.
2014-11-18 17:01:14 Autor: AA
---.tktelekom.pl
Czas przejazdu Wrocek - Kraków wygląda rewelacyjnie tylko że busów jest ok 40 w dobie jadą 3:15 a cena od jednego zyla do max 49 zyli:)
2014-11-18 17:06:14 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ kazik76

Puk, puk, rzeczywistość jest inna - JEST całkiem dobre nocne połączenie Górny Śląsk - Warszawa. Nazywa się P5 PolskiegoBusa o 23.45 z Katowic (p. Częstochowę), przyjazd na Wilanowską o 4.30 i pierwsze metro w kier. centrum i Młocin kilka min po 5. Nie ma problemu z kupieniem biletów nawet po 15-20 zł, więc po dodaniu 3,40 zł za bilet 20-min na metro wychodzi sporo taniej niż jakimkolwiek pociągiem. Z powrotem jest nieco gorzej, bo autobus odjeżdża z Warszawy dopiero 15 min po północy (w Kcach o 5), ale za to łatwiej trafić na niego bilety za owe 15 (+1) zeta.
2014-11-18 17:27:18 Autor: traveller
---.play-internet.pl
A tobie Góral PB płaci za reklamę na portalu kolejowy??? Wolę Karkonosze i na pewno z niego skorzystam. Fajne tez jest to, ze będzie można późno z Sudetów wrócić na Górny Śląsk, a więc można być dłużej na szlaku :)
2014-11-18 17:43:58 Autor: Dziobert Entuzjasta
---.dynamic.chello.pl
Ja pojadę pociągiem choćbym miał zapłacić 500 złotych. Zrobię to, bo wierzę w Misię. Jej determinacja jest nieprawdopodobna. Kocham kolej prestizową, kocham kolej narodową. Na pohybel busom! Bankomaty prowadźcie mnie do raju. Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Tu Dziobak tu flirt.

Dlaczego w tym entuzjastycznym artykule nie ma refleksji o cenach biletów? I to średnich, a nie iluzorycznych promocjach? To przeciez element oferty. Nie będę zadawać takich pytań, bo widać że tak ma być. Kolej nie może być tania, bo jest porządna, wierna, adekwatna, potężna, pozytywnie się kojarząca...
2014-11-18 17:53:49 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@Góral

dzięki, lubię kuszetki i sypialne, komfort i przestrzeń (nie jak w 2 kl. Pendo) . Lubię się wyspać.

Postanowiłem uratować PIC przed upadkiem, jak wielu tu.
2014-11-18 17:59:53 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
przepraszam:
uratować przed prywatyzacją za grosze.....
2014-11-18 19:21:02 Autor: Ariel Ciechanski
---.48.2.101
W odpowiedzi na post kazik76:
"@Góral

dzięki, lubię kuszetki i sypialne, komfort i przestrzeń (nie jak w 2 kl. Pendo) . Lubię się wyspać.

Postanowiłem uratować PIC przed upadkiem, jak wielu tu."
Ale Goral ma rację - proponuję się przejechać wskazanymi przez niego kursami w środku tygodnia. Ty chcesz pociągu, a w PB frekwencja na Autosana H9-21, a nie na ich wysokopojemny tabor...
2014-11-18 19:24:05 Autor: Czemerajduś
---.182.43.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Polska kolej chyba w ogóle kocha protezy. Z Krakowa do Wrocławia przez Lubliniec, a z Warszawy do Kielc proponuje się przez Włoszczowę. Główne szlaki są konsekwentnie amputowane wskutek postępującej gangreny, a zamiast tego protezy :(
2014-11-18 19:27:00 Autor: Czemerajduś
---.182.43.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Soad

Przestań hejtować warszawiaków, co my jesteśmy winni? Myślisz, że nam warszawiakom uśmiecha się jeździć do Kielc przez Dęblin, do Gdańska przez całe lata przez Bydgoszcz a teraz do Białegostoku autobusem zastępczym?
2014-11-18 19:42:41 Autor: kazik76
---.internetdsl.tpnet.pl
@Ariel Ciechanski

Piszesz jak PIC,
gdy Monciak do Bielska (przez Częstochowę, 2009-10) odjeżdżał z W-wy o 23.00-0.30 (A NIE O 2.00-3.00) to sypialne były pełne w obie strony! Pogoria też jest pełna a chcą ją likwidować!

Chociaż godziny SUPER -może inni też brzydzą się Sanosem, pójdźmy dalej- może Jelczem "ogórkiem"?
2014-11-18 19:51:32 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
A co z obsluga trakcyjna TLk do Zagorza i Zamoscia? Nurki ktore sa wpisane w rj lecz nie sa jeszcze wynajete, czy kioski z pradnicami ogrzewczymii?
2014-11-18 20:03:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Bartes
Akurat 752 są wynajęte - stacjonują w IC Białystok i z dniem przyjazdu Gamy pierwsze z nich pojadą do Rzeszowa. Obsługę będzie robił Rozwadów.
2014-11-18 20:04:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ traveller

Nie, nikt mi za nic nie płaci. Po prostu "od zawsze" jestem totalnym ortodoksyjnym zdeklarowanym hejterem PICU. A rozwój PolskiegoBusa oznacza dalszy stopniowy rozpad tego, czego tak bardzo z całego serca nienawidzę :) Pociągi lubię, nawet bardzo i od wielu lat, ale generalnie lokalne, najlepiej zestawione z EZT, nie na darmo niektórzy kojarzą mnie jako "kiblofana" ;)

@ kazik76

Że co proszę? Uratować? Chyba się poważnie z choinki urwałeś... Zresztą na trasie Katowice-Wawa jazda pociągiem nocnym w wersji z kuszetką jest kompletnie nieekonomiczna (cena, nawet w promocji 30% taniej, wyniesie ponad 70 zł). Za ~300 km to jest strasznie dużo, najdroższa wersja PolskiegoBusa (Katowice-Wawa 4h 45 min, lub 4h 15 min przy braku wjazdu do Częstochowy) jaką widziałem, to było bodajże 48+1 zł (plus 3,40 zł za metro).
2014-11-18 20:33:01 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Tylko te 6 par pociągów nowej kategorii InterCity z Krakowa do Wrocławia trasą przez Częstochowę mają jeździć przez Miechów,Kozłów,Koniecpol czy Trzebinię, Jaworzno Szczakową, Zawiercie??
2014-11-18 20:34:57 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
@Kolejarzyk z Jackowa

Cała Europa zmienia rozkład w grudniu. Gdybyś miał choć trochę pojęcia o kolei, wiedziałbyś czym się różni planowanie rozkładu kolejowego od lotniczego.
2014-11-18 20:44:09 Autor: Sfinx.Slask
---.dynamic.vectranet.pl
Czekamy na połączenie kolejowe Kraków-Katowice-Kędzierzyn Koźle-Nysa-Kłodzko-Wałbrzych-Jelenia Góra (taki pociąg kiedyś kursował). Aktualnie magistrala podsudecka leży i kwiczy, wykorzystywana jest tylko odcinkami. Może Polski Bus uruchomi takie połączenie skoro kolej temat olewa.
2014-11-18 21:56:18 Autor: Tubylec
---.dynamic.gprs.plus.pl
Goral, nienawidzisz PIC, ok nie Ty jeden. Maja duzo za uszami i niejeden raz mialem ochote sie na nich wsciec.
Jednak twoje wychwalanie pod niebiosa Szkockiego Gowna nie da sie juz wytrzymac. Masz juz dosc kolei, droga wolna, sa chyba jakies fora busiarskie.
Sa jednak ludzie, ktorzy oprocz wlasnej wygody i interesu finansowego mysla tez troche szerzej. Widze tutaj co najmniej parunastu ludzi, ktorzy powaznie traktuja kwestie zrownowazonego transportu i sa po prostu oprocz tego-tffu, tfu co za slowo- mikolami, niezaleznie od konotacji, ktore czasem to slowo wywoluje.
Wiec z laski twojej, daj se siana...
2014-11-18 22:00:19 Autor: TW
---.toya.net.pl
"Polska kolej chyba w ogóle kocha protezy. Z Krakowa do Wrocławia przez Lubliniec, a z Warszawy do Kielc proponuje się przez Włoszczowę. Główne szlaki są konsekwentnie amputowane wskutek postępującej gangreny, a zamiast tego protezy :("

Widzisz. Polska nienawiść pt. "sąsiadowi się powodzi to trzeba uj....bać" zrodziła między innymi "protezę koniecpolską" bo broń boże remontować starą, naturalną geograficznie trasę przez "Uć". Problemem nie jest sama w sobie bo zamysł dobry ale jako coś czasowego. W litrach jadu wylanego na niczego winnych Łodzian było jasno mówione: "wy już macie dużo, wam się nie należy, wypad, proteza to najlepsze rozwiązanie"... na stałe. Rykoszetem dostał Górny Śląsk bo teraz nadal będzie musiał się bujać busami z Kr do Opola. Linia kolejowa Kr-Kat długo nie doczeka się czegokolwiek teraz (no przecież jest proteza!!!!).

To jest pomysł na polską kolej wizjonerów pokroju K65, Kryniczanin czy... niestety ale też RW, który w 20 składach Pendolino widzi rozwój całej polskiej kolei (na razie za bardzo tego nie widać).
Przykre ale takie typowo polskie... polaczkowe (K65, Kryniczanin).
RW ma bzika i jego bardziej rozumiem bo z gruntu postuluje dobre rzeczy tylko trochę za wcześnie.
2014-11-18 22:18:32 Autor: hugo
---.inter-sat.pl
Jak chodzi o nową kategorię pociągów Inter-City rel. Wrocław - Kraków - Wrocław, to właśnie się nie potwierdziło iż WSZYSTKIE z nich pojadą równe 3:10 h podobnie jak Polski Bus. Otóż pojadą one odpowiednio z Wrocławia: 3:20, 3:23, 3:08, 3:17, 3:22 i 3:18, a z Krakowa: 3:10, 3:12, 3:16, 3:22, 3:09 i 3:10.
2014-11-18 22:29:37 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Takt, czas przejazdu, cena, kategoria dla IC Kraków - Wrocław przez "Protezę" - nie mam pytań. Oczywiście czas przejazdu przez w/w kikut z Warszawy do Wrocławia tak Pendolino, jak i Husarzem w zastępstwie - bez zarzutu. Super, że będzie utrzymany ten czas i v200 na CMK. Brawo!

