NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe chińskie pociągi w normalnym ruchu z pasażerami. Pojadą 350 km/h

| Michał Szymajda 29.06.2017 4,9k

Nowe chińskie pociągi w normalnym ruchu z pasażerami. Pojadą 350 km/h
CR400AF wyjeżdża w swój dziewiczy kurs z Pekinu do SzanghajuFot. N509FZ, CC BY-SA 4.0
Dwa zupełnie nowe pociągi CR400AF przystosowane do poruszania się po liniach dużych prędkości 26 czerwca rozpoczęły normalną liniową służbę w Chinach. Kursują między Pekinem a Szanghajem.
Pociąg wyprodukowała firma CRRC – chiński taborowy gigant. Otrzymał oznaczenie CR400AF i nazwę marketingową „Blue Dolphin”. Wcześniej jednostki były bardzo długo testowane bez pasażerów i podczas jazd nadzorowanych z pasażerami. Docelowo pojazdy mają stać się taborem dominującym na chińskich KDP.

– Stopniowe wycofywanie obecnie kursujących pociągów dużych prędkości różnych producentów i zastępowanie ich zestandaryzowanymi i tanimi w eksploatacji pociągami produkcji CRRC jest działaniem na lata. Nowy pociąg ma być naszym towarem eksportowym, pokazem naszych możliwości – powiedział główny inżynier CRRC – He Huawu.

Na chińskich kolejach pociąg otrzymał nazwę handlową „Fuxing Hao”, co oznacza „Odmłodzenie”. To jedno z rządowych, obecnie stosowanych haseł, mających określać wewnętrzną politykę Chin odnoszącą się do modernizacji kraju. Pociąg certyfikowany jest na prędkość 400 km/h, ale w ruchu liniowym pojedzie z maksymalną prędkością 350 km/h. Czas życia pociągu określono na 30 lat. Ma 8 członów, z których każdy osadzony jest na parze autonomicznych wózków. Jego długość to 208 metrów. Zabiera na pokład 556 pasażerów na miejscach siedzących. Nacisk osi pojazdu na tor wynosi poniżej 17 ton.

Środki na projekt uruchomione zostały przez chiński rząd w 2012 roku. Nad „Odmłodzeniem” pracowało 30 najważniejszych chińskich instytucji naukowych i badawczych. W przeciwieństwie do poprzednich kolejowych projektów związanych z KDP, prace nad pociągiem i jego budowa odbywały się w całości w Chinach.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (488)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (488)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5