NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nowa Łódź Fabryczna – projekt na skalę Berlin Hauptbahnhof

| Rynek Kolejowy 11/2014 28.10.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-10-28 14:25:09 Autor: pasazer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Przyznam że się ubawiłem porównaniem do Berlin czy Wien Hbf. To tylko obrazuje jak przeskalowana a więc przedrożona jest ta inwestycja.
Jeśli to już taki dworzec na miarę Berlin Hbf to zadam pytanie ile dziennie będzie połączeń z Zurichem i jaki będzie czas przejazdu - rozumiem że coś koło 8h ? jeśli już będzie to dworzec na taką miarę.
2014-10-28 14:39:19 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Uć - pępkiem komunikacyjnym Europy, ba - nawet świata.
Chiny już bledną.
Dworzec ma być widoczny z kosmosu - miliard ton betonu, miliard ton stali - wszystkie huty i cementownie pracują dla potrzeb Łodzi.
Napszód do walki o plan sześcioletni...
A kiedy zakończenie tej gigant-budowy?
2050, 2066?
2014-10-28 14:41:31 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
W odpowiedzi na post pasazer1:
"Przyznam że się ubawiłem porównaniem do Berlin czy Wien Hbf. To tylko obrazuje jak przeskalowana a więc przedrożona jest ta inwestycja.
Jeśli to już taki dworzec na miarę Berlin Hbf to zadam pytanie ile dziennie będzie połączeń z Zurichem i jaki będzie czas przejazdu - rozumiem że coś koło 8h ? jeśli już będzie to dworzec na taką miarę."
To już jest problem MIR i PKP IC, aby zapełnić ten dworzec pociągami i efekcie pasażerami... W sumie, gdyby nie brak tunelu średnicowego który powstanie później, to już od rozkładu 2015/2016 mylibyśmy przez Łódź Fabryczną dość przyzwoitą siatkę połączeń. Spójrzmy:

- takt godzinny (i w szczycie częściej) Łódź - Warszawa. Po 2016 obsługiwane nowoczesnymi i pojemnymi piętrusami.
- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji Kraków - Poznań/Szczecin przez Łódź.
- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji GOP - Trójmiasto przez Łódź.
- W przy Dartach dla relacji Jelenia Góra/Wrocław - Białystok/Lublin przez Łódź, nie podano ilości par, ale zakładam, że ich minimalna ilość będzie jak z Flirtami. (czyli minimum 4 par)
- dalekobieżny ruch uzupełniający dla ostatnich trzech pozycji, jak Reymont z Łodzi do Krakowa, Stoczniowiec przez Częstochowę, może wróci bezpośrednie połączenie Łódź - Trójmiasto (Asnyk), Łódź - Wrocław/Poznań (Włókniarz), Pogoria, itp...
- ruch regionalny z całego województwa (kierunek - Sieradz, Łowicz i Kutno przez Zgierz, Koluszki)
- ruch wewnątrz miejski ŁKA.

Jak widać, wszystko rozbija się o tunel pod Łodzią... Do póki nie zostanie zrealizowany (okolice 2020), to tego czasu potencjał dworca będzie niewykorzystywany i będzie się skupiał na ruchu do Warszawy i regionalnemu z kierunku Koluszek.
2014-10-28 14:42:39 Autor: ejze
---.toya.net.pl
Dworzec kolejowy w ramach Łodzi Fabrycznej nie ma nic wspólnego z Berlinem czy Wiedniem. Jest identycznych rozmiarów jak Warszawa Centralna. Nie ma więc mowy o żadnym przeskalowaniu. Wielkość dworca bierze się głównie z części dla PKS i parkingów. Te ostatnie nie będą jednak służyć jedynie pasażerom dworca, w końcu to ścisłe centrum miasta
2014-10-28 14:51:08 Autor: aa
---.58.199.92
jak powiadał nigdyś kolega K65: cały naród buduje swoją Łódź..... (i se na niej popłynie)
2014-10-28 15:07:30 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czy ruch samochodowy tez wsadza pod ziemie ja w Berlinie Glownym.
2014-10-28 15:18:17 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ ejze