Dobrze, że szybko i sprawnie przez CMK zarówno rano, jak i wieczorem będzie można się wreszcie, po kilku latach przerwy(!), dostać z Katowic do Kielc i odwrotnie kompilacja nowego TLK "Morcinek" wraz z IR "Bolko" - wzorcowa. Brawo!

A i TLK "Sztygar" też będzie dalej, bo hen, za Wrocław do Zielonej Góry. Oferta na CMK: Lublin - Kielce - Katowice - Wrocław wreszcie jak trzeba. I to raz przez Kędzierzyn, a raz przez Strzelce Opolskie. No, z głową!

Co by nie mówić, to najlepszy rozkład od grudnia 2009 roku.
Oby zima lekką była, bo smaru na przewodach nawet CMK, nikt, w tym Dziobaki, nie uświadczą...

Pozdrowienia dla PLK i PKP Energetyka! :D
2014-11-18 23:39:57 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Skoro wszystko pokończone to czemu pendolino nie będzie miało najlepszych V śr, tylko EIC na Warszawa - Poznań i to z postojami oprócz Warszawy Zachodniej w Koninie oraz w Koninie i Kutnie. Tam jest 304 km i czasy jazdy 2h28 - 2h30, pendolino Warszawa Centralna - Kraków 2h25 – 2h28 i po części 200 km/h i bez postoju od Zachodniej, a tam jest 293 km. Z Warszawy do Katowic 2h34 z postojem we Włoszczowie i Sosnowcu. 298 km. O dziwo EIC Eugeniusz Kwiatkowski dostał czas jazdy 2h30, a Stanisław Wysocki 2h 29. Oba również z postojami we Włoszczowie Północ i Sosnowcu. Będą więc spore rezerwy czasowe, czy jednak nie wszystko będzie skończone? Pozdrawiam.
2014-11-18 23:41:02 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
@Scorpio: Masz na myśli te Gamy, które przyjadą nie wcześniej niż w przyszłoroczne wakacje? Oraz ten Rozwadów, gdzie nie ma zaplecza? ;)
2014-11-18 23:59:06 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
Przepraszam ten komentarz do innego arta miał być :).
2014-11-19 06:54:56 Autor: kamil20
---.123.215.1
nooo i,elegancko górnik do gliwic to mi sie podoba , bo tak naprawde jezeli by chcieli ciac polaczenia dla gliwic to po co ten remont ma byc ?? dla kogo
2014-11-19 08:26:28 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Głos z USA nie wystarczy Ci że polska kolej wizualnie piękna ?

Poco rozkład ? :-)

Oni mogą stać :-)

W telewizji pokażą ten błysk barw i klient staje się niewolnikiem bezinteresownym :-)

Tylko patrzeć w telewizor,fundusz kolejowy da radę :-)
2014-11-19 09:16:19 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Dziobię - więc jestem:
A kiedy doczekamy Lublin - Wrocław protezą (jak onegdaj było), a nie na okrętkę p. Katowice?
2014-11-19 10:17:25 Autor: nowy
---.wroclaw.mm.pl
Witam. Orientuje się może ktoś dlaczego pociąg Heweliusz z Wrocławia do Gdyni występuje jako IC a z powrotem jako TLK? I jeden i drugi ma w rozkładzie plakatowym klimatyzację więc powinny to być nowe składy.
2014-11-19 13:30:14 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Poznan przez Ostrow do Krakowa tez 'olali przez proteze'- chyba pekap wszystkimi silami walczy o Wroclaw - W-wa i Wroclaw- Krakow .
2014-11-19 13:40:08 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
@stan

Kraków-Poznań przez Lubliniec, Ostrów też pewnie będzie, ale za rok jak zakończą pracę na linii 272. Obawiam się jednak, że lobby łódzkie dopilnuje aby Sukiennice i Cegielski nie wróciły na naturalną i szybszą trasę :D
2014-11-19 14:06:12 Autor: K65
---.174.7.6
@TW z „Uci”.
Przestań chrzanić. Włóż Swoją rozgrzaną głowę od lodowatego – jak sądzę, bo nie sprawdzałem - Neru i ochłoń !!! Jakbyś potrafił CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM albo nie zasłaniał oczu na to co WYRAŹNIE piszę od kilku miesięcy zarówno tutaj, jak i na forum Kolejowe-Sprawy to byś nie pisał dzisiaj tych bzdur, które przed chwilą napisałeś.

PO PIERWSZE proteza koniecpolska w ŻADEN sposób „nie uwaliła Łodzi” na naturalnym ciągu Warszawa- Kalisz- Wrocław.

Wrocław w relacji do/z Warszawy nie wchodzi na protezę koniecpolską i dedykowaną linię CMK INACZEJ NIŻ w segmencie połączeń PREMIUM EIC /EIP w drogich zaporowych cenach. [A może szkoda - skoro Krakowowi i Katowicom WOLNO, to dlaczego niby nie Wrocławiowi ????]
Co więcej!!!- Wrocław nie jest NAWET wpuszczany w segmencie ekonomicznym TLK na opcję wiedenką : przez Piotrków-Koluszki - przecież W PEŁNI KLASYCZNĄ I W PEŁNI OSADNICZĄ !!! , poza ZALEDWIE JEDNYM połączeniem TLK OPOLANIN z czasem 4 h 48/ok. 5 h A przecież przejazd w tej opcji dla segmentu TLK jest o 1h -1,5h szybszy niż w opcji przez Kalisz.

Tak więc w zaistniałym układzie trasa Wrocław –Ostrów Wlkp. Kalisz- Łódź- Warszawa NADAL zachowuje 4 połączenia kategorii TLK tej relacji na dobę. Przecież gdyby TLK relacji Wrocław – Warszawa weszły na protezę koniecpolską i CMK to opcja przez Kalisz „wykrwawiłaby się” w ciągu kilku miesięcy i nastąpiłaby „Powtórka z Kielc i Radomia” , gdy odpalono w 2009-2010 IR/TLK po CMK dla relacji krakowsko- warszawskiej.

WIĘCEJ – jak już wspomniałem- Wrocław nie jest NAWET wpuszczany w segmencie ekonomicznym TLK na opcję wiedenką przez Piotrków Koluszki W PEŁNI KLASYCZNĄ I W PEŁNI OSADNICZĄ z czasem ponad 1 godzina do półtorej godziny SZYBSZĄ od „opcji przez Kalisz” z centrycznym, a nie koluszkowskim uwzględnieniem Łodzi. Tak więc interesy łódzkie w żaden sposób nie zostały tu naruszone.

W jaki więc sposób „proteza koniecpolska” degraduje Łódź i to pomimo złego stanu 14-ki.
No w jaki ????
Proteza koniecpolska połączona z dedykowaną linią CMK nie kradnie Łodzi i Kaliszowi ŻADNEGO pociągu ekonomicznego TLK. Powtarzam ŻADNEGO!!!


Jedyne co degraduje Łódź, Kalisz i Ostrów Wlkp.- czyli ciąg tranzytowy linii nr 14- to ponownie Dyżurna Zakała Polskiego Kolejnictwa : Gosiewo Północ i nowy pasożyt Opoczno POłudniowe, które to od grudnia ukradną Łodzi (oraz Kaliszowi i Ostrowowi) NOCNE KARKONOSZE . Piąty pociąg ekonomiczny warszawsko – wrocławski, który zamiast jedną z dwóch naturalnych tras warszawsko- wrocławskich : , albo szlakiem kolei kaliskiej albo szlakiem kolei wiedeńskiej - pojedzie w środku nocy po „szczerych polach CMK” po to, aby napełnić ofertą przewozową nowe, wybudowane tym razem przez Patfusów kuriozum na CMK w Opocznie POłudniowym , no i oczywiście stary PiSuarowski wynalazek Włoszczowa Płn. [Cóż chciałoby się rzec : głosujcie dalej na PO-PIS i dupodajny PeeeSeL- macie efekty]

Wracając „ad rem”. Wyraźnie więc piąte połączenie ekonomiczne TLK na naturalnym ciągu Warszawa- Wrocław przez Łódź i Kalisz, do tego NOCNE, gdzie czas nie gra aż takiej roli, kradną WAM oPOczno, Gosiewo oraz „kosmiczna opcja” kołowania przez GOP, A NIE proteza koniecpolska!!!!

POBUDKA !!!!!!

Tam kieruj SWOJE pretensje , a nie do „protezy koniecpolskiej”, która W ŻADEN sposób Łodzi nie szkodzi poza tym, że nie macie połączeń kwalifikowanych (Premium EIP/EIC) , których w zasadzie nigdy historycznie w Łodzi na dobrą sprawę prawie nie było, ani „tak czy siak” nie będzie.

Co do nocnych Karkonoszy już od wakacji negatywnie wypowiadałem się na RK w tej sprawie, postulując pozostawienie tego pociągu na obecnej trasie przez Łódź, Kalisz i Ostrów Wlkp. np. w artykule dotyczącym Pabianic. Jak byś zadał sobie trud czytania ze zrozumiem, to byś dzisiaj nie pisał bzdur i nie formułował bezpodstawnych zarzutów pod moim adresem.

PO DRUGIE. Nigdy nie byłem gorącym entuzjastą trasowania relacji Kraków – Wrocław przez protezę koniecpolską z ominięciem Katowic. Pisałem wyraźnie, że w pierwszej kolejności na tej linii powinno znaleźć się miejsce dla najbardziej naturalnych relacji tj. kwalifikowanej EIC/EIP Wrocław – CMK- Warszawa oraz ekonomicznej TLK WROCŁAW – Opole- Częstochowa Stradom – KIELCE- Radom – LUBLIN. Relacja wrocławsko- lubelska jest na protezie koniecpolskiej najbardziej „naturalną z naturalnych”, nawet przed relacją wrocławsko- warszawską (dla kwalifków).

Okazuje się, że nie ma miejsca na protezie koniecpolskiej na to, aby Kielce i Lublin jeździły najkrótszą i najszybszą trasą do Wrocławia (w pełni osadniczą) oszczędzając 2 h- tylko muszą kołować przez GOP, bo miejsce zajmują na protezie koniecpolskiej KRAKUSI oraz jadący sobie do/z Krakowa „Salon Lwowski” (lub jak woli Wincent Rostowski z Radkiem w podsłuchanych rozmowach „schetynowska żuleria lwowska”) .

O to się jakoś nie wydzierasz!!! ?????

