NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK poprawi objazd linii Warszawa - Lublin

| Jakub Madrjas 13.09.2016 533

PLK poprawi objazd linii Warszawa - Lublin
fot. Rafał Jasiński
PLK poprawi objazd linii Warszawa - Lublin
PLK poprawi objazd linii Warszawa - Lublin
PKP PLK przygotowuje kolejny etap poprawy parametrów linii, którymi pociągi ominą modernizowaną linię nr 7 Warszawa – Lublin. Na odcinku Lubartów – Parczew linii nr 30 w kilka miesięcy ma powstać blokada liniowa i nowe urządzenia sterowania.
Jednotorowa, niezelektryfikowana linia nr 30 Lublin Północny – Łuków ma stanowić główny objazd dla modernizowanej linii nr 7 Warszawa – Lublin podczas prac zaplanowanych na lata 2017 – 2020. Więcej o tej inwestycji piszemy tutaj. Na linii nr 30 potrzebny jest jednak szereg prac, gdyż ruch pasażerski przywrócono tu dopiero w 2013 roku, bez kompletnej modernizacji zapomnianego przez lata szlaku.

Jak informowaliśmy niedawno, KZA Kraków i Colas Rail złożyły najtańsze oferty w przetargu na modernizację najbardziej zaniedbanego odcinka linii nr 30 Łuków – Parczew. Co ciekawe PKP PLK wyodrębniły ty cztery oddzielne zamówienia dotyczące zakupu materiałów: rozjazdy, szyny, tłuczeń i podkłady. Piszemy o tym tutaj. Ogłoszone też oddzielne postępowanie na remont obiektów inżynieryjnych.

Prace obejmą jednak również odcinek naprawiony kilka lat temu odcinek Lubartów – Parczew. Obecnie ruch pociągów odbywa się tu bowiem z prędkością ograniczoną do 60 km/h w ruchu towarowym i 80 km/h w ruchu pasażerskim, przy małej przepustowości. W materiałach przetargowych czytamy też, że "w lipcu tego roku odbudowano mijankę Brzeźnica Bychawska", ale jak donosi nasz korespondent Rafał Jasiński, w rzeczywistości zamontowano tylko rozjazdy, a drugiego toru w stacji brak (stan na sobotę, 10 września). Teraz PKP PLK ogłosiła przetarg na kolejny etap prac, którym będzie montaż nowych urządzeń sterowania ruchem.

W postępowaniu na realizację prac w systemie „projektuj i buduj” zawarto roboty energetyczne, telekomunikacyjne i sterowania ruchem na stacji Brzeźnica Bychawska, montaż urządzeń na czterech przejazdach oraz budowę blokady liniowej na odcinkach Lubartów – Brzeźnica Bychawska i Brzeźnica Bychawska – Parczew. Po przeprowadzeniu prac na odcinku Lubartów – Brzeźnica Bychawska – Parczew prędkość ma zostać podniesiona do 120 km/h w ruchu pasażerskim i 80 km/h w towarowym.

Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80 proc.) i okresu gwarancji (20 proc.). Prace trzeba będzie zakończyć bardzo szybko – już 30 maja przyszłego roku. Inwestycja ma zostać dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa lubelskiego. Na rewitalizację linii nr 30 na tym odcinku zapisano w Krajowym Programie Kolejowym 91,4 mln złotych.

Tymczasem PKP Intercity planuje wydzierżawić lokomotywy spalinowe dla prowadzenia pociągów Warszawa – Lublin objazdem przez Lubartów. Piszemy o tym w tym miejscu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubartów (9)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubartów (9)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5