Schenker Sp. z o.o. uruchomił połączenie intermodalne, będące kombinacją rozwiązań pochodzących z jednego źródła. Nowy serwis w ofercie operatora łączy niemiecki port Bremerhaven z terminalem kontenerowym w Kątach Wrocławskich.
Tym samym towary klientów, które importowane są drogą oceaniczną z Azji, Australii i obu Ameryk, następnie docierają koleją na Dolny Śląsk. Po przeładunku w Kątach Wrocławskich, towary transportowane są samochodami do grupy producentów i centrów dystrybucyjnych w regionie.
- Wraz z powstaniem w strukturach Schenker Sp. z o.o. pionu logistyki kolejowej, rozwój możliwości z tego sektora stał się jednym z naszych priorytetów - wyjaśnia Krzysztof Szarkowski, dyrektor logistyki kolejowej Schenker Sp. z o.o. - W obecnej sytuacji gospodarczej klienci jeszcze większą uwagę zwracają na dostęp do ekonomicznych rozwiązań. Dlatego celem tego połączenia jest zapewnienie klientom maksymalnych korzyści wynikających z dostępności i kompleksowości oferty DB Schenker. Łącząc rozwiązania kolejowe z silną siecią pozostałych form transportu, jesteśmy w stanie wspierać naszych klientów na ich rynkach - dodaje.
Za organizację tego przedsięwzięcia odpowiadają: Schenker Sp. z o.o, DB Intermodal Niemcy, DB Schenker Rail Polska S.A. i Schavemaker Cargo Sp. z o.o. Pociąg kursuje raz w tygodniu, trasa przejazdu zajmuje ok. 14-16 godzin, pojemność składu wynosi ponad 80 TEU.
- Nowe połączenie zostało wprowadzone do oferty DB Schenker w Polsce w odpowiedzi na potrzeby importerów i eksporterów z klastra technologicznego zlokalizowanego na Dolnym Śląsku oraz firm ze stref ekonomicznych z okolic Wrocławia - wyjaśnia Sławomir Krzyśków, kierownik rozwoju biznesu kolejowego Schenker Sp. z o.o. - Serwis intermodalny jest krótszy o 4-5 dni w porównaniu z transportem kontenera drogą oceaniczną a następnie lądową. Za przewozami kolejowym przemawia także aspekt ekologiczny. Wiele firm w swej strategii zakłada ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, zużycie energii i minimalizację poziomu hałasu – nasz serwis jest odpowiedzią na te potrzeby - kończy Krzyśków.