Podnosisz natomiast, że rykoszetem dostał „Górny Śląsk” , co jest bzdurą - ponieważ pomiędzy Katowicami a Wrocławiem ofertę „łata się” właśnie m. in. przez to, że z Kielc(Lublina) do Wrocławia wymusza się okrężną jazdę tych relacji PRZEZ KATOWICE zamiast PROSTO na Częstochowę Lubliniec, a na naturalnej trasie z Krakowa do Wrocławia z kolei jeździ się naokoło z pominięciem Katowic.


TO JUŻ NIE DO MNIE PRETENSJE TYLKO DO PIC-u, Patologii Regionalnych oraz do PLK !!!!

A tego typu niedorzeczne „trasowanie krzyżowe” wskutek czego Kielce jeżdżą do Wrocławia OKRĘŻNIE przez Katowice zamiast PROSTO przez Koniecpol Częstochowę Stradom , a Kraków jeździ do Wrocławia okrężnie przez Częstochowę Stradom Lubliniec zamiast PROSTO przez Katowice wynika z tego, że „proteza koniecpolska” daje obecnie NAJSZYBSZE czasy przejazdu W OBU tych relacjach, zarówno : Lublin – Kielce – Wrocław jak i Kraków – Wrocław!!! Trzeba pamiętać, że o ile nie ma problemu z przepustowością na 2-torowym odcinku Koniecpol- Lubliniec, o tyle na 1- torowym odcinku Lubliniec- Fosowskie- Ozimek – Opole mamy poważny problem z przepustowością . Ponieważ - jak wiadomo - dla centrali PIC-u ludność z Lubelskiego, (b. radomskiego) i Kieleckiego to Dziady, natomiast (zwłaszcza) Krakusi oraz (w mniejszym stopniu) „Salon Lwowski” - to Rasa Panów – to jedynie Panowie mają wstęp na protezę koniecpolską, a Dziady ze Szkieletczyzny czy z Lubelskiego niech się bujają 2 godziny dłużej jadąc do Wrocławia naokoło przez GOP. Nie dla psa kiełbasa.

Ale to już NIE DO MNIE pretensje o to wszystko!!!!

Ja osobiście nie przepuściłby tej inwestycji bez zrobienia 2 toru na odcinku Opole Gł.- Fosowskie, gdzie BYŁA rezerwa techniczna na 2 tor. I należało to zrobić już na TYM ETAPIE. Mogło to trwać 2 lata dłużej. I tak jest spore opóźnienie z modernizacją CMK właściwej – więc efektów całościowych i tak nie będzie oraz z samym projektem taborowym Pendolino, które na obecnym etapie okaże się totalnym fiaskiem.


Po wtóre na protezie koniecpolskiej pierwszeństwo miałyby naturalne relacje z /do Wrocławia :
1. Do/z Warszawy przez Koniecpol CMK (kwalifikowane EIP/EIC) - a jest ich jak na lekarstwo zaledwie 4 z prognozowanych przez Pana z Wielkopolski 10.
2. Do/z Warszawy przez Piotrków Koluszki (ekonomiczne - dotowane TLK/IR) a jest ich jedna para
3. Do/z Kielc – Lublina (ekonomiczne- dotowane TLK/IR ) , a nie ma ich wcale
4. DOPIERO W OSTATNIEJ kolejności wstęp by miały relacje KRAKÓW – Częstochowa Stardom – Lubliniec – Opole - WROCŁAW (niedotowane - obojętnie czy jako „ekonomiczne”, czy jako „Premium EIC”)



Pociągi dotowane w taryfach ekonomicznych TLK z Krakowa do Wrocławia powinny jeździć naturalną prostą trasą osadniczą przez Trzebinię Jaworzno Szczakową KATOWICE – Gliwice- KK/S.Op.- OPOLE - Brzeg -Oławę. Pociągi komercyjne (stąd raczej kategorii EIC prawdziwe – nie to obecne „fałszywe zielone IC’ w taryfie D) relacji Wrocław – Kraków z czasem 3 h 10 mogłyby na zasadach czysto rynkowych jeździć sobie przez Lubliniec Częstochowę Stradom i wtedy Katowicom NIC DO TEGO, jeżeli Wrocławianie i Krakusi by sobie za to płacili stawki ekspresowe za jazdę „ponad głowami” GOP-u. Zwłaszcza, że rzeczone pociągi mają się nie zatrzymywać w Brzegu i Oławie. Pojawia się tu kolejna kwestia : jak wytłumaczyć kasację tych postojów w miastach liczących 32 tys. / 38 tys. dla pociągów w rzeczywistej taryfie pospiesznej???? To są jakieś podwójne standardy, które PIC arbitralnie stosuje w zależności od jego „widzi mi się” . Tym razem ponieśli nawet „Wilka” – czytaj- rodzinne miasteczko Robercika Wyszyńskiego :D :D :D :D




PO TRZECIE nigdy nie byłem zwolennikiem budowy łącznicy Czarnca - Gosiewo i łączenia Kielc z Warszawą przez CMK z pominięciem Radomia. Nie wiem skąd te zarzuty formułowane pod MOIM adresem, czy po prostu piszesz, aby tylko pisać i maksymalnie nawtykać.





Także REASUMUJĄC – lodu na głowę Panie @TW z Łodzi- i nie do mnie kieruj pretensję, tylko do decydentów PIC-u. Po wtóre nie bądź hipokrytą i nie wcielaj się tu nagle w rolę adwokata rzekomo skrzywdzonych Katowic , ponieważ w tym przypadku w ramach ciągu KRAKÓW – Opole- WROCŁAW mamy do czynienia przynajmniej z ZAMIANĄ Katowic (GOP) NA Częstochowę!- INNY duży ośrodek o charakterze subregionalnym(regionalnym), odrębny subregionu katowickiego. I o to się nagle wydzierasz i to Ci nagle przeszkadza.


Natomiast kiedy Twoja Łódź, na dodatek w dotowanej taryfie ekonomicznej TLK jeździ do Krakowa przez „szczere pola CMK” , gdzie dochodzi do ZAMIANY 250 tys. Częstochowy NA 10 tys. wioskę Włoszczowa- leżącą po środku niczego – to o to jakoś się nie wydzierasz.


Niezła hipokryzja Panie z Łodzi. Niezła Hipokryzja.


Częstochowa (nota bene ani też Wrocław) nie jest wpuszcza na linię CMK INACZEJ NIŻ w taryfie zaporowej EIP/EIC, co omija Koluszki (w przypadku Częstochowy) lub Łódź ( w przypadku Wrocławia). Dlaczego więc Łódź jest wpuszcza na dedykowaną linię CMK w taryfach ekonomicznych w relacji do Krakowa, co pomija naturalny ośrodek pośredni Częstochowę.


Dlaczego o to się jakoś nie wydzierasz ???


Czy znowu - jak Kali (Uć) ukraść krowa to dobrze- jak Kalemu (Uci) to źle.
2014-11-19 14:30:15 Autor: K65
---.174.7.6
@Małopolanin

Ponoć najszybsza jest na dzień dzisiejszy kombinacja KRAKÓW – CMK Tomaszów Maz.- Koluszki – Obwodnica Skierniewic – Łowicz Gł. – Kutno – POZNAŃ – (SZCZECIN)


Nie rozumiem tylko dlaczego jeszcze nie powołano TLK* (oczywiście na EP09) w tym przebiegu i nikt z Kulejarzy oraz Mikolstwa nie dorabia ideologii o walce „na śmierć i życie” ze Szkotem i lobby samochodowym.

*oczywiście w dotowanej taryfie D, a najlepiej jakby bilety rozpoczynały się od 1 zł :D :D :D :D
2014-11-19 14:31:58 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oferta na Mazury dla pociągów z głębi kraju w (sezonie) jak zwykle zerowa .Jestem bardzo ciekaw gdzie znajdzie zajęcie 10 zmodernizowanych SM42 z przeznaczeniem na szlaki oraz 10 Gam .Wkrótce okaże się że PKP IC przy takiej marnej ofercie na liniach spalinowych posiada jak na ironię za dużo lokomotyw spalinowych .Dwadzieścia sztuk to jest sporo przy tej oferowane ofercie, gdzie sezon na linii helskiej oraz do Łeby trwa tylko 2 miesiące,więc gdzie tych 20 sztuk lokomotyw będzie wykorzystywanych codziennie?Może ktoś potrafi przydzielić te lokomotywy do szlaków na których od nowego RJ będą one pracowały przed i po sezonie?Jedna wielka paranoja
Sławomir Raflewski.
2014-11-19 14:51:53 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

Ale chyba Poz- Leszno -Lubliniec - Krakow to takie wyjscie awaryjne - jednak przez Ostrow jedziemy proteza od Lublinca do Krakowa- a nie całą ( a podejrzewam , ze proteza wszystkiego nie wytrzyma)
A tak nawiasowo K65 ma duzo racji w tym co pisze.
2014-11-19 15:21:27 Autor: TW
---.toya.net.pl
@K65

To ja się zapytam wprost. A co. Skoro K65 ma tyle gotowych rozwiązań to chciałbym wiedzieć jakie perspektywy ma dla Łodzi i ciągów tam istniejących? Załóżmy, że jest już ŁKA w całym kształcie i dokończona moderna Łódź-Warszawa...
2014-11-19 16:11:56 Autor: K65
---.174.7.6
@TW
Już pisałem o tym wielokrotnie.

1. WROCŁAW – Ostrów Wlkp.- Kalisz –ŁÓDŹ - WARSZAWA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej : [Jelenia Góra- Wałbrzych/Zgorzelec- Legnica ] WROCŁAW – Ostrów Wlkp.- Kalisz – Łódź- WARSZAWA - [Białystok – Suwałki]/Terespol]


2. WROCŁAW –Opole- Lubliniec – Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej : jak w pkt. 1




3. KATOWICE - Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA(dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej [Żywiec-Bielsko – Biała / Racibórz – Rybnik] KATOWICE - Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA - [Olsztyn////Białystok – Suwałki]/Terespol]

Plus Relacje MIĘDZYNARODOWE z Zebrzydowic/Zwardonia w kategoriach ekonomicznych POSP typu Chopin/Batory itp. (Kategorie kwalifikowane EC/EN po CMK)

4. KRAKÓW / KATOWICE - Częstochowa – Piotrków – ŁÓDŹ- Kutno- Włocławek – Toruń- BYDGOSZCZ – Tczew- GDAŃSK -GDYNIA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)





5. WROCŁAW*/POZNAŃ - Ostrów Wlkp. */obwodnica . – Kalisz - ŁÓDŹ- Radom- LUBLIN (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)



6. ŁÓDŹ- CMK- KRAKÓW (NIEdotowany, czysto komercyjny segment EIC++/EIP SUPER-Extra- PREMIUM w zaporowych cenach i karą w wysokości 650 zł za brak biletu na pokładzie)
2014-11-19 18:44:23 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Zgadzam się w pełni z tym co pisze K65, poza tym, że w 2 (słownie: DWA !:D) lata dobudowano by drugi tor pod Lublińcem - napiszcie do Malepszaka czy Massela to Wam powie o REALNYM czasie, OK??????????! Błagam ;).