Dworzec kolejowy w ramach Łodzi Fabrycznej nie ma nic wspólnego z Berlinem czy Wiedniem. Jest identycznych rozmiarów jak Warszawa Centralna. Nie ma więc mowy o żadnym przeskalowaniu.
---------------------------------
Nie ma? A ile pociągów przejeżdża przez Centralną a ile będzie jechać przez Łódź?
2014-10-28 15:35:52 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ ejze

Dworzec kolejowy w ramach Łodzi Fabrycznej nie ma nic wspólnego z Berlinem czy Wiedniem. Jest identycznych rozmiarów jak Warszawa Centralna. Nie ma więc mowy o żadnym przeskalowaniu.
---------------------------------
Nie ma? A ile pociągów przejeżdża przez Centralną a ile będzie jechać przez Łódź?"
Już pisałem ile. W sumie z ruchem regionalnym napływającym z całego województwa (który na Centralnym nie występuje, albo występuje w ilości szczątkowej), będzie możliwości uzyskania podobnego wyniku. No i nie można porównywać Warszawy z Łodzią, (stolica zawsze będzie generować większy ruch ze względu swoją role miejską, kolejową, jaki i z powodu ilości mieszkańców) a idąc takim tokiem rozumowania, to mniejsze dworce powinny też być w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, które również posiadają 4 peronowy system dworcowy, oraz węzły multimodalny przy nich. (w połączanie przewozów Fabryczna i Kaliska w jedno, wyjdzie ilość na poziomie tych miast)
2014-10-28 15:39:32 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia napisała:

- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji Kraków - Poznań/Szczecin przez Łódź.
- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji GOP - Trójmiasto przez Łódź.
- ...
- dalekobieżny ruch uzupełniający dla ostatnich trzech pozycji, jak ..., Stoczniowiec przez Częstochowę, może wróci bezpośrednie połączenie Łódź - Trójmiasto (Asnyk),
- ruch regionalny z całego województwa (kierunek - ... , Łowicz i Kutno przez Zgierz,
...)
- ruch wewnątrz miejski ŁKA.
Jak widać, wszystko rozbija się o tunel pod Łodzią...
----------------------------------------
Bozia, mógłbyś mniej kłamać. Jak widać wszystko nie rozbija się o tunel, ale o brak przepustowości na odcinku do Kutna. I generalnie na liczbie i jakości linii kolejowych przechodzących przez Łódź których jest mało i nie dostarczają zbyt wielu pasażerów.

Do póki nie zostanie zrealizowany (okolice 2020), to tego czasu potencjał dworca będzie niewykorzystywany i będzie się skupiał na ruchu do Warszawy i regionalnemu z kierunku Koluszek.
------------------------------------
On nigdy nie będzie wykorzystany. Tyle samo pociągów, ile tutaj będzie na ośmiu krawędziach wkopanych dwa piętra w piwnicy, obsługują trzy krawędzie peronowe na powierzchni ziemi w Skierniewicach.
Kupę forsy wyrzucono w błoto zamiast na przykład wybudować za grosze łącznicę z Niciarnianej do Dąbrowy obok stadionu Widzewa. Wtedy nawet brak tunelu zostałby częściowo zrekompensowany umożliwiając ruch na obwodnicy Fabryczna-Niciarniana-Dąbrowa-Chojny-Pabianicka-Kaliska i dalej w świat.
2014-10-28 15:53:23 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
As usual, st. Bozia and his magnificent, stunning Wooch.
2014-10-28 15:57:50 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ Bozia napisała:

- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji Kraków - Poznań/Szczecin przez Łódź.
- przynajmniej 4 pary Flirtów 3 w relacji GOP - Trójmiasto przez Łódź.
- ...
- dalekobieżny ruch uzupełniający dla ostatnich trzech pozycji, jak ..., Stoczniowiec przez Częstochowę, może wróci bezpośrednie połączenie Łódź - Trójmiasto (Asnyk),
- ruch regionalny z całego województwa (kierunek - ... , Łowicz i Kutno przez Zgierz,
...)
- ruch wewnątrz miejski ŁKA.
Jak widać, wszystko rozbija się o tunel pod Łodzią...
----------------------------------------
Bozia, mógłbyś mniej kłamać. Jak widać wszystko nie rozbija się o tunel, ale o brak przepustowości na odcinku do Kutna. I generalnie na liczbie i jakości linii kolejowych przechodzących przez Łódź których jest mało i nie dostarczają zbyt wielu pasażerów.

