Do końca roku pasażerów korzystających z połączeń Baltic Express z Gdyni do Pragi czekają zmiany. Wydłużony zostanie okres, w którym włączany do składu będzie wagon sypialny. Znamy też termin wprowadzenia wagonów restauracyjnych na całej trasie przejazdu.
Baltic Express to jedno z najnowszych połączeń międzynarodowych państwowych spółek PKP Intercity i České dráhy – w tym przypadku między Polską a Czechami.
Cztery pary połączeń zostały uruchomione wraz rozkładem jazdy 2024/2025. Łączą one Trójmiasto, Wielkopolskę oraz Dolny Śląsk z naszymi południowymi sąsiadami.
Dłużej wagonem sypialnym w Baltic Expressie Tegoroczne wakacje są pierwszym letnim sezonem dla wspomnianego połączenia. Pomimo stosunkowo niedługiego okresu funkcjonowania Koleje Czeskie (České dráhy) odnotowują spore zainteresowanie pasażerów tą konkretną ofertą, przede wszystkim dojazdu nad Morze Bałtyckie.
– Dotyczy to również nocnego połączenia, na które od połowy kwietnia w ramach testów włączyliśmy wagon sypialny. Ten szybko znalazł swojego klienta, dlatego wspólnie z PKP Intercity postanowiliśmy przedłużyć jego zaangażowanie o kolejny miesiąc, powyżej pierwotnego planu – przekazał Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich.
fot. Ceske Drahy | Skład Baltic Express na stacji w Pradze
Tym sposobem z podróży na leżąco można skorzystać do 29 września. Koleje Czeskie podkreślają także, że
wagon sypialny, który zapewnia PKP Intercity, posiada 24 miejsca w wariantach: Single, Double, Triple i jest wyposażony w prysznic i klimatyzację. Ze stacji Gdynia Główna pociąg EC nr 461 odjeżdża o godz. 23:23, a ze stacji Praha hl.n. pociąg EC nr 460 wyrusza o godz. 18:51.
Wagon restauracyjny na całej trasie już zimą
Jak wiadomo, usługa gastronomiczna nie jest dostępna na całej trasie Baltic Expressu,
na co często zwracają uwagę podróżni. Wagon restauracyjny WARS jest włączany do składu jedynie na odcinku Gdynia Główna – Wrocław Główny oraz Wrocław Główny – Gdynia Główna. Natomiast na odcinku Lichkov – Praha hl.n. i Praha hl.n. – Lichkov pasażerowie mogą skorzystać z oferty wózka barowego JLV (odpowiednik polskiego WARS).
Dyrektor generalny Kolei Czeskich zakomunikował, że zmiany w tym zakresie wejdą w życie od nowego rocznego rozkładu jazdy. – W połowie grudnia dodatkowo planujemy włączenie wagonu bistro, który zaoferuje wszystkie przekąski z oferty JLV. Dodatkowo rozszerzymy w ten sposób pojemność składu – zapowiedział.
Pod koniec stycznia tego roku czeski narodowy przewoźnik – cytowany przez telewizję ČT24 – przekazał, że kilka z 10 wagonów restauracyjnych (WRmee
814) z charakterystycznymi czerwonymi siedzeniami i białymi obrusami zostanie przesuniętych na trasy do Polski.