@K65, .Piotr:

TLK i/lub IR Wrocław - Kielce - Lublin ( )do grudnia 2022 roku TYLKO I WYŁĄCZNIE p. CMK a z czasem p. Olkusz, ale dalej nie przez Zagłębie tylko za Bukownem na Jaworzno Szczakową i dalej Mysłowice, Katowice itp. Wąskie gardło, czyli jeden tor za Lublińcem - ucina wszelkie dysputy - sorki. I tak do 2022 roku - tu się NIC NIE ZMIENI.

CMK będzie coraz droższa, wszystkie TLK i IR wylecą z niej wcześniej lub później.
2014-11-19 20:24:31 Autor: K65
---.174.7.6
Autor: Dziobię - więc jestem ---.centertel.pl


Cytat : „Zgadzam się w pełni z tym co pisze K65, poza tym, że w 2 (słownie: DWA !:D) lata dobudowano by drugi tor pod Lublińcem - napiszcie do Malepszaka czy Massela to Wam powie o REALNYM czasie,
OK??????????! Błagam ;).”

Nie pod Lublińcem tylko na odcinku Opole Gł.- Ozimek- FOSOWSKIE , gdzie ISTNIEJE REZERWA i to techniczna. Nikt nie pisze od odcinku Fosowskie - Pawonków- Lubliniec, gdzie takowej rezerwy nie ma.

Halo !!!- pobudka. Czytamy uważnie.

Poza tym zdaje się nie kto inny jak Pan Massel jeszcze pod ekipą łódzką z Grabarczykiem i Raczyńskim na czele obiecywał budowę w 6 lat 450 km całkowicie nowego Y greka. Tymczasem nie jest możliwe w ciągu 2 lat dobudowanie drugiego toru i to w warunkach rezerwy technicznej. No z czym do ludzi ???

Cytat ; „TLK i/lub IR Wrocław - Kielce - Lublin ( )do grudnia 2022 roku TYLKO I WYŁĄCZNIE p. CMK a z
czasem p. Olkusz, ale dalej nie przez Zagłębie tylko za Bukownem na Jaworzno Szczakową i dalej
Mysłowice, Katowice itp. Wąskie gardło, czyli jeden tor za Lublińcem - ucina wszelkie dysputy -
sorki. I tak do 2022 roku - tu się NIC NIE ZMIENI.”


Przepraszam bardzo Mateuszu, ale – „bo niby co”???

Co niby mają Katowice do trasy Lublin- Kielce- Wrocław??? To najbardziej naturalna relacja na protezie koniecpolskiej, nawet bardziej naturalna niż warszawska. Katowice powinny mieć SWOJE autonomiczne relacje do/z Lublina wydłużane do/z Bielska Białej, a nie do/z Wrocławia tak, aby zapewnić skomunikowanie Lubelszczyzny i Kielecczyzny z Beskidami, a nie z Wrocławiem. Do Wrocławia powinien istnieć odrębny strumień połączeń lubelskich od Kielc PROSTO przez Częstochowę Stradom Lubliniec i OPOLE!!! (co by nie było wątpliwości, że nie historycznie przez Kluczbork Oleśnicę).

Najwyżej trzeba wyrzucić któreś z połączeń relacji Kraków – Wrocław przez Koniecpol. Niedopuszczalna jest paradoksalna sytuacja „trasowania krzyżowego” skutkiem czego Kielce pomimo udrożnionej linii koniecpolskiej, będącej ich naturalną trasą jeżdżą do Wrocławia okrężnie przez Katowice zamiast PROSTO przez Częstochowę Stradom Lubliniec Opole, a z kolei Kraków zamiast prosto przez Katowice jeździ do Wrocławia okrężnie przez Częstochowę Stradom.

Najpierw NATURALNE relacje, potem w miarę wolnego miejsca i przepustowości NIENATURALNE (okrężne) trasowane w ten sposób tylko dlatego, że zapewniają szybszy czas finalny np. casus Kraków – Wrocław przez Koniecpol- w tym przypadku taryfa komercyjna, a nie dotowana.

Przypominam, że historycznie pociągi relacji Lublin Wrocław były nawet trasowane zadupiami przez Kluczbork Oleśnicę, nawet nie przez Opole i żadne Katowice tu nie były do szczęścia dla tej relacji potrzebne. Co do przepustowości 1-toru Lubliniec- Opole też nie sądzę, aby to był powód historycznego trasowania Lublinów od Lublińca przez Kluczbork Oleśnicę zamiast prosto przez Opole, co nastąpiło dopiero począwszy od rozkładu 2004/2005.

Co ów 1-tor niby zatykało ???

Czyżby 2 ekspresy na krzyż na dobę : Opolanin & Panorama, czy też może nocna Szklarska Poręba bez nazwy lub pod szyldem Karkonosze ??? No bez przesady. Zwłaszcza, że jedno połączenie relacji Lublin- Wrocław – Jelenia Góra miało charakter NOCNY. Jakie to niby problemy z przepustowością to rodziło???? W mojej ocenie Żadne.

Oczywiście jazda okrężna do Lublińca przez Kluczbork w relacji LUBLIN - Kielce- WROCŁAW to zniweczenie wszelkich atutów walki o finalny czas przejazdu Kielce- Wrocław, czy szerzej Lublin(Radom) – Wrocław, a przez to o całą relację. Do tego pomijanie dużego Opola oraz średnich Brzegu i Oławy. Na alternatywnej trasie zaledwie Oleśnica jest nieco większej wielkości i to na poziomie tylko Brzegu. Kluczbork jest wielkości Lublińca. Dlatego miejsce na Opole MUSI SIĘ znaleźć. Katowice niech się Mateuszu domagają połączeń na NATURALNEJ relacji Kraków – Wrocław, a nie „łatają sobie” problemy z połączeniami do Wrocławia ścigając „pod siebie” relację Lublin –Kielce- Wrocław , czy O ZGROZO DALEJ relację Warszawa – Wrocław (mowa tu o zabraniu nocnych Karkonoszy trasie łódzko-kaliskiej) . Kolejna sprawa to patologiczny IR PIAST dalej przez Katowice CMK pomimo, że opcja osadnicza przez Piotrków daje 4h 48 dla wagonowego Opolanina, tak więc na kiblu IR relacji Wrocław – Warszawa byłoby jeszcze szybsze. Do tego IR Piast nieuczciwie podjeżdża TLK Wrocławianin przez Kalisz Łódź. No, ale jak wiadomo Patologie Regionalne nie były by sobą, gdyby nie destabilizowały przewozów międzywojewódzkich i nie ryły się "na chama" na CMK zamiast zaopiekować się którąś z tras osadniczych. Nie zdziwiłby się gdyby przez nieuczciwy podjazd IR Piasta pociąg TLK Wrocławianin miał problemy z frekwencją i kluczowymi potokami Wrocław – Warszawa po czym poleciał po marcowej korekcie. A potem dochodzą „Znad Neru” liczne lamenty i pretensje, że winna „krzywdzie łódzkiej” jest proteza koniecpolska.

No ciekawe!!! Póki co to GOP „łata sobie” luki w ofercie do Wrocławia kosztem Łodzi i Kalisza – a głównym beneficjentem tej całej patologii jest jak zwykle Peron Edgara Gosiewskiego Włoszczowa Płn. oraz nowo POwstałe Tuskowo POłudniowe.
2014-11-19 21:43:26 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ K65

To jakby wylecial Wroclawianin to nie moglby jechac trasa Leszno- Krotoszyn - Ostrow -W-wa zwlaszcza, ze Karkonoszy tez nie bedzie .
2014-11-19 22:47:37 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@K65:

OK, przesadziłem z tym Lublińcem, chodzi oczywiście o odcinek od Opola do Fosowskiego. Układ krzyżowy stanie się faktem. Rozmawiałem z kilkoma ludźmi z PKP IC. Oni są przekonani, że nawet gdyby cała "Proteza" była dwutorowa, to i tak TLK z Lublina przez Kielce do Wrocka jechały by przez CMK i Katowice. Dlaczego?

- Jazda przez "Protezę" byłaby szybka, ale omijała by bardzo gęsto zaludniony rejon GOP, ale i oddalała ROW i - wybacz - Podbeskidzie. Boją się, że te TLK wtedy nie były zbyt napełnione ludźmi.

- Ponieważ TLK, a właściwie to IC z Krakowa do Wrocławia i EIP z Warszawy do Wrocławia pojadą przez "Protezę" to "COŚ" musi uzupełnić lukę pomiędzy Katowicami a Wrocławiem. Muszą "COŚ" znaleźć. I znaleźli.

- PKP IC ma świadomość, że nawet jak IR wylecą z CMK, to nie oznacza, że TLK będzie królować. TLK też wylecą, dlatego piszę o Olkuszu i Szczakowej. Kwestia czasu.

***
Dla PKP IC najważniejsi są mieszkańcy największych miast Polski, potem GOP, a te 300 czy 200 tys. miasta i cała reszta - dla nich nie istnieje. To takie brzemię. Ciężar u szyi. Dopust.

***
Dla PLK sprawa E-30 Katowice - Kraków nie jest najważniejsza.
Ciekawe, czy więc najpierw zatka się "Proteza" czy może jednak E-65 od Krakowa do Miechowa? Oto jest pytanie.

P.S.
Mateuszu, hmmm.... ciekawe, znam jednego ;0).
2014-11-19 23:11:56 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Zapomniałbym!

