Partnerzy serwisu:
Innowacje

Nowe życie silników dużej mocy. Inwestycja Cummins za 10 mln dolarów

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
04-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Amerykański gigant branży silników dużej mocy Cummins otworzył w Krakowie pierwsze w Europie centrum odbudowy silników. Będzie tu zapewniać odbudowę silników o pojemności od 19 do 78 litrów - w tym kolejowych, okrętowych czy górniczych do parametrów nowych silników; atutem jest niższa cena niż nowego silnika i obniżenie wpływu na środowisko.

Notowany na nowojorskiej giełdzie Cummins jest obecny w Polsce od trzech dekad, a jego silniki można znaleźć wszędzie - od maszyn górniczych KGHM po autobusy Solaris i pociągi Pesy. Teraz otwiera realizowaną od czterech lat i wartą 10 milionów dolarów inwestycję w nowy zakład odbudowy silników w Krakowie.

Silnik używany ale jak nowy

Centrum, które ma osiągnąć pełną sprawność operacyjną do końca roku ma gruntownie odbudowywać silniki Cummins o pojemności od 19 do 78 litrów i mocy od 450 do 3500 koni mechanicznych (m.in. QSK19, QSK38 i QSK60). Proces odbudowy silnika Cummins trwa 35 dni roboczych, a więc znacznie krócej niż oczekiwanie na fabrycznie nowe urządzenie. 

Cummins oferuje swoim klientom, oprócz napraw na miejscu mobilnego serwisu, różne poziomy odświeżania silników, aż do gruntownej odbudowy (Ultimate Remanufactured). Obejmuje ona pełny demontaż, czyszczenie i ponowny montaż silnika, z wymianą wszystkich zużytych, na oryginalne części. Jednostki odbudowywane w ramach tego rozwiązania objęte są pełną gwarancją fabryczną, odpowiadającą nowemu silnikowi. Co więcej, montowane są w nich najnowsze rozwiązania technologiczne, zmniejszające zużycie paliwa nawet o kilka procent.

Z Krakowa dla całej Europy


To piętnasty taki zakład w koncernie, ale dopiero pierwszy w Europie; będzie więc obsługiwał cały nasz kontynent. Jako najnowszy, wyposażony został w najbardziej proekologiczne rozwiązania, w tym myjnię z całkowicie zamkniętym obiegiem i biodegradacją olejów smarnych czy oczyszczanie spalin z hamowni. Obiekt jest wyposażony w panele fotowoltaiczne oraz punkty ładowania pojazdów elektrycznych i parking rowerowy. Firma podkreśla także, że proces odbudowy silników wymaga aż o 85% mniej energii niż produkcja nowych jednostek i wiąże się z mniejszym zużyciem surowców, opakowań i niższą produkcją złomu.

Obiekt o powierzchni 4600 m2 zapewni również powierzchnię magazynową i wesprze utrzymanie. Firma zdecydowała się na Kraków ze względu na dobrą komunikację drogową, kolejową i lotniczą - obiekt jest położony blisko międzynarodowego portu lotniczego Kraków-Balice, magistrali E30 i autostrady A4. W regionie znajduje się ponadto kilka dużych zakładów przemysłowych, które korzystają z jego silników. Najważniejsza była jednak kadra którą można pozyskać z wysoko ocenianych krakowskich uczelni - Politechniki i AGH. 
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich

Tabor i technika

PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich

Redakcja/inf. pras. 15 października 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Lubelskie: Pierwszy SA107 odstawiony od 10 lat. Naprawa niezasadna?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich

Tabor i technika

PKP Intercity znów samo robi P3 wagonów pasażerskich

Redakcja/inf. pras. 15 października 2025

Alstom planuje rozwój centrum serwisowego lokomotyw w Polsce

Tabor i technika

Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Tabor i technika

Pomorskie Impulsy do naprawy rewizyjnej

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Tabor i technika

PKP Intercity chce kupić 18 lokomotyw manewrowych

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

Lubelskie: Pierwszy SA107 odstawiony od 10 lat. Naprawa niezasadna?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij