Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony i sieć trakcyjna między Lublinem a Kraśnikiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowe perony i sieć trakcyjna między Lublinem a Kraśnikiem
fot. PKP PLKTrwa elektryfikacja linii 68
W Kraśniku oraz Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś, Pułankowicach widać budowę nowych peronów. Realizacja inwestycji na linii Lublin – Stalowa Wola za 367 mln zł z programu Polska Wschodnia sprawi, że będą krótsze podróże, wzrośnie poziom bezpieczeństwa i możliwości transportu towarów.

Pasażerom wyższy komfort obsługi zapewnią budowane perony w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś, Pułankowicach. Widać już korpusy peronów. Układana jest nawierzchnia, montowane oświetlenie i prowadzona kanalizacja. Wkrótce zacznie się montaż wiat, ławek i tablic informacyjnych. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Szybsze i bezpieczniejsze podróże

Na objętym obecnie pracami odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik w stacji Niedrzwica wymieniono tory oraz rozjazdy. Wymieniane są rozjazdy na stacji Wilkołaz. Budowane są tory i montowane rozjazdy w Kraśniku. Na całym odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik wykonawca prowadzi prace przy nowym torze oraz kończy montaż konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

Na odcinku szlaku Niedrzwica – Wilkołaz na 3 skrzyżowaniach z drogami montowane są urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Miedzy stacją Lublin Zemborzyce a stacją Kraśnik wyremontowane zostanie 35 obiektów inżynieryjnych, w tym: 28 przepustów, 6 mostów i 1 wiadukt.

Na trasie Lublin – Lublin Zemborzyce są już dwa nowe tory, z których korzystają pociągi. Wymieniono sieć trakcyjną. Kończą się prace na 7 przejściach i przejazdach drogowych. Na stacji Lublin Zemborzyce wymieniono 4 rozjazdy i odnowiono tory, nad którymi zawieszono nową sieć trakcyjną. Między Lublinem a Kraśnikiem jest już 44 km nowego toru i 21 wymienionych rozjazdów. Na stacji Stalowa Wola Rozwadów pasażerowie korzystają już z dwóch odnowionych peronów. Jest już 5 nowych torów i 14 rozjazdów. Postępuje instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Od września przebudowa odcinka Kraśnik – Zaklików

Na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik ruch zostanie przywrócony 2 września br. Równocześnie rozpoczną się prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Roboty obejmą modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzą autobusową komunikację zastępczą. Szczegóły dotyczące kursowania pociągów będą dostępne na portalpasazera.pl.

Informacje o inwestycji

Efektem prac będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów z nowych, wyremontowanych stacji i przystanków. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei. Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowych do 80 km/h.

Efektem istotnym dla ruchu towarowego będzie dostosowanie trasy do sprawnego przewozu cięższych ładunków. Zapewnią to prace na 70 obiektach inżynieryjnych, w tym 4 mostów, wiaduktu i 19 przepustów. Wzrośnie poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie 70 przejazdów drogowo-kolejowych, wymianie 56 rozjazdów.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia (POPW) wynosi 311,9 mln zł. Więcej informacji na temat projektu na stronie plk-polskawschodnia.pl.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5