Jak ktoś z Kielc czy Lublina chce jechać do Wrocławia bez GOP, to może pojechać Elfem PRów do Częstochowy, przejść na Stradom, a tam morze IC i EIP! Da się? No raczej :0).
2014-11-20 01:00:15 Autor: K65
---.174.7.6
@stan
Ja nie wiem czy od marca wyleci TLK Wrocławianin, ale proszę zobaczyć na to :

TLK Wrocławianin Wrocław Gł. 9.17 przez Uć Warszawa Centralna 16.08

IR PIAST Wrocław Gł. 9.25 przez Katowice Gosiewo Płn. Tuskowo Południowe godzina 15.50 na WC

Hafas nawet nie wskazuje TLK Wrocławianina, bo prześciga go IR Piast. Nie wróżę potoków Wrocław – Warszawa na tym połączeniu, a bez tego podstawowego impulsu może być ciężko.

Trasa przez Leszno Krotoszyn już w ogóle nie jest czasowo atrakcyjna dla Wrocławia chyba, że byłby to pociąg w relacji z Zielonej Góry – ale w tym przypadku brak druta, lepszy czas przez Poznań i E20. Czyli też nie.

Co do Karkonoszy – zabranie tego pociągu z naturalnej tarasy przez Łódź , Kalisz Ostrów Wlkp. i karminie nim nowego wynalazku na CMK w Opocznie oraz starego Gosiewa jest skandalem. A i tak jak widać po wpisach niektórzy twierdzą, że Katowice nadal nie mają nocnego połączenia z Warszawą. Niestety nie mam wpływu na decyzje, bo wyglądałoby to inaczej.
2014-11-20 03:19:39 Autor: K65
---.174.7.6
Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl


Cytat : „Rozmawiałem z kilkoma ludźmi z PKP IC. Oni są przekonani, że nawet
gdyby cała "Proteza" była dwutorowa, to i tak TLK z Lublina przez Kielce do Wrocka jechały by
przez CMK i Katowice. Dlaczego?

- Jazda przez "Protezę" byłaby szybka, ale omijała by bardzo gęsto zaludniony rejon GOP, ale i
oddalała ROW i - wybacz - Podbeskidzie.

Ale o czym Ty Kolego piszesz, powtarzając czyjeś wypowiedzi z PIC -u??? Jak oddalałaby Podbeskidzie???

Zakichanym obowiązkiem PIC –u jest uruchamianie ODDZIELNEGO połączenia TLK relacji LUBLIN - Radom- Kielce- Katowice – BIELSKO BIAŁA. Jak ktoś z PIC –u naprawdę twierdzi, że relacja z Lublina przez Katowice, która zamiast do Bielska Białej jedzie do Wrocławia przybliża Podbeskidzie Lubelszczyźnie i Kielecczyźnie wznosi się już na wyżyny obłudy i hipokryzji. Aż trudno to komentować. Ale po tych ludziach można się już spodziewać dowolnych bredni i najbardziej wyrafinowanych hipokryzji.

GOP nawet z dziesięcioma ROW- ami nie ma kompletnie nic, a nic do połączenia relacji WROCŁAW – Kielce- Radom- LUBLIN, które powinno być budowane w oparciu o Opole i Częstochowę. Teza o tym, że omija ono gęsto zaludnione obszary GOP jest bzdurna jak kilo gwoździ. Ta relacja nie ma nic do GOP-u, a GOP nie ma nic do tej relacji. Może Arono-Busy śmigające przez Bełchatów pytają się i rozważają fundamentalną kwestię czy ROW jest blisko GOP-u oraz co na to ptaszki ćwierkające w Beskidach - też blisko GOP-u)??? Co to w ogóle za postawienie sprawy???

Katowice powinny budować SWOJE połączenia do Lublina, które zbliżają Lubelszczyznę i Kielecczyznę do GOP-u, ROW-u czy w Beskidy. Czy raczej należałoby rzec Lublin powinien je budować, bo taki jest kierunek ciężenia.

Wrocław powinien mieć swoje połączenia do Kielc i dalej przez Radom do Lublina, a GOP z tą trasą nie wiadomo jak gęsto zaludniony nie ma nic wspólnego. Zwłaszcza, że jak już zostało wspomniane historyczna trasa wrocławsko-lubelska wiodła przez hiper- zaludniony Kluczbork, także tym bardziej teraz w ramach stosowanej od 2004 roku opcji przez Opole.

Cytat : „Boją się, że te TLK wtedy nie były zbyt napełnione ludźmi.”

Przy redukcji czasu o 2 h??? To raczej kołowanie przez GOP spowoduje, że owszem będą potoki Wrocław – Katowice oraz potoki Katowice – Kielce/Katowice- Radom/ Katowice Lublin, ale będzie mało potoków Lublin- Wrocław/Radom- Wrocław/ Kielce- Wrocław. A przecież O TO CHODZI w relacji Wrocław - Lublin. Także w sumie na jedno wyjdzie. W takim razie skoro PIC nie przykłada się należycie do stworzenia racjonalnej relacji Lublin – Kielce- Wrocław to niech zakończy sobie bieg tego pociągu w Katowicach i odda resztę dotacji do budżetu Państwa. Po co mamy jako podatnicy do tego dopłacać.

Busy z Lublina przez Bełchatów do Wrocławia są. Autobusy z Kielc do Wrocław przez Olesno albo Opole też. Także nikt nie będzie z PIC- em kołował przez GOP zwłaszcza w sytuacji świadomości gotowej trasy kolejowej przez Koniecpol Częstochowę Stradom Lubliniec- w pełni osadniczej, która powinna otrzymać dotację budżetowa dla relacji wrocławsko-lubelskiej. Skoro PIC mając do dyspozycji opcję 2 godziny szybszą nic tam nie puszcza tylko dalej kołuje przez Katowice udając jakby remontu linii koniecpolskiej nigdy nie było - to pokazuje to stosunek PIC –u do potencjalnego pasażera kieleckiego czy lubelskiego i każe szukać rozwiązań trzymających się daleko od kolei.


Cytat : „- Ponieważ TLK, a właściwie to IC z Krakowa do Wrocławia i EIP z Warszawy do Wrocławia pojadą przez "Protezę" to "COŚ" musi uzupełnić lukę pomiędzy Katowicami a Wrocławiem. Muszą "COŚ"
znaleźć. I znaleźli.\]

Ale zaraz, zaraz. Wyjaśnijmy sobie na wstępnie pewną podstawową rzecz.
Co mają Katowice do relacji WARSZAWA - Wrocław, że wymieniasz w ogóle tę relację w swojej wyliczance.??? Rozumiem, że wymieniłeś relację KRAKÓW - Wrocław, bo to niewątpliwie naturalna relacja dla Katowic, ale Warszawa- Wrocław??? Pragnę przypomnieć, że pociągi relacji Warszawa – Wrocław przez CMK Katowice pojawiły się na dobrą sprawę dopiero od rozkładu 2007/2008 – o jakim więc rekompensowaniu tu mowa ???? Niby czego ??? A jakby teoretycznie wybudowano „mityczny KDP Y grek przez Uć” – to co by wtedy Katowice połknęły rekompensując sobie utratę kwalifikowanych połączeń relacji Warszawa- CMK- Katowice- Gliwice- Wrocław???

Bo nie bardzo rozumiem.

I dlaczego to niby rekompensowanie ma się odbywać akurat KOSZTEM Kielc i Lublina, które nie mogą pojechać do Wrocławia prostą naturalną, a przy tym w pełni osadniczą trasą przez Koniecpol Częstochowę Lubliniec. Jak rozumiem w związku z tym, że trafiło na Dziadów z Lubelskiego i Dziadów z Kieleckiego to można ich „robić w szmaty”, tak samo jak całą Komunę i pół III RP do 2004 roku „robiono ich w szmaty” kołując przez Kluczbork, ZAMIAST jechać 1 h szybciej przez Ozimek Opole. Nie uprawiajmy tu demagogii, że 1 dzienny TLK Lublin – Wrocław zablokowałby nagle protezę na 1-torowym odcinku Lubliniec – Opole. Nawet gdyby PR-y przetrasowały tam też IR BOLKO. A z teoretycznym nocnym połączeniem relacji LUBLIN – Radom - Kielce Częstochowa Stradom- Opole- WROCŁAW (historycznie Jelenia Góra) nie byłoby już żadnego problemu w zakresie przepustowości.

No ale PO co ??? Wszak dla PIC –u lepiej z 2 dawnych nocnych pociągów : jednego Karkonosze w relacji do Warszawy oraz drugiego historycznego „nocnego Jelenia Góra – Lublin” (bez nazwy; do 2004 przez Kluczbork, potem także przez Opole) zrobić jeden pociąg. Nie dość, że zupełnie już nienaturalną trasą przez Warszawę jeszcze bardziej abstrakcyjną niż via Katowice to, aby było śmieszniej JEDNOCZEŚNIE „I PRZEZ WARSZAWĘ” „I PRZEZ KATOWICE” - a pomiędzy tymi metropoliami - no jakżeby inaczej - po „środku niczego: czyli przez Opoczno i Gosiewo (i to w środku ciemnej nocy). No wprost genialne.

Z dawnego historycznego pociągu Jelenia Góra – Lublin (pomijam nawet fakt trasowania przez Kluczbork i omijania Opola) odpadły : Radom 230 tys.; Kielce 220-200 tys.; Częstochowa 260-230 tys. Tego wszystkiego JUŻ NIE MA.

A co zostało ???

No jak myślicie ????

No co ???


Włoszczowa.

Podrzędna stacja gdzieś pomiędzy Częstochową a Kielcami na którą mało który z pasażerów i stałych weteranów nocnego pociągu Jelenia Góra – Lublin zwracał uwagę. Teraz okazuje się, że to jedyny „ocalały z potopu”, z tym, że stacyjka i peronik się zmieniły z Włoszczowej położonej na linii Herbskiej na Włoszczową Północ i peron Edgara Gosiewskiego.

Ludzie Kochami- to pokazuje tylko skalę patologii i wodogłowia w jakim tkwimy. Oczywiście dla PIC- u wszystko jest w porządku i nie ma problemu. Peron jak zawsze się sprawdza.


Cytat : „ Dla PKP IC najważniejsi są mieszkańcy największych miast Polski, potem GOP, a te 300 czy 200
tys. miasta i cała reszta - dla nich nie istnieje. To takie brzemię. Ciężar u szyi. Dopust.”

Zapomniałeś do wyliczanki dodać jeszcze Włoszczową, która niewątpliwie znajduje się dla PIC-u w gronie największych miast POlski analizując permanentne dopieszczenie ofertowe.

