NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach

| Michał Szymajda 29.07.2020 132

Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Fot. Cargo Motion
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Konsorcjum Skoda Transportation i Siemens Mobility ukończyło budowę pierwszych wagonów nowej generacji dla Kolei Czeskich. Rozpoczęła się faza testów na torze doświadczalnym w Velimiu.
50 wagonów nowej generacji Siemens Viaggio zamówiono dokładnie dwa lata temu. Za budowę szkieletów i osadzenie ich na wózkach odpowiadają wiedeńskie zakłady Siemensa, a za ich wyposażenie Skoda Vagonka z siedzibą w Ostrawie. Wagony są podobne do tych, które kursują już w składach RailJet.  Jak podaje portal zdopravy.cz, z 50 wagonów Koleje Czeskie będą zestawiać 10 pociągów, które od 2021 roku kursować będą po korytarzu transportowym Praga – Pilzno – Cheb. Będą się składać z pięciu wagonów: jeden pierwszej klasy, oraz cztery wagony klasy 2. w różnej konfiguracji (z informację pokładową, miejsce dla rowerów, dla wózków inwalidzkich, z wydzielonymi przedziałami dla rodzin, z bistrem). 

Wagony będą przygotowane do poruszania się z prędkością 200 km/h (na razie w Czechach trwają próby jazd z tą prędkością, ale w ruchu rozkładowym tak szybko na razie się nie jeździ). Ich znakiem rozpoznawczym jest bardzo wysoki komfort akustyczny, m.in. dzięki zastosowaniu szczelnych przejść międzywagonowych.

Z Ostrawy do Velimia wagony dotarły w sobotę 25 lipca. Tam przejdą kilkutygodniowe jazdy homologacyjne. W przyszłości wagony tego typu mają być homologowane również w Polsce.

Siemens w konsorcjum ze Skodą, oprócz serii 50 wagonów o których mowa, zbuduje 182 podobne wagony, jednak z dopuszczeniem na wyższą prędkość. Więcej o wagonach Viaggio dla naszych południowych sąsiadów piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5