NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Nowe tory szlakowe potrzebne od zaraz (cz. V)

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 4/2015 16.04.2015 154

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-16 13:15:43 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
A centusie [Admin: zmoderowano] o Olkuszu to pamiętają??? Mam gdzieś Krakówek i obszar 10 km, od niego. Tylko tam jest pompowana kasa. A o reszcie podam Marszałek nie pamięta??

WSTYD!

to województwo powinno nosić nazwę: Woj. Krakowskie!
2015-04-16 13:37:47 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Zaraz, czegoś nie rozumiem - myślę, że jeszcze daleko do wyczerpania przepustowości odcinka Główny - Płaszów. Weźmy dzisiejszy szczyt, odjazdy z Głównego w kierunku Płaszowa:
godzina 14: 10 20 29 40 56
godzina 15: 10 33 40 43
godzina 16: 10 28 36 40 45 50
Jak widać pociągi mogą jeździć co 3 minuty, co daje ok. 15 pociągów na godzinę (powiedzmy, że przed IC musi być 5-6 minut przerwy). Na razie w najbardziej zatłoczonej godzinie 16 mamy 6 slotów zajętych. Niech dojdą jeszcze 2 sztuki do Skawiny i 2 do Tarnowa, to mamy w sumie 10. Zostaje jeszcze 5 wolnych slotów - jakoś nie widzę, aby rębibusy, krakowskie centusie uruchomiły taką liczbę pociągów. Na pewno na teraz są bardziej palące potrzeby niż kosztowna, druga para torów.
2015-04-16 13:51:21 Autor: sudione
---.dynamic.chello.pl
zagłębiak, ale jak Ty widzisz puszczenie składu do Krakowa? Przez Tunel, czy Jaworzno-Szczakową? To się nie uda dopóki nie wybuduje się przedłużenia CMK do Bukowna, a to perspektywa roku 2050.;)
Jeżeli chodzi o plany to martwi cały czas pomijanie dużej obwodnicy Krakowa przy takim projekcie jakim jest Nowa Huta Przyszłości. Dodatkowo chcą zaorać "Szczucinkę", trasa Podłęże-Piekiełko jest dalej niepewna. Niestety przed koleją jeszcze dłuuugie lata pracy.:(
2015-04-16 13:57:26 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"pociągi regionalne „gnieżdżą się” na tych samych torach z pociągami regionalnymi. "

Hmmm...
2015-04-16 14:10:02 Autor: medialny 88
---.centertel.pl
@Sudione

Jakie przedłużenie CMK do Bukowna?? :)
2015-04-16 14:18:37 Autor: STRYSZAWIANIN
---.dynamic.gprs.plus.pl
linia Sucha Beskidzka-Zywiec tez oczekuje remontu Panie Marszalku tamte tereny to tez Małopolska!
2015-04-16 14:28:17 Autor: Stefan banderą
---.75.216.213.in-addr.arpa
@zagłębiak & stryszawianin
A gdyby nie było marszałka ani województw, to do kogo byście wołali z pretensjami?
Cieszcie się w Krakówku z KMŁ - imitacji KM w Warszawce ;)
2015-04-16 15:18:52 Autor: sudione
---.dynamic.chello.pl
medialny 88:
http://www.plk-inwestycje.pl/mapa/
2015-04-16 16:30:21 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Przede wszystkim potrzebny jest nowy łącznik Krakowa z CMK, z pominięciem zabytkowego tunelu na L8. Powinien odchodzić od torów tej linii w podkrakowskich Raciborowicach i w linii prostej docierać - do CMK. Powinien być przeznaczony wyłącznie dla pociągów dalekobieżnych, aby mogły na tym łączniku rozwinąć prędkość minimum 160 km/h i więcej. A stara linia dla ruchu regio.,aglo. i towarowego.

