Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe chińskie pociągi w normalnym ruchu z pasażerami. Pojadą 350 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe chińskie pociągi w normalnym ruchu z pasażerami. Pojadą 350 km/h
Fot. N509FZ, CC BY-SA 4.0CR400AF wyjeżdża w swój dziewiczy kurs z Pekinu do Szanghaju
Dwa zupełnie nowe pociągi CR400AF przystosowane do poruszania się po liniach dużych prędkości 26 czerwca rozpoczęły normalną liniową służbę w Chinach. Kursują między Pekinem a Szanghajem.

Pociąg wyprodukowała firma CRRC – chiński taborowy gigant. Otrzymał oznaczenie CR400AF i nazwę marketingową „Blue Dolphin”. Wcześniej jednostki były bardzo długo testowane bez pasażerów i podczas jazd nadzorowanych z pasażerami. Docelowo pojazdy mają stać się taborem dominującym na chińskich KDP.

– Stopniowe wycofywanie obecnie kursujących pociągów dużych prędkości różnych producentów i zastępowanie ich zestandaryzowanymi i tanimi w eksploatacji pociągami produkcji CRRC jest działaniem na lata. Nowy pociąg ma być naszym towarem eksportowym, pokazem naszych możliwości – powiedział główny inżynier CRRC – He Huawu.

Na chińskich kolejach pociąg otrzymał nazwę handlową „Fuxing Hao”, co oznacza „Odmłodzenie”. To jedno z rządowych, obecnie stosowanych haseł, mających określać wewnętrzną politykę Chin odnoszącą się do modernizacji kraju. Pociąg certyfikowany jest na prędkość 400 km/h, ale w ruchu liniowym pojedzie z maksymalną prędkością 350 km/h. Czas życia pociągu określono na 30 lat. Ma 8 członów, z których każdy osadzony jest na parze autonomicznych wózków. Jego długość to 208 metrów. Zabiera na pokład 556 pasażerów na miejscach siedzących. Nacisk osi pojazdu na tor wynosi poniżej 17 ton.

Środki na projekt uruchomione zostały przez chiński rząd w 2012 roku. Nad „Odmłodzeniem” pracowało 30 najważniejszych chińskich instytucji naukowych i badawczych. W przeciwieństwie do poprzednich kolejowych projektów związanych z KDP, prace nad pociągiem i jego budowa odbywały się w całości w Chinach.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5