Skoro piszesz, że dla PIC nie istnieją miasta kalibru 300 tys. czy 200 tys. to może warto się zastanowić czy warto aby dla całego społeczeństwa i dla podatników istniał dalej PIC. Bo przepraszam bardzo, ale to nie jest kaliber ośrodków, który o tak można sobie pominąć. Może PIC to takie „brzemię. Ciężar u szyi. Dopust.”


A wracając na krótko do sprawy jak GOP potrzebuje połączeń z Wrocławiem to niech sobie uruchomi swoje autonomiczne połączenia rozpoczynające i kończące bieg w Katowicach. To przecież 2 mln ośrodek !!! Skoro jest tak gęsto zaludniony (do tego ROW i inne Beskidy)- tak więc nie powinno to stanowić dla Katowic żadnego problemu, nawet bez impulsów potokowych nadawanych spod Wawelu.
2014-11-20 07:12:20 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Hit rozkladu jazdy PKP IC w edycji 2014/15 - jedyne bezposrednie polaczenie Mazur z Warszawa.Postoj pociagu w Olsztynie...50 MINUT!!! W drodze z Warszawy na Mazury jedynie 45 minut. Polaczenia z przesiadka sa szybsze...Business intelligence niezarzadzalna TLK-a:-):-):-
2014-11-20 07:16:56 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
IC dzieki inwestycjom taborowym przeprowadzonym przez poprzednika Celejewskiego odpala Pendolino, przywraca polaczenia do Zagorza i Kudowy, obsluzy 4 pary pociagow Trojmiasto-Poznan/Wroclaw godnym taborem.Sam rozklad jazdy zasluguje na niskie noty. Jest nielogiczny. Opiera sie na blednej zasadzie tworzenia siatki tylko dla polaczen point-to-point. Nie gwarantuje uzyskania efektu sieciowego. Podejscie do cyklicznego rozkladu jazdy wybitnie obojetne.Jak mozna robic 3h luke od 11:35 do 14:35 na najbardziej dochodowej trasie z Warszawy do Krakowa? Pawel Rydzynski wskazywal na brak skomunikowan z innymi przewoznikami.One nie moga sie udac, skoro IC zastosowalo kuriozalna taktyke w postaci lamanych cykli.Co to oznacza? Rano jedziemy 5,7,9 potem 3h przerwy i dalej 12,14,16...to nie jest rozklad jazdy,to zabawa dzieciaka.Nikt nie zrobi na takiej siatce skomunikowan, bo podstawa do nich jest oferta cykliczna.Jest tez masa watpliwych rozwiazan w przypadku linii gdzie takt poki co nie fujkcjonuje.Zamiast pojechac z Warszawy do Olsztyna o 15:40 zeby utworzyc skom na Rybaka na Mazury jest pociag jadacy o 16:40 czyli tylko point-to-point...Rozklad jest pelny takich rozwiazan.Osobna kwestia jest planowanie polaczen bez uwzglednienia tego ze w przyszlym roku pojawia sie Flirty.Jezeli IC ma obslugiwac flirtami pociagivOlsztyn- Waw- Kielce- Krakow to warto bylo robic na jeden rok pociagi z Olsztyna przez CMK do Krakowa czy z Olsztyna do Raciborza? Brak konsekwencji zabije kazda oferte.Tak sie nie planuje siatki polaczen moje slodkie dziubaski z Zelaznej.
2014-11-20 10:59:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
a kasy w 2015 roku wystarczy?
nie będzie potrzeby zwiększenia dotacji albo kasowania połączeń?
2014-11-20 17:30:04 Autor: Dizobię - więc jestem
---.centertel.pl
@K65:

OK, niech Ci będzie. To dobre i trafne pomysły:

TLK: Lublin - Kielce - CMK - Katowice - Bielsko Biała,
TLK: Lublin - Kielce - Częstochowa Str - Lubliniec - Opole - Wrocław
TLK: Katowice - Opole - Wrocław, ale

nie w tym roku. Trzeba o to zawalczyć za rok, od grudnia 2015.
Tak samo jak o IR Lublin - Kielce - Sędziszów - Olkusz - Szczakowa - Katowice - i dalej Opole, Nysa czy Kłodzko. Amen.
2014-11-20 18:31:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"@TW
Już pisałem o tym wielokrotnie.

1. WROCŁAW – Ostrów Wlkp.- Kalisz –ŁÓDŹ - WARSZAWA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej : [Jelenia Góra- Wałbrzych/Zgorzelec- Legnica ] WROCŁAW – Ostrów Wlkp.- Kalisz – Łódź- WARSZAWA - [Białystok – Suwałki]/Terespol]


2. WROCŁAW –Opole- Lubliniec – Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej : jak w pkt. 1




3. KATOWICE - Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA(dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)

Szerzej [Żywiec-Bielsko – Biała / Racibórz – Rybnik] KATOWICE - Częstochowa – Radomsko- Piotrków – KOLUSZKI – Skierniewice- WARSZAWA - [Olsztyn////Białystok – Suwałki]/Terespol]

Plus Relacje MIĘDZYNARODOWE z Zebrzydowic/Zwardonia w kategoriach ekonomicznych POSP typu Chopin/Batory itp. (Kategorie kwalifikowane EC/EN po CMK)

4. KRAKÓW / KATOWICE - Częstochowa – Piotrków – ŁÓDŹ- Kutno- Włocławek – Toruń- BYDGOSZCZ – Tczew- GDAŃSK -GDYNIA (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)





5. WROCŁAW*/POZNAŃ - Ostrów Wlkp. */obwodnica . – Kalisz - ŁÓDŹ- Radom- LUBLIN (dotowany segment ekonomiczny POSP- TLK)



6. ŁÓDŹ- CMK- KRAKÓW (NIEdotowany, czysto komercyjny segment EIC++/EIP SUPER-Extra- PREMIUM w zaporowych cenach i karą w wysokości 650 zł za brak biletu na pokładzie)"
g...no, a nie pomysł na Łódź... Nie będzie zezwolenia społecznego na wykluczanie komunikacyjnego Łodzi poprzez odległe i wyniszczające naturalną ofertę Koluszki. W dodatku, znów udziela CI się kompleks Łodzi... Na EIC Łódź - CMK - Kraków super zaporowe cenny, bez biletów relacyjny i taryfy dynamicznej, a na inne EIC w kraju już tak? W dodatku, pociągi międzynarodowe to tylko i wyłącznie bezpośrednio przez Łódź, w relacjach Warszawa - Praga (Warszawa - granica PL w cenie TLK) i Kraków - Berlin (Kraków - granica PL w cenie TLK), (tak na początek) żadnych Koluszek.

Ciąg z Trójmiasta przez Łódź do GOPu, oraz Wrocławia przez Łódź i Warszawę do Białegostoku oraz Lublin będzie realizowany za pomocą Dartów i Flirtów.
2014-11-21 16:00:53 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
Że też jeszcze o IQ65 nie napisał referatu, jak to tak ,że już obecnie cieszący się dużą
frekwencją pociąg Słoneczny w nowym sezonie wakacyjnym jadący do Ustki, o cenie dostępnej dla większości pasażerów nie wężykuje przez Kilce,
Radom. Gdzie referat jak to należy zgładzić w zarodku mogący cieszyć powodzeniem projekt i to nie będący sprinterem premium oraz nie jadący przez Kielce, Radom ograniczający tym samym setką tysięcy z sieci osadniczej dostęp do pociągu.....Przecież pociąg nie jadący przez rozklekotaną 8 to nie pociąg.....
2014-11-25 11:44:18 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Bozia

Tak tak tak kochana Uciu. Już się czuj :D :D :D Łódzkie „przyzwolenie społeczne” – nie ośmieszaj się – niby na co??? – na żerowanie na INNYCH???, w tym zwłaszcza na tym, co wygeneruje Warszawa. Nie bądź żałosny.

Takie żerowanie socjalne – to OWSZEM, ale w taryfie TLK , ale i W STANDARDZIE TLK. I takie ciągi osadnicze biegnące przez Łódź, bądź podłódzką dzielnicę Koluszki zostały przedstawione na poziomie PODSTAWOWYM i EKONOMICZNYM. Adekwatnym do łódzkiego poziomu zamożności i słabych potoków generowanych. Tymczasem Ty kolego jak zwykle reprezentujesz filozofię myślenia w stylu, NAM się wszystko należy w standardzie Lux, za pół darmo. Bo Łodzi się zwyczajnie wszystko należy.

A jak macie rzekomo taki wielki potencjał – o jakim piszecie- to sobie generujcie WŁASNE AUTONOMICZNE pociągi EIC w taryfach E zaczynające i kończące bieg w Łodzi, a nie poprzez odginanie pod Łódź cudzych połączeń, DO TEGO EKSPRESOWYCH, dla których zwiedzanie Łodzi to zbędna strata czasu, a poza jedynie relacją Wrocław – Warszawa – to odginanie geograficzne trasy.

Cytat : „Na EIC Łódź - CMK - Kraków super zaporowe cenny, bez
biletów relacyjny i taryfy dynamicznej, a na inne EIC w kraju już tak?”

Gdzie napisałem , ze JUŻ TAK.
Gdzie tak napisałem ?????

Napisałem NAWET , że dla czystości sytuacji połączenia KRAKÓW – Częstochowa Stradom- Lubliniec- Opole- WROCŁAW powinny być realizowane w standardowej taryfie E, zwłaszcza że nie zatrzymują się w Brzegu38 tys. i Oławie 32 tys., czego nie można uzasadnić w sytuacji rozdawania biletów w taryfach ekonomicznych, a połączenia w taryfie ekonomicznej TLK powinny kursować zasadniczą trasą osadniczą przez Katowice. A w tym przypadku nie mamy do czynienia przecież z trasą nie-osadniczą, ponieważ GOP zastępowany jest Częstochową – INNYM ważnym, dużym ośrodkiem , odrębnym pod względem subregionalnym od GOP-u.

