NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Nowy numer „Rynku Kolejowego" już w Empikach!

| Jakub Madrjas 16.04.2019 0

Nowy numer „Rynku Kolejowego" już w Empikach!
fot. MS, Rynek Kolejowy
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki „narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.
Na dzień przed oddaniem tego numeru „Rynku Kolejowego” do druku media – i to nie tylko te branżowe – obiegła informacja o planowanej budowie 1,6 tys. km nowych linii kolejowych, w tym 670 km linii dużych prędkości. Projekt, co niezmiennie mnie zaskakuje, został przygotowany przez spółkę CPK, a jego skala ma być porównywalna z największymi programami rozbudowy infrastruktury: Krajowym Programem Kolejowym i Programem Budowy Dróg Krajowych.

Przyjęcie programu przez rząd jest możliwe już w listopadzie tego roku. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi informacjami CPK ma odpowiadać za budowę większości nowej infrastruktury, zaś PKP za modernizację i przebudowę istniejącej sieci kolejowej, tak aby powstał system 10 „szprych” prowadzących do położonego w centralnej części kraju portu komunikacyjnego. W ramach planowanych działań ma powstać m.in. linia łącząca Warszawę przez CPK z Łodzią, co oznacza częściowy powrót do projektu KDP sprzed kilku lat. Był to zresztą chyba największy projekt przygotowany przez PKP PLK w ciągu ostatnich 20 lub więcej lat zakładający budowę nowych linii. Jego realizacja została jednak wstrzymana przez ministra Sławomira Nowaka.

Ostatnie tygodnie przyniosły także informacje o tym, że rozważana jest kwestia zmiany systemu zasilania w Polsce… Warto przypomnieć, że w ciągu ostatnich 30 lat w Polsce udało się zbudować tylko 50 km nowych torów kolejowych (37 km Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i kilka łączników do lotnisk, m.in. do stołecznego portu im. F. Chopina i na lotnisko w Lublinie). Skala planowanych inwestycji jest więc ogromna, a nie mają one poparcia wszystkich sił politycznych, nie mówiąc już o tym, że szeroko dyskutowane są i wśród samych kolejarzy. To wielka szkoda, że takie rozmowy nie odbyły się właśnie 20 lub więcej lat temu. Tak jak udało się osiągnąć konsensus co do przyszłej sieci autostrad i ekspresówek w Polsce, można też było zrobić w sprawie kolei. Teraz dopiero zaczynamy.

Miłej lektury,
Łukasz Malinowski

Zobacz Spis Treści                                                                   Zaprenumeruj
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Empik (11)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Empik (11)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5