NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach

| Michał Szymajda 29.07.2020 132

Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Fot. Cargo Motion
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Nowe wagony z konsorcjum Siemens – Skoda dla Kolei Czeskich już na testach
Konsorcjum Skoda Transportation i Siemens Mobility ukończyło budowę pierwszych wagonów nowej generacji dla Kolei Czeskich. Rozpoczęła się faza testów na torze doświadczalnym w Velimiu.
50 wagonów nowej generacji Siemens Viaggio zamówiono dokładnie dwa lata temu. Za budowę szkieletów i osadzenie ich na wózkach odpowiadają wiedeńskie zakłady Siemensa, a za ich wyposażenie Skoda Vagonka z siedzibą w Ostrawie. Wagony są podobne do tych, które kursują już w składach RailJet.  Jak podaje portal zdopravy.cz, z 50 wagonów Koleje Czeskie będą zestawiać 10 pociągów, które od 2021 roku kursować będą po korytarzu transportowym Praga – Pilzno – Cheb. Będą się składać z pięciu wagonów: jeden pierwszej klasy, oraz cztery wagony klasy 2. w różnej konfiguracji (z informację pokładową, miejsce dla rowerów, dla wózków inwalidzkich, z wydzielonymi przedziałami dla rodzin, z bistrem). 

Wagony będą przygotowane do poruszania się z prędkością 200 km/h (na razie w Czechach trwają próby jazd z tą prędkością, ale w ruchu rozkładowym tak szybko na razie się nie jeździ). Ich znakiem rozpoznawczym jest bardzo wysoki komfort akustyczny, m.in. dzięki zastosowaniu szczelnych przejść międzywagonowych.

Z Ostrawy do Velimia wagony dotarły w sobotę 25 lipca. Tam przejdą kilkutygodniowe jazdy homologacyjne. W przyszłości wagony tego typu mają być homologowane również w Polsce.

Siemens w konsorcjum ze Skodą, oprócz serii 50 wagonów o których mowa, zbuduje 182 podobne wagony, jednak z dopuszczeniem na wyższą prędkość. Więcej o wagonach Viaggio dla naszych południowych sąsiadów piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (636)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (636)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5