Do póki nie zostanie zrealizowany (okolice 2020), to tego czasu potencjał dworca będzie niewykorzystywany i będzie się skupiał na ruchu do Warszawy i regionalnemu z kierunku Koluszek.
------------------------------------
On nigdy nie będzie wykorzystany. Tyle samo pociągów, ile tutaj będzie na ośmiu krawędziach wkopanych dwa piętra w piwnicy, obsługują trzy krawędzie peronowe na powierzchni ziemi w Skierniewicach.
Kupę forsy wyrzucono w błoto zamiast na przykład wybudować za grosze łącznicę z Niciarnianej do Dąbrowy obok stadionu Widzewa. Wtedy nawet brak tunelu zostałby częściowo zrekompensowany umożliwiając ruch na obwodnicy Fabryczna-Niciarniana-Dąbrowa-Chojny-Pabianicka-Kaliska i dalej w świat."
- wskaz mi gdzie kłamie. Wszystko opiera się na oficjalnych planach przewoźników.
- rozchodzi się głównie o tunel. Już pisałem dlaczego. Kutno jest istotne, ale nie kluczowe, w tym temacie.
- problem ilości stacji i przy okazji ich położenia coraz bardziej się poprawia. (stacje ŁKA)
- skoro według Ciebie nie będzie wykorzystywany (co jest myśleniem błędnym), trzeba zrobić wszystko, aby było inaczej. No jak wcześniej pisałem, idą Twoim tokiem myślenia, za duże są również dworce w Krakowa, Katowicach, czy Wrocławiu, gdzie iloczyn ruchu nie będzie odskakiwał od Łodzi, a ilość peronów ta sama.
- budowa łącznicy na Dąbrowę, to bzdura już wiele razy obalana, zejdź na ziemie...
- widzisz jaki to zygzak? I nadal odpada obsługa tranzyt przez centrum, bo już widzę jak PKP IC, kieruje go takim wariantem : Widzew - Fabryczna (zmiana kierunku) - Łącznica na Dąbrowę - Chojny - Kaliska - Żabieniec - Zgierz... Jezu, pociąg z GOPu - do Trójmiasta, aby się wygrzebać z aglomeracji łódzkiej musiałby z chyba 2 godziny.
2014-10-28 16:08:27 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia

Nie ma? A ile pociągów przejeżdża przez Centralną a ile będzie jechać przez Łódź?"
Już pisałem ile. W sumie z ruchem regionalnym napływającym z całego województwa (który na Centralnym nie występuje, albo występuje w ilości szczątkowej), będzie możliwości uzyskania podobnego wyniku.
-----------------------------
No to otrzymaj ten "podobny wynik". Przypominam, że na Centralnym mamy po 10 par pociągów na godzinę. Wymień tę dziesiątkę dla Łodzi. To po pierwsze. A po drugie Centralny też ma o jedną parę krawędzi za dużo w stosunku do tego co mu mogą dostarczyć tory z obu jego końców.