Natomiast nie będzie budowy żadnych nowych linii kolejowych ani dróg krajowych w sąsiedztwie Ojcowskiego Parku Narodowego i parków krajobrazowych "Dolinki Krakowskie", już oficjalnie pozwolono mieszkańcom i rolnikom dysponować tam gruntami, bez obawy że zostaną wywłaszczeni. Oczywiście szkoda że nie będzie bezpośredniej szybkiej kolei miedzy Krakowem a Olkuszem (przez Zabierzów i Krzeszowice), ale podobno mają być w przyszłości autobusy hybrydowe w ramach SKA pomiędzy Olkuszem i Krakowem (via DK 94).
2015-04-16 19:22:27 Autor: traveller
---.play-internet.pl
A czy ktoś kiedykolwiek rozważał przedłużenie linii z Trzebini Sierszy do Bukowna - to dałoby połączenie Olkusza w stronę Krakowa? Wg mapy nie jest tam daleko, ale nie wiem jaki teren.
2015-04-16 19:33:34 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Pn11:
"Zaraz, czegoś nie rozumiem - myślę, że jeszcze daleko do wyczerpania przepustowości odcinka Główny - Płaszów. Weźmy dzisiejszy szczyt, odjazdy z Głównego w kierunku Płaszowa:
godzina 14: 10 20 29 40 56
godzina 15: 10 33 40 43
godzina 16: 10 28 36 40 45 50
Jak widać pociągi mogą jeździć co 3 minuty, co daje ok. 15 pociągów na godzinę (powiedzmy, że przed IC musi być 5-6 minut przerwy). Na razie w najbardziej zatłoczonej godzinie 16 mamy 6 slotów zajętych. Niech dojdą jeszcze 2 sztuki do Skawiny i 2 do Tarnowa, to mamy w sumie 10. Zostaje jeszcze 5 wolnych slotów - jakoś nie widzę, aby rębibusy, krakowskie centusie uruchomiły taką liczbę pociągów. Na pewno na teraz są bardziej palące potrzeby niż kosztowna, druga para torów."
Wziąłeś pod uwagę wyłącznie pociągi rozkładowe. Tymczasem po odcinku Kr. Gł. - Kr. Pł. poruszają się też składy, które skończyły bieg na Głównym i zjeżdżają na Płaszów oraz odwrotnie - te z płaszowskich torów postojowych zaczynające bieg na Głównym. Trochę tego jest, uwierz mi.
2015-04-16 19:34:35 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Luzaki z/do lokomotywowni też się zdarzają.
2015-04-16 20:38:30 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
No właśnie.Łącznik CMK - Kraków ale o parametrach minimum 200 km/h albo może takich żeby w pełni wykorzystać możliwości składów zespolonych np. typu Pendolino i faktycznie tylko dla ruchu pasażerskiego (lżejsza czyli tańsza nawierzchnia ??? ). Kilka miast chce mieć "Y" więc nie ma żadnego,absolutnie żadnego argumentu aby taki Kraków (Małopolska) nie miał dostępu do szybkiej kolei zwłaszcza że jako jedyne miasto prócz Warszawy ma prognozowany wzrost liczby mieszkańców mając przy tym kolejowe połączenia z resztą Polski w haniebnym stanie (podziękujemy ci Patologio Ogólnopolska przy wyborach)....
2015-04-16 21:03:20 Autor: @Luca
---.168.1.59
Gdyby za takie "luzaki" PLK kasowała potężne kwoty za blokowanie newralgicznej linii, to by tych luzaków nie było - uwierz mi.
2015-04-16 21:40:58 Autor: zagłębiak
---.dynamic.chello.pl
@traveller