A ewentualne TAK, (choć i tu mam wątpliwości ze względu na znacznie pokasowane postoje) może obowiązywać kiedy „udawane EIC” o których piszesz jeżdżą po sieciach osadniczych tożsamych z pospiesznymi np. Wrocław –Leszno – Poznań- Gniezno - Inowrocław – Bydgoszcz- Gdańsk - Gdynia czy też wspomniane Wrocław – Opole – Lubliniec- Częstochowa Stradom - Kraków, a nie na linii dedykowanej eliminującej z obsługi Pół POlski jaką jest CMK. Opcja ŁÓDŹ - Szczere Pola Gosiewskie – KRAKÓW z pewnością do wspomnianych tras „po sieciach osadniczych” - tożsamych z pospiesznymi nie należy. To przykład tej drugiej sytuacji tj. linii dedykowanej z definicji eliminującej z obsługi Pół POlski - stąd wynikają określone konsekwencje. Widzisz taka jest różnica pomiędzy Tobą a mną, że Ja przyjmuje RÓWNE I SPRAWIEDLIWE zasady DLA WSZYSTKICH jeżeli chodzi o eksterytorialnie biegnącą linię CMK - bez względu czy to dotyczy Warszawy, w której mieszkam, Krakowa, Katowic czy Łodzi. Problem ma jedynie Łódź, jak zwykle „czarna owca” wśród metropolii, która jest za biedna na to, aby wejść sobie na CMK w uczciwych , standardowych taryfach ekspresowych. No ale kiedy Łódź się omija to źle, natomiast kiedy Łódź omija INNYCH poprzez jazdę szczerymi polami CMK zamiast osadniczo przez Częstochowę, do tego w niezapłaconej uczciwie taryfie ekspresowej, tylko traktowana jako dziecko specjalnej troski to wszystko jest OK. „Jak Kali ukraść krowa to dobrze, jak Kalemu to źle” – dyżurna filozofia obowiązująca Nad Nerem. .

Ja mam RÓWNE I SPRAWIEDLIWE standardy DLA WSZYSTKICH. I taka jest podstawowa różnica pomiędzy mną a Tobą.


Cytat : „W dodatku, pociągi międzynarodowe to tylko i wyłącznie bezpośrednio przez Łódź, w relacjach Warszawa – Praga (Warszawa - granica PL w cenie TLK) i Kraków - Berlin (Kraków - granica PL w cenie TLK), (tak na początek) żadnych Koluszek.”

Ha ha ha ha
Człowieku nie ośmieszaj się. Może jeszcze w cenie REGIO albo z pulą biletów za 50 gr :D :D :D

Ciąg do/z Pragi inaczej niż przez Katowice nie będzie realizowany przez najbliższe lata. Przez Wrocław (z centrycznym uwzględnieniem Łodzi) to ewentualnie dopiero po modernizacji 14 ki- a i to nie wiadomo czy powrót nocnej Bohemi, bo tylko NOCNY pociąg wchodziłby tu w grę - byłby realny. Tak więc ewentualny teoretyczny POSP międzynarodowy (dzienny alternatywny do EC po CMK, czy też nocny- przetrasowanie części Chopina) jak najbardziej z Koluszek w taryfie ekonomicznej „D”. Ewentualny EC do/z Pragi w taryfie E tylko po CMK. Analogicznie teoretyczna relacja międzynarodowa POSP do/z Wiednia w końcu linia nr 1 to „wiedenka” , czy do/z Budapesztu.

Czy może chcesz zasugerować, że to raczej Opoczno POłudniowe, które POpierasz będzie dla Łodzi bardziej dostępne niż Koluszki ??? Pewnie gdyby PIC zatrzymał teoretycznie pociąg międzynarodowy do Pragi/Wiednia w Opocznie Południe to pewnie zarówno Ty (jaki dyżurne łódzkie SSC owskie oszołomy spod znaku Y-greka ) byście piali z zachwytu i twierdzili, że to obsługa „Województwa Łódzkiego” - analogicznie jak twierdzicie (łącznie z Grabarczykiem) ,że „udany eksperyment” w Gosiewie to obsługa „Województwa Świętokrzyskiego”, a Opoczno trzeba budować dla łódzkiego. Tę filozofię myślenia reprezentują nie tylko dyżurni łódzcy trolle z SSC, co można wyłowić z treści ich postów, ale również osoby niegdyś decyzyjne jak Grabarczyk czy Raczyński. Na szczęście już nie decyzyjne.

I to jest dowód dla stwierdzenia, że w odniesieniu do wiedenki lobby łódzkie stosuje zasadę : „na złość babci odmrożę sobie uszy” – Wasza sprawa, tylko dlaczego przez kilku „uckich” fundamentalistów z Bałut CAŁY REGION łódzki i sieć miast takich : Skierniewice, Piotrków i Radomsko oraz większość niezakompleksionych Koluszkami ŁODZIAN, którzy może chcieliby skorzystać z potencjalnych relacji (w tym międzynarodowych), które przy odpowiednio ustawionych założeniach zaistniałyby na wiedence ma cierpieć???? Przez Ygrekowych frustratów ?????
.

Co do połączenia Kraków - Berlin przez CMK Uć, które od 2 lat sobie ubzdurałeś i rozsiewasz to już kompletna fantastyka. Zrozum w końcu jakakolwiek realizacja INNA NIŻ przez Katowice Opole Wrocław po dokończeniu E30 nie wchodzi w rachubę, zwłaszcza z pominięciem GOP (Ślązacy) oraz Opolszczyzny (Mniejszość Niemiecka albo jak kto woli tzw. Mniejszość Niemiecka).

Roszczenia płynące znad Neru, aby ewentualne połączenie relacji Kraków – Berlin uruchomić przez Uć są zabawne, a już żądanie aby puszczać Wam to w taryfie TLK wręcz żałosne. Może jeszcze za 50 gr. ???- ponieważ 1 zł to może być zbyt zaporowa cena nad Nerem :D :D :D :D

Z czym Wy nad Nerem chcenie konkurować ????
Z Katowicami (GOP-em)?????
Ha ha ha ha ha
Z Wrocławiem ???
Ha ha ha ha ha
Z Upulem ? (w kwestii połączenia do Berlina) ?????
Buaha ha ha ha ha ha .

Nie ośmieszajcie się nad tym Nerem.

PS. Połączenie Wrocław - Kalisz - Łódź- Warszawa - TYLKO na BIAŁYSTOK (Terespol). Relacja Wrocław - Lublin tylko zasadniczo przez Opole Częstochowę Stardom Kielce Radom oraz ewentualnie tylko uzupełniająco przez Kalisz - Uć- RADOM. Na pewno nie przez Warszawę i na pewno nie konstruowane pod łódzkie sprytne, cwane koncepcje przyklejenia się g…… do Okrętu(czytaj do Warszawy) i łódzkiego stwierdzenia : „PŁYNIEMY”.
2014-11-25 11:55:13 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@pes

Przestań bredzić człowieku nie na temat i od rzeczy. I nie zaśmiecaj dyskusji swoimi bzdurnymi ironiami z poważnych spraw. Co mają Kielce i Radom do pociągu Słonecznego???

A co do IQ już Ci kiedyś napisałem jak Ja mam 65 to Ty masz 0. Biorąc pod uwagę to, co wypisujesz jak tego typu ludzi nie umiejących interpretować podstawowych kategorii oraz działania mechanizmów przyjmują do armii zawodowej to rzeczywiście nie dziwię się, że nasza zdolność bojowa jest określona na niskim poziomie, a Rosjanie teoretycznie doszliby do Warszawy w 3 dni.
2014-11-25 17:16:12 Autor: kamilll
---.internetdsl.tpnet.pl
CZY MOŻE MI KTOŚ WYJAŚNIĆ DLACZEGO POCIĄGI TLK DO KRAKOWA NIE BĘDĄ JUŻ JEŹDZIŁY PRZEZ KĘDZIERZYN, GLIWICE, KATOWICE??
2014-12-02 00:42:53 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
K65

"ak tak tak kochana Uciu. Już się czuj :D :D :D Łódzkie „przyzwolenie społeczne” –
nie ośmieszaj się – niby na co??? – na żerowanie na INNYCH???, w tym zwłaszcza na tym, co
wygeneruje Warszawa. Nie bądź żałosny. "

--

Ta, tak samo jak Wrocław żeruje na Poznaniu i GOPie w relacji do Warszawy, oraz żerował na GOPie i Opolu na Wawelu. (i nagle magia pryska, kiedy musiał unieść to na swoich barkach, Wawel kaput)

--

"Takie żerowanie socjalne – to OWSZEM, ale w taryfie TLK , ale i W STANDARDZIE TLK. I takie
ciągi osadnicze biegnące przez Łódź, bądź podłódzką dzielnicę Koluszki zostały
przedstawione na poziomie PODSTAWOWYM i EKONOMICZNYM. Adekwatnym do łódzkiego poziomu
zamożności i słabych potoków generowanych. Tymczasem Ty kolego jak zwykle reprezentujesz
filozofię myślenia w stylu, NAM się wszystko należy w standardzie Lux, za pół darmo. Bo
Łodzi się zwyczajnie wszystko należy. "

--

Znów wymyślasz. Podaj choć jedną relacje bezpośrednią przez Łódź, której standard jest ponad stan kategorii. Cegielski na 140A i 141A? (w 2009 roku można by to jeszcze uznać za poza stan, ale dziś...) Akurat standardy tych wagonów jest odpowiedni do cywilizowanej kategorii ekonomicznej.

--

"A jak macie rzekomo taki wielki potencjał – o jakim piszecie- to sobie generujcie WŁASNE
AUTONOMICZNE pociągi EIC w taryfach E zaczynające i kończące bieg w Łodzi, a nie poprzez
odginanie pod Łódź cudzych połączeń, DO TEGO EKSPRESOWYCH, dla których zwiedzanie Łodzi
to zbędna strata czasu, a poza jedynie relacją Wrocław – Warszawa – to odginanie
geograficzne trasy."

--

Powydłużać kusy Trójmiasto - Warszawa do Łodzi, nowej Łodzi Fabrycznej. Od RJ 2015/2016 trasa będzie przystosowana do przewozów w kategorii kwalifikowanej dzięki otworzeniu nowego, centralnie położonego dworca Fabrycznego, zmodernizowanej linii Łódź - Warszawa i zmodernizowanej E65. (i nie musi być to Pendolino, wystarczy Taurus/EP09 i wagony)

--

"Gdzie napisałem , ze JUŻ TAK.
Gdzie tak napisałem ?????