No i nie można porównywać Warszawy z Łodzią, (stolica zawsze będzie
generować większy ruch ze względu swoją role miejską, kolejową, jaki i z powodu ilości mieszkańców)
---------------------------
Nie można porównywać? Co Ty powiesz. Ale peronów musi mieć tyle samo. Fajnie, że jesteś patriotą, ale miej jakiś umiar.

a idąc takim tokiem rozumowania, to mniejsze dworce powinny też być w Krakowie,
Katowicach i Wrocławiu, które również posiadają 4 peronowy system dworcowy, oraz węzły multimodalny przy nich.
-------------------------------------
Krakowski dworzec ma 10 krawędzi i jest o wiele za duży. To ta sama megalomańska choroba jak w Łodzi. A wrocławski węzeł ma o wiele więcej linii, wiec o wiele więcej pociągów przyjeżdża jednocześnie na tamtejszy Główny. I to decyduje o koniecznej liczbie peronów.

w połączanie przewozów Fabryczna i Kaliska w jedno, wyjdzie ilość na poziomie tych miast)
-------------------------------
Nie wyjdzie, we Wrocławiu jest dwa razy tyle linii. A w Łodzi żadnej linii się nie buduje.
2014-10-28 16:32:24 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
@życzliwy

"No to otrzymaj ten "podobny wynik". Przypominam, że na Centralnym mamy po 10 par pociągów na
godzinę. Wymień tę dziesiątkę dla Łodzi. To po pierwsze. A po drugie Centralny też ma o
jedną parę krawędzi za dużo w stosunku do tego co mu mogą dostarczyć tory z obu jego
końców."

--

Liczenie na obecnych warunkach jest bezcelowe z wiadomy względów. Ale patrząc docelowo (po 2020 z tunelem i remontach na Ostrów i Kutno) średnio szczycie - 2x (co 30 minut), pociąg w/z kierunku Sieradza, Koluszek, Zgierza i Kutna. Co pół godziny (szczycie) / godzinę z Warszawy. W dodatku, w tych godzinach może przepleść się jakiś tranzytowy ruch dalekobieżny. Może i Warszawy nie przebijemy, ale wstydu nie będzie.

--

"Nie można porównywać? Co Ty powiesz. Ale peronów musi mieć tyle samo. Fajnie, że jesteś
patriotą, ale miej jakiś umiar."

--

Łódź nie musi być ofiarą Twojego, minimalizmu. Skoro wg Ciebie są molochy w Warszawie, Krakowie, czy Wrocławiu, to czemu nie w Łodzi?

--

"Krakowski dworzec ma 10 krawędzi i jest o wiele za duży. To ta sama megalomańska choroba jak w
Łodzi. A wrocławski węzeł ma o wiele więcej linii, wiec o wiele więcej pociągów przyjeżdża
jednocześnie na tamtejszy Główny. I to decyduje o koniecznej liczbie peronów. "

--

I co z tego, że Wrocław ma więcej linii kolejowych? Liczy się realna ilość połączeń pasażerskich która we Wrocławiu nie poraża, a nawet są momenty kompletnej pustki.

--

"Nie wyjdzie, we Wrocławiu jest dwa razy tyle linii. A w Łodzi żadnej linii się nie buduje."

--

Ale będzie się budować - tunel średnicowy pod Łodzią, który będzie częścią łódzkiej komunikacji, przewożąca spore ilości ludzie wewnątrz miasta, czy z aglomeracji do jego centrum.
2014-10-28 16:45:52 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Bozia to taki nadworny łódzki rzecznik i strażnik forumowy, który każdą brednie próbuje przypudrować. Siedzi i czuwa w każdym łodzkim wątku.

Niestety ten dworzec to finansowa katastrofa, pieniądze wyrzucone w błoto. Niestety do pewnej grupy ludzi nie docierają argumenty, które obnażają cała prawde o tej łódzkiej zabawce. Równie dobrze taki dworzec mógłby powstać w Bydgoszczy, Białymstoku czy Rzeszowie i efekt byłby taki sam.

Poza tym @Bozia już Ci kiedyś mówiłem żebyś przestał porównywać Łódź do Poznania, Wrocławia czy Krakowa.
2014-10-28 17:03:18 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
W odpowiedzi na post Jakub:
"Bozia to taki nadworny łódzki rzecznik i strażnik forumowy, który każdą brednie próbuje przypudrować. Siedzi i czuwa w każdym łodzkim wątku.