W sumie nigdy się na tym nie zastanawiałem, odnośnie wykorzystania linii do Trzebini Sierszy, do budowy łącznika na Bukowno :)
2015-04-16 21:45:21 Autor: medialny 88
---.centertel.pl
Gdyby linia do Krakowa bylas na 160, to nic nie trzeba byłoby budować. Wystarczyłoby wykorzystać linie Bukowno - Jaworzno Szczakowa. Z Bukowna do Jaworzna 8 minut. Zmiana czoła kolejne 8, i Szczakowa - Kraków w 20 minut. Całość około 35 minut... Ale to tylko mrzonka
2015-04-16 22:57:17 Autor: tomek janiszewski
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Kulejka POpaprańców ma całkowicie wyprzeć PR-y z dochodowej linii do odległego Sędziszowa (zwracam uwagę że SKMW nie wyparła KM-ów z linii skierniewickiej czy dęblińskiej, jedynie uzupełniła ją na odcinku Otwock-Pruszków, podobnie jak na odcinkach do Wieliszewa, Lotniska Chopina i Miłosny) tymczasem rębibusiarstwo ma w doopie tak Olkusz jak i Oświęcim p. Spytkowice: zamiast tego jakieś dziadowskie POdbory jakby dalej już szyn nie było :(
2015-04-17 06:57:48 Autor: rhcp
---.google.com
Łącznik Siersza - Bukowno istniał. Mam przypuszczenia, że ten łącznik ma związki z koleją piaskową, ale mogę się mylić. Nawet na mapach googla widać którędy tor (bo był tylko jeden) ładnie wężykował po lasach.
2015-04-17 07:38:15 Autor: Woojtek
---.malopolska.uw.gov.pl
Dlaczego nikt nie myśli o łącznicy Kraków Główny - Kraków Olsza, tak żeby pociągi dalekobieżne, techniczne i część "skm" do Płaszowa jechały z pominięciem Zabłocia.
2015-04-17 08:31:32 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post @Luca:
"Gdyby za takie "luzaki" PLK kasowała potężne kwoty za blokowanie newralgicznej linii, to by tych luzaków nie było - uwierz mi."
Gdyby na stacji Kraków Główny były tory postojowe dla lokomotyw to może tak. Póki jednak ich nie ma i lokomotywy na podmianę muszą dojeżdżać i odjeżdżać do Płaszowa...
2015-04-17 09:58:06 Autor: zxcvha
---.centertel.pl
Tor z Bukowna do Sierszy, był wykorzystywany tylko przez koleje piaskowe
2015-04-17 12:06:19 Autor: koza
---.216.71.71
Małopolskie RPO! Już kiedyś cytowałem:
"Całkowita długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii kolejowych (Wartość docelowa 2023r): 29"
2015-04-19 10:45:45 Autor: 794718
---.static.ip.netia.com.pl
Wszystko pięknie, ale… Ten projekt się nie uda, jeśli nie poprawi się przepustowość linii wychodzących z węzła krakowskiego. Dotyczy to szczególnie fragmentu linii nr 8 na północ od Krakowa (w kierunku Miechowa, Kozłowa i Sędziszowa), gdzie POCIĄGI REGIONALNE „gnieżdżą się” na tych samych torach z POCIĄGAMI REGIONALNYMI.

Czy ktoś w RK czyta to co napisał przed opublikowaniem?! Polska mistrzem Polski -.-
2015-04-19 13:14:49 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Olkusz i Wolbrom to miasta na linii nr 62 . Na tej linii konieczne jest , aby szlak : Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce - Sosnowiec Południowy był szlakiem dwutorowym , o prędkości szlakowej 70 - 100km/h . To dałoby korzyść w postaci przywrócenia osobowych z Kielc do Katowic przez Tunel , Olkusz , Dąbrowę Górniczą Strzemieszyce , Sosnowiec .
To pozwoliłoby również na dodanie dwóch par pociągów TLK z Lublina do Katowic przez Kielce , Tunel , Olkusz , Sosnowiec . W razie dobudowy drugiego toru szlakowego między Warką a Radomiem otworzyłoby to drogę dla uruchomienia 2 par TLK z Warszawy do Katowic przez Radom , Kielce , Tunel , Olkusz , Sosnowiec .
O połączeniu Krakowa z Katowicami osobowym przez Bukowno można byłoby wtedy pomyśleć , ale dałoby się na pewno zagęścić ruch osobowych na linii 62 tak , że skomunikowanie Kielc z Katowicami byłoby naprawdę sensowne , a i bezpośrednie połączenie osobowym stałoby się wartym traktowania poważnie .
Zauważcie proszę , że przy okazji remontów i modernizacji linii kolejowych , bardzo często małe stacje tak się przebudowuje , że zostaje tylko jeden dwukrawędziowy peron , a peron , który jest jak przyklejony do budynku dworca , zostaje wyłączony z ruchu . Nie trzeba by takich wyłączeń robić rozważniej ? Jeśli taki jednokrawędziowy peron jest na jakiejś stacji dostatecznie szeroki , to można go przebudować przy okazji modernizacji linii na węższy peron dwukrawędziowy . Efekt ? Mała stacja poszerza swoje możliwości względem liczby przyjmowanych pociągów , co w praktyce oznacza ułatwienie przyjmowania dużej liczby pociągów osobowych !
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5