Napisałem NAWET , że dla czystości sytuacji połączenia KRAKÓW – Częstochowa Stradom-
Lubliniec- Opole- WROCŁAW powinny być realizowane w standardowej taryfie E, zwłaszcza że nie
zatrzymują się w Brzegu38 tys. i Oławie 32 tys., czego nie można uzasadnić w sytuacji
rozdawania biletów w taryfach ekonomicznych, a połączenia w taryfie ekonomicznej TLK
powinny kursować zasadniczą trasą osadniczą przez Katowice. A w tym przypadku nie mamy do
czynienia przecież z trasą nie-osadniczą, ponieważ GOP zastępowany jest Częstochową –
INNYM ważnym, dużym ośrodkiem , odrębnym pod względem subregionalnym od GOP-u. "

--

Ale nie są, a skoro nie są, to inne też nie muszą. (jak Flirty na Łódź - CMK - Kraków)

No i zauważyłeś, że GOP jest zastępowany Częstochową, ważnym, dużym ośrodkiem i to można poprzeć, gorzej kiedy inny jeszcze większy i ważniejszy ośrodek jakim jest Łódź, jest zastępowana Koluszkami, czyli właściwie czym? Jak na razie, to ośrodkiem wyniszczającym ofertę przewozową dużego ośrodka i to w jego naturalnej sieci. No, ale jak wyniszczanie tyczy się Kielc, Radomia, czy Częstochowy, to oburzenie, ale kiedy Łodzi, to już wszystko w porządku i imię swoje ideologicznej nienawiści do Łodzi.

--

"Problem ma jedynie Łódź, jak zwykle „czarna owca” wśród metropolii, która jest za
biedna na to, aby wejść sobie na CMK w uczciwych , standardowych taryfach ekspresowych. No
ale kiedy Łódź się omija to źle, natomiast kiedy Łódź omija INNYCH poprzez jazdę
szczerymi polami CMK zamiast osadniczo przez Częstochowę, do tego w niezapłaconej uczciwie
taryfie ekspresowej, tylko traktowana jako dziecko specjalnej troski to wszystko jest OK. „Jak
Kali ukraść krowa to dobrze, jak Kalemu to źle” – dyżurna filozofia obowiązująca Nad
Nerem. ."

--

Uczciwa taryfa ekspresowa, to na pewno nie ta obecna patologiczna taryfa kilometrażowa. No i warto zadać pytanie, czy Łódź miała jakiś system promocyjny w czasach kursowania przez nią połączeń kwalifikowany? Prawdopodobnie, nie, kiedy swego czasu z Krakowa do Warszawy można było pojechać IC za grosze choćby w ramach Last-Minute.

A o Częstochowie nawet nic mi nie mówi, to miasto od przeszłego rozkładu 2015/2016 będzie wręcz przesycone ruchem dalekobieżnym, a do takiego Krakowa już zaraz obsłużone wręcz idealnie, czyli 6 par przez Stradom w ramach połączeń z Wrocławia po protezie + 2 połączenia przez Osobową, więc zwiedzanie tego miasta w ramach połączenia Łódź - Kraków jest tutaj zbędne, a dla Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego przygotowano ofertę w ramach ich możliwość, czyli właśnie Stoczniowiec i Reymont.

--

"Ha ha ha ha
Człowieku nie ośmieszaj się. Może jeszcze w cenie REGIO albo z pulą biletów za 50 gr :D :D :D


Ciąg do/z Pragi inaczej niż przez Katowice nie będzie realizowany przez najbliższe lata. Przez
Wrocław (z centrycznym uwzględnieniem Łodzi) to ewentualnie dopiero po modernizacji 14 ki- a
i to nie wiadomo czy powrót nocnej Bohemi, bo tylko NOCNY pociąg wchodziłby tu w grę - byłby
realny. Tak więc ewentualny teoretyczny POSP międzynarodowy (dzienny alternatywny do EC po CMK,
czy też nocny- przetrasowanie części Chopina) jak najbardziej z Koluszek w taryfie
ekonomicznej „D”. Ewentualny EC do/z Pragi w taryfie E tylko po CMK. Analogicznie
teoretyczna relacja międzynarodowa POSP do/z Wiednia w końcu linia nr 1 to „wiedenka” , czy
do/z Budapesztu. ""

--

Jakoś nie masz z tym problemu, że Chopin na odcinku krajowym Warszawa - Katowice/granica, kursuje w taryfie TLK... Co do Pragi to mówię, wyłącznie o połączeniu nocnym (właśnie powrót Bohemi) tym bardziej, że co rusz słyszę, że wagony Chopina do Pragi jeżdżą pustawe. (tak samo Kraków - Berlin, bo skoro są problemy z dziennym połączeniem z Krakowa do Berlina, to może więcej chętnych pojedzie nocą, z możliwością wysiadki w Berlina wcześnie rano?)

Uruchamianie połączeń przez Koluszki, to marnowanie dotacji, maszyn, ludzi, wszystkiego. Całę szczęście, wybili to sobie z głowy. Nikt tym z Łodzi, nie pojedzie już wiele razy pisałem dlaczego.

--

"Czy może chcesz zasugerować, że to raczej Opoczno POłudniowe, które POpierasz będzie dla
Łodzi bardziej dostępne niż Koluszki ??? Pewnie gdyby PIC zatrzymał teoretycznie pociąg
międzynarodowy do Pragi/Wiednia w Opocznie Południe to pewnie zarówno Ty (jaki dyżurne
łódzkie SSC owskie oszołomy spod znaku Y-greka ) byście piali z zachwytu i twierdzili, że to
obsługa „Województwa Łódzkiego” - analogicznie jak twierdzicie (łącznie z
Grabarczykiem) ,że „udany eksperyment” w Gosiewie to obsługa „Województwa
Świętokrzyskiego”, a Opoczno trzeba budować dla łódzkiego. Tę filozofię myślenia
reprezentują nie tylko dyżurni łódzcy trolle z SSC, co można wyłowić z treści ich
postów, ale również osoby niegdyś decyzyjne jak Grabarczyk czy Raczyński. Na szczęście
już nie decyzyjne. "

--

Ani Opoczno, ani Koluszki nie będą dostępne dla Łodzi, bo nikt takiej dostępności nie potrzebuje. Jedyna uznawana dostępność dla Łodzi, to dostępność z Łodzi.

--

"
I to jest dowód dla stwierdzenia, że w odniesieniu do wiedenki lobby łódzkie stosuje
zasadę : „na złość babci odmrożę sobie uszy” – Wasza sprawa, tylko dlaczego przez
kilku „uckich” fundamentalistów z Bałut CAŁY REGION łódzki i sieć miast takich :
Skierniewice, Piotrków i Radomsko oraz większość niezakompleksionych Koluszkami ŁODZIAN,
którzy może chcieliby skorzystać z potencjalnych relacji (w tym międzynarodowych), które
przy odpowiednio ustawionych założeniach zaistniałyby na wiedence ma cierpieć???? Przez
Ygrekowych frustratów ?????"

--

To nie jest kwestia zakompleksienia, ale oferty zaoferowanej przez przewoźnika. Mieszkańcy Łodzi, nie są zakompleksieni Koluszkami, ale po prostu nie są zainteresowani dostępnością międzynarodową (jak i krajową dalekobieżną) z Koluszek, gdyż taka oferta (i wszelka niedogodność z tym związana) jest dla nich najzwyklej nie atrakcyjna, przy sieci przeróżnych alternatyw. Gdyby połączenia byłby bezpośrednie, zainteresowanie byłoby zdecydowanie większe, przy zachowaniu możliwości skorzystania z takich połączeń przez mieszkańców Skierniewic, Radomska, czy Piotrkowa. (dojeżdżając do Łodzi)

--

"Co do połączenia Kraków - Berlin przez CMK Uć, które od 2 lat sobie ubzdurałeś i
rozsiewasz to już kompletna fantastyka. Zrozum w końcu jakakolwiek realizacja INNA NIŻ przez
Katowice Opole Wrocław po dokończeniu E30 nie wchodzi w rachubę, zwłaszcza z pominięciem
GOP (Ślązacy) oraz Opolszczyzny (Mniejszość Niemiecka albo jak kto woli tzw. Mniejszość
Niemiecka)."

--

Taka samo słyszałem, że Trójmiasto - Berlin, tylko przez Szczecin... W sumie, połączenie Kraków - Berlin przez Łódź byłoby podobne do BGE. Wystarczy sobie porównać. Berlin - Poznań - Łódź (odpowiedni Bydgoszczy) - Kraków (odpowiednik Trójmiasta), na odcinku Poznań - Łódź - Kraków można by zakwalifikować postoje wyłącznie w Kutnie, Tomaszowie Mazowieckim i może Zgierzu (albo w Koninie), tak jak BGE ma postoje na odcinku Poznań - Bydgoszcz - Trójmiasto w Gnieznie, Inowrocławiu i Tczewie.

--

"Roszczenia płynące znad Neru, aby ewentualne połączenie relacji Kraków – Berlin
uruchomić przez Uć są zabawne, a już żądanie aby puszczać Wam to w taryfie TLK wręcz
żałosne. Może jeszcze za 50 gr. ???- ponieważ 1 zł to może być zbyt zaporowa cena
nad Nerem :D :D :D :D "

--

Może być taryfa premium, ale siatką promocji. (i dynamiczną taryfa)

" czym Wy nad Nerem chcenie konkurować ????
Z Katowicami (GOP-em)?????
Ha ha ha ha ha
Z Wrocławiem ???
Ha ha ha ha ha
Z Upulem ? (w kwestii połączenia do Berlina) ?????
Buaha ha ha ha ha ha .

Nie ośmieszajcie się nad tym Nerem. "

--

Patrząc wyłącznie przez pryzmat konkurencji, to Ty się ośmieszasz.

--

"PS. Połączenie Wrocław - Kalisz - Łódź- Warszawa - TYLKO na BIAŁYSTOK (Terespol). Relacja
Wrocław - Lublin tylko zasadniczo przez Opole Częstochowę Stardom Kielce Radom oraz
ewentualnie tylko uzupełniająco przez Kalisz - Uć- RADOM. Na pewno nie przez Warszawę i na
pewno nie konstruowane pod łódzkie sprytne, cwane koncepcje przyklejenia się g…… do
Okrętu(czytaj do Warszawy) i łódzkiego stwierdzenia : „PŁYNIEMY”."

--

Pogódź się w końcu z relacjami Dartów. Może coś kiedyś pojedzie przez Częstochowę, Kielce, ale zasadnicza siatka połączeń z Wrocławia do Lublina będzie obsługiwana Dartami. Zresztą, PIC nawet nie wspomniał o relacji Wrocław - Lublin w gestii planowanego na przyszłość nowego taboru, lecz jako uzupełnienie dla relacji Dartów i Flirtów, oraz ewentualnego włączenia północnej polski w sieć nowych EZT.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5