Niestety ten dworzec to finansowa katastrofa, pieniądze wyrzucone w błoto. Niestety do pewnej grupy ludzi nie docierają argumenty, które obnażają cała prawde o tej łódzkiej zabawce. Równie dobrze taki dworzec mógłby powstać w Bydgoszczy, Białymstoku czy Rzeszowie i efekt byłby taki sam.

Poza tym @Bozia już Ci kiedyś mówiłem żebyś przestał porównywać Łódź do Poznania, Wrocławia czy Krakowa."
Zamiast rzucać mięsem, weź podaj rzeczowe argumenty, bo rzucanie bzdurami jak - "pieniądze wyrzucone w błoto" przy jednoczesnym obrażaniu mojej osoby, nie stawia Cie w gronie wiarygodnych rozmówców.

Porównania do Poznania, Krakowa, czy Poznania, są jak najbardziej na miejscu, Twoje marudzenie jest brane pod uwagę.
2014-10-28 18:21:35 Autor: dexter2
---.toya.net.pl
Jakub - kolejny z Pcimia Dolnego, którego boli d...a. Idź sobie trollować z tymi porównaniami do Rzeszowa czy Białegostoku gdzie indziej, bo tutaj i tak nikt takich debilizmów nie będzie brał pod uwagę na poważnie.
Tak jak piszę - d...a innych boli, że w końcu coś w tym mieście udało się zorganizować po tylu latach generalnego olewania. Fakty są jednak takie że psy szczekają a karawana jedzie dalej ;)
2014-10-28 19:01:38 Autor: Róg
---.leon.com.pl
Po co w mieście takim jak Łódź gdzie węzeł kolejowy jest relatywnie mały, pociągów dalekobieżnych jest mało (poza kierunkiem do Warszawy) a miasto cały czas traci mieszkańców? Nadambicjonalność władz miasta, województwa i polityków z Łodzi w tym Spółdzielni Grabarczyka na czele?
2014-10-28 19:34:23 Autor: Bozia
---.144.156.64

Bozia
W odpowiedzi na post Róg:
"Po co w mieście takim jak Łódź gdzie węzeł kolejowy jest relatywnie mały, pociągów dalekobieżnych jest mało (poza kierunkiem do Warszawy) a miasto cały czas traci mieszkańców? Nadambicjonalność władz miasta, województwa i polityków z Łodzi w tym Spółdzielni Grabarczyka na czele?"
- węzeł jest mały, ze względów historyczny (np, durnie poprowadzono węglówkę) przy okazji jest kompletnie nie spójny, a mimo to są wyloty do wszystkich ważniejszych miast i magistrali (Węglówka, E20, CMK)
- pociągów jest mało albo będzie więcej (patrz realizowane plany PKP IC)
- Poznań też się na przykład wyludnia (masowe przenosiny na skraj miasta i aglomeracji, za to problem Łodzi, to głównie wymieranie starszej ludności połączona z niskim przyrostem naturalnym, gdyż saldo migracji w wieku produkcyjnym 18 - 40 jest na plus)
- żadna nadambicjonalność, lecz zwyczajnie nadganianie zaniedbań.
2014-10-28 20:22:27 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
miernotkewicze z forum w formie. ja bym zadal takie pytanie. skoro polska kolej nie bedzie potrafila zapelnic przeccietnego 4 peronowego dworca w milionowej aglomeracji w centrum kraju lezacej po drodze prawie na kkazdym kierunku (drogi pokazuja ze tak jest) to po co nam taka kolej? By dowartosciowac kkuljazy z koluszek czy kutna? Taka kolej trzebaa zlikwidowac ityle
2014-10-28 20:57:18 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
Łódź należy porównywać z Detroit, a nie z polskimi miastami :D
2014-10-29 00:11:10 Autor: ejze
---.toya.net.pl
@życzliwy

Może Ci to umyka, ale dworce we Wrocławiu, Katowicach, Krakowie czy Poznaniu mają więcej krawędzi peronowych niż Warszawa Centralna, obsługująca wyłącznie ruch dalekobieżny.

