Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Poprzedni został odwołany ze względu na to, że jedyna ważna oferta, złożona przez PESĘ Bydgoszcz, znacznie przekraczała fundusze przeznaczone na zakup tych pociągów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 14 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, ze świadczeniem usług serwisowych w okresie 6 miesięcy od daty przekazania każdego ezt oraz przeszkoleniem pracowników wskazanych przez zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących taboru. Zamawiający żąda udzielenia gwarancji jakości producenta na okres minimum 48 miesięcy licząc od daty odbioru każdego ezt.
Zamówienie ma zostać wykonane w terminie do 31 grudnia 2012 r.
Chętni do wzięcia udziału w przetargu muszą m.in. udokumentować swe doświadczenie poprzez wykazanie należycie wykonanej dostawy dla zamawiających w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, nie mniej niż 6 sztuk nowych ezt realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h. Wymagane wadium to 2 mln zł.
Kryteria oceny ofert: cena brutto - 60%, zużycie energii elektrycznej przez pojazd ezt na linii WKD dla przejazdu teoretycznego - 25%, masa służbowa ezt - 5%, termin dostawy pierwszej jednostki (sztuki) - 10%.
Termin składania ofert upływa 5 stycznia.
Pierwszy przetarg (z maja tego roku) został unieważniony z powodu braku wystarczającej ilości środków finansowych. W specyfikacji przetargowej znalazł się zapis, że w postępowaniu na zakup ezt mogą wziąć udział tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestował Newag. KIO protest odrzuciła.
19 sierpnia nastąpiło otwarcie ofert. Okazało się, że najtańszą ofertę złożył nowosądecki Newag (264 435 000,00 zł brutto). Droższa, i to aż o ponad 77 mln zł, wpłynęła od PESY (341 600 000,00 zł brutto). Oferta najtańsza nie była jednak rozpatrywana - Newag złożył ją z nadzieją, że jego protest zostanie uwzględniony przez sąd, do którego się odwołał. Tak jednak się nie stało. Pojawił się problem - na "placu boju" pozostała oferta PESY, ale opiewająca na sumę, na którą nie było stać WKD.
Zamawiający podjął jednak decyzję o unieważnieniu postępowania, gdyż cena najkorzystniejszej oferty znacznie przewyższała kwotę, która została przeznaczona na sfinansowanie zamówienia. Zamawiający na sfinansowanie zamówienia podstawowego zamierzał przeznaczyć kwotę w wysokości 291 441 795,62 zł brutto, natomiast najkorzystniejsza oferta opiewała na 341 600 000,00 zł brutto.
Teraz WKD chce pozyskać ezety charakteryzujące się następującymi danymi technicznymi:
Prędkość eksploatacyjna: 80 km/h
Ilość miejsc siedzących: co najmniej 120
Całkowita ilość miejsc: co najmniej 500 przy zapełnieniu 5 os/m2
Długość pojazdu: 60 m +/- 1%
Przyśpieszenie rozruchu: co najmniej 1,2 m/s2 (w zakresie od 0 do 30 km/h)
Wysokość podłogi w poziomie drzwi wejściowych: od 400 do 500 mm
Nacisk na oś przy obciążeniu maksymalnym: do 120 kN