Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe tory do Wejherowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
20-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe tory do Wejherowa
Trwa przygotowywanie dokumentu, będącego wstępem do przedłużenia linii kolejowej 250 SKM do Wejherowa. Samorząd wojewódzki uchylił się natomiast o odpowiedź na pytanie o jej ewentualne dalsze przedłużenie w kierunku Pruszcza Gdańskiego.

Niedawno opublikowaliśmy wywiad z prezesem SKM Trójmiasto Maciejem Lignowskim, w którym zwracał on uwagę na konieczność dalszej budowy linii 250 w kierunku Pruszcza, do węzła Czerwony Most. Lignowski zwrócił uwagę, że budowany obecnie przystanek Gdańsk Śródmieście (który powinien być gotowy do końca 2014 r.) będzie wyposażony tylko w dwie krawędzie peronowe – co w istotny sposób może utrudniać SKM organizację ruchu pociągów. Prezes SKM dodał jednak, że od początku zakładano, że przystanek Śródmieście jako zakończenie linii 250 powinien mieć charakter tymczasowy, gdyż ostatecznie linia 250 powinna zostać przedłużona do Czerwonego Mostu.

- To jest inwestycja, która musi być realizowana we współpracy z miastem, PKP SA i PKP PLK. Potrzeba na nią znacznie większych środków finansowych, których mamy. Liczymy, że uda nam się do tego przygotować, a potem zrealizować w kolejnej perspektywie finansowej UE. Sami nie będziemy jej w stanie przeprowadzić – mówił Lignowski.

Zadaliśmy pytanie w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego (który nie został co prawda przez prezesa SKM wymieniony, jednak jest on przecież znaczącym inwestorem przedsięwzięć kolejowych w regionie – linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest budowana przez „spółkę-córkę” UMWP), czy będzie on czynić działania zmierzające do przedłużenia linii 250 w kierunku południowym i połączenia jej z linią nr 9 PKP PLK (Warszawa-Gdynia). Sławomir Lewandowski z UMWP nie odpowiedział wprost na to pytanie (odesłał nas do SKM i PLK), sygnalizując jednak, że czynnikiem przemawiającym za realizacją tej inwestycji jest „zagrożenie pogarszającej się przepustowości odcinka Gdańsk Główny – Pruszcz Gdański, spotkanie temu poświęcone odbyło się z inicjatywy UTK w Gdańsku”.

Sławomir Lewandowski poinformował też jednocześnie, że PKP SKM w Trójmieście jest w trakcie przygotowania prestudium dla projektu poprawy przepustowości odcinka aglomeracyjnego Rumia-Wejherowo. Jednym z rozważanych wariantów jest wydłużenie linii nr 250 do Wejherowa. To także byłaby istotna inwestycja: dwutorowy odcinek Rumia-Wejherowo także staje się powoli „wąskim gardłem”, zwłaszcza na odcinku Rumia-Reda, po którym kursują także pociągi na Hel.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze inwestuje w tabor

Biznes

Pomorze inwestuje w tabor

pr, Rynek Kolejowy 30 listopada 2014

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Zobacz również:

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Infrastruktura

PKM uszkodziła nawałnica najsilniejsza od 65 lat

Infrastruktura

Pomorze inwestuje w tabor

Biznes

Pomorze inwestuje w tabor

pr, Rynek Kolejowy 30 listopada 2014

Gdynia – Kościerzyna: Koniec zastępczej komunikacji autobusowej

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

Infrastruktura

Pomorze: Będzie remont linii Kościerzyna – Chojnice

pr, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5