Nawet jeśli uznamy peron dla KDP za przeskalowany dziś, to pozostałe trzy perony Łodzi Fabrycznej i tak w pełni wykorzystają swoją funkcjonalność, zwłaszcza, że dobrą praktyką na takich stacjach jest specjalizacja poszczególnych peronów - jeden dla ŁKA, drugi dla połączeń regionalnych i pociągów do Warszawy, trzeci dla dalekobieżnych TLK-ek itp.
2014-10-29 00:18:06 Autor: ejze
---.toya.net.pl
"Przypominam, że na Centralnym mamy po 10 par pociągów na
godzinę. Wymień tę dziesiątkę dla Łodzi. "

godzina szczytu porannego, kierunek wschodni (sytuacja po uruchomieniu tunelu):

1) TLK Łódź-Warszawa
2) TLK Łódź-Warszawa
3) TLK Reymont Łódź-Kraków
4) ŁKA Sieradz-Koluszki
5) ŁKA Sieradz-Koluszki
6) ŁKA Kutno-Łódź Widzew
7) ŁKA Łowicz Główny-Łódź Widzew
8) PR Łódź Kaliska-Częstochowa Os.
9) ew. TLK Wrocław-Warszawa
10) ew. PR Łódź Kaliska-Skierniewice

Nierealne? Taki układ jest realny nawet dziś w Łodzi Kaliskiej!
2014-10-29 01:08:26 Autor: TW
---.toya.net.pl
@Bozia

Heh... Za krótko jesteś. Nie znasz Jakuba. Łodziofob z urzędu. Nawet z K65 czy Kryniczaninem da się wymienić merytoryczne uwagi. Z tym osobnikiem nie zaczynaj. Klapki na oczach. Zniszczyć Uć to jego motto. Nic więcej.

:D
2014-10-29 01:12:16 Autor: kość
---.play-internet.pl
^^Rzeczywiście! Trochę nie rozumiem tych zarzutów przeskalowania. Chodzi o całą inwestycję czy o samą stację. Bo Fabryczna, o ile pamiętam, miała 8 krawędzi peronowych i nieraz ponad połowa była zapełniona.
Zapominacie, że do momentu oddania tunelu średnicowego nowa stacja będzie czołowa a to zwiększa znacznie czas obsługi pociągu.
Po uruchomieniu tunelu jest szansa na znaczne zwiększenie ruchu więc 6 krawędzi nie wydaje się przeskalowaniem.
Warszawa Centralna ma de facto 10 krawędzi (teoretycznie 12 jeśli mówimy krawędź :-) ) bo należy ją liczyć razem ze Śródmieściem a i to jest już za mało i myśli się o uruchomieniu Wa-wy Głównej. Więc nie może być mowy o porównywaniu.
Co do całej inwestycji to wydaje się, że głównym problemem może być wielkość dworca kolejowego. Szkoda, że nie pomyślano o jakiejś galerii handlowej w ramach budowy tak jak w Poznaniu czy w Katowicach. To gwarantowałoby sensowne wykorzystanie przestrzeni.
2014-10-29 08:26:53 Autor: Bozia
---.144.132.180

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Łódź należy porównywać z Detroit, a nie z polskimi miastami :D"
Tylko, że Detroit zjazd wszystkie duże polskie miasta na śniadanie.
2014-10-29 12:09:38 Autor: pasazer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Problem z Łodzią jest taki że rozwinęła się w nienaturalnych historycznie warunkach (zachodnia rubież państwa rosyjskiego) które trwały tylko kilkadziesiąt lat. W 1918 a szczególnie po 1945 wszystko wróciło do normy i niestety linie przez Łódź ze względów demograficzno-gospodarczo-historycznych nie są w stanie wygenerować takich potoków podróżnych żeby uzasadnić taką skalę tej inwestycji. Pisanie że budujemy dworzec porównywalny do Berlin Hbf i teraz rolą ministerstwa i PKP jest jego zapełnienie jest - mówiąc delikatnie - niepoważne.
Sztuczne trasowanie pociągów np. z Poznania do Krakowa przez Łódź nie ma niestety uzasadnienia. Prawdziwe potoki podróżnych są w wersji przez Wrocław-Opole-Katowice. Porównaj ile ludzi mieszka i podróżuje wzdłuż obu ciągów.
Nie wyklucza to oczywiście połączeń Łodzi z resztą Polski ale proszę o trochę realizmu.
Cieszcie się że macie takiego reprezentanta (Grabarczyk) który jest w stanie załatwić takie inwestycje w swoim okręgu.
Niestety w moim miejscu zamieszkania przedstawiciel władzy mówi że sprawy związane z dworcem to sprawa wyłącznie PKP i on nic nie może zrobić.
2014-10-29 12:44:27 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
@pasażer1

"Problem z Łodzią jest taki że rozwinęła się w nienaturalnych historycznie warunkach (zachodnia
rubież państwa rosyjskiego) które trwały tylko kilkadziesiąt lat. W 1918 a szczególnie po 1945
wszystko wróciło do normy i niestety linie przez Łódź ze względów
demograficzno-gospodarczo-historycznych nie są w stanie wygenerować takich potoków podróżnych
żeby uzasadnić taką skalę tej inwestycji."

--

Jest w stanie wygenerować, przy odpowiednich zmianach infrastrukturalnych. Proste jak drut, ale niektórzy myślą, że z pustego to salom i naleje... A mówienie o skali tylko i wyłącznie z punktu widzenia kosztów inwestycji, nie stawia dobrze, że w świetle argumentacji.

--

"Pisanie że budujemy dworzec porównywalny do Berlin
Hbf i teraz rolą ministerstwa i PKP jest jego zapełnienie jest - mówiąc delikatnie -
niepoważne."

--

To jest ich zasrany obowiązek, jeżeli uważasz inaczej, to Ty jesteś nie poważny. Oni od tego są... Muszą mieć jakiś plan i muszą, go realizować, w tym wypadku rozwijać ilość połączeń kontynuować restrukturyzacje węzła. A mówienie o skali Hbf, to rzeczywiście bzdura. Gdyby to było to budowane w takiej skali co w Berlinie, to nie kosztowałoby to nie całe 2 miliardy, marnych złotych...

--

"Sztuczne trasowanie pociągów np. z Poznania do Krakowa przez Łódź nie ma niestety uzasadnienia.
Prawdziwe potoki podróżnych są w wersji przez Wrocław-Opole-Katowice. Porównaj ile ludzi
mieszka i podróżuje wzdłuż obu ciągów. Nie wyklucza to oczywiście połączeń Łodzi z resztą Polski ale proszę o trochę realizmu."

--

Ty nie masz pojęcia, po co kursują pociąg z Krakowa do Poznania przez Łódź. Odpowiem Ci - mają za zadanie obsługę relacji z Łodzi do Krakowa i z Łodzi do Poznania. Nie ma to nic wspólnego z robieniem na złość Wrocławiowi, Katowicom, czy Opolu. Przecież pociągi przez Wrocław są, były i będą...

"Cieszcie się że macie takiego reprezentanta (Grabarczyk) który jest w stanie załatwić takie
inwestycje w swoim okręgu.
Niestety w moim miejscu zamieszkania przedstawiciel władzy mówi że sprawy związane z dworcem to
sprawa wyłącznie PKP i on nic nie może zrobić."

--

Łódź musiała swojego ministra, aby coś się ruszyło w infrastrukturze transportowej. Inne miasta nie musiały mieć przedstawicieli na wyższych szczeblach.
2014-10-29 13:01:49 Autor: pasazer1
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ Bozia: Linie kolejowe (i drogi) nie buduje się żeby generować transport tylko potrzeba transportu ludzi i towarów generuje powstawanie infrastruktury.
2014-10-29 13:07:05 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W odpowiedzi na post pasazer1:
"@ Bozia: Linie kolejowe (i drogi) nie buduje się żeby generować transport tylko potrzeba transportu ludzi i towarów generuje powstawanie infrastruktury."
Nie koniecznie, bo często, (a nawet bym powiedział zawszę) żeby wygenerować odpowiednią ilość ludzi i towarów, trzeba postawić na infrastrukturę.

Ale idąc Twoim tokiem myślenia, to wynika z tego, że Łódź będzie generować wystarczającą ilość ludzi i towarów uzasadniającą dworzec i tunel (może nie od razu) , skoro jeden jest realizowany, a drugi już wkrótce będzie.
2014-10-29 14:24:23 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ ejze

godzina szczytu porannego, kierunek wschodni (sytuacja po uruchomieniu tunelu):

1) TLK Łódź-Warszawa
2) TLK Łódź-Warszawa
3) TLK Reymont Łódź-Kraków
4) ŁKA Sieradz-Koluszki
5) ŁKA Sieradz-Koluszki
6) ŁKA Kutno-Łódź Widzew
7) ŁKA Łowicz Główny-Łódź Widzew
8) PR Łódź Kaliska-Częstochowa Os.
9) ew. TLK Wrocław-Warszawa
10) ew. PR Łódź Kaliska-Skierniewice

Nierealne? Taki układ jest realny nawet dziś w Łodzi Kaliskiej!
-----------------------------------
Przypuśćmy, ze tak będzie. Teraz policzmy ile krawędzi trzeba na te wszystkie pociągi. Postoje po 5 minut na TLK, po 2 na ŁKA i PR, razem 32 minuty. Dodajmy nawet po osiem minut na następstwo jednego po drugim, mamy razem dwie godziny z dużym naddatkiem. Na to wystarczą dwie krawędzie. To samo w drugą stronę i mamy dwa perony które z łatwością obsłużą ten cały ruch. Nawet Y z dwoma kursami na godzinę też by się zmieścił.
2014-10-29 14:36:44 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ kość

Rzeczywiście! Trochę nie rozumiem tych zarzutów przeskalowania. Chodzi o całą inwestycję czy o samą stację. Bo Fabryczna, o ile pamiętam, miała 8 krawędzi peronowych i nieraz ponad połowa była zapełniona.
Zapominacie, że do momentu oddania tunelu średnicowego nowa stacja będzie czołowa a to zwiększa znacznie czas obsługi pociągu.
------------------------------------
Słuszna uwaga, czas obsługi pociągu na stacji czołowej będzie znacznie dłuższy, zwłaszcza, że nie przewidziano tam żadnych torów postojowych.
Ale Ty nie wziąłeś pod uwagę, że za kasę wyrzuconą na monstrualny dworzec można było sfinansować nie tylko mały dworzec, stosowny do potrzeb ale i do tego tunel. Oba na poziomie -1 a nie -2 co znacznie zmniejszyłoby koszty budowy. Ten mały Fabryczny dworcem czołowym nigdy by nie był.
2014-10-29 14:57:18 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ ejze

godzina szczytu porannego, kierunek wschodni (sytuacja po uruchomieniu tunelu):

1) TLK Łódź-Warszawa
2) TLK Łódź-Warszawa
3) TLK Reymont Łódź-Kraków
4) ŁKA Sieradz-Koluszki
5) ŁKA Sieradz-Koluszki
6) ŁKA Kutno-Łódź Widzew
7) ŁKA Łowicz Główny-Łódź Widzew
8) PR Łódź Kaliska-Częstochowa Os.
9) ew. TLK Wrocław-Warszawa
10) ew. PR Łódź Kaliska-Skierniewice

Nierealne? Taki układ jest realny nawet dziś w Łodzi Kaliskiej!
-----------------------------------
Przypuśćmy, ze tak będzie. Teraz policzmy ile krawędzi trzeba na te wszystkie pociągi. Postoje po 5 minut na TLK, po 2 na ŁKA i PR, razem 32 minuty. Dodajmy nawet po osiem minut na następstwo jednego po drugim, mamy razem dwie godziny z dużym naddatkiem. Na to wystarczą dwie krawędzie. To samo w drugą stronę i mamy dwa perony które z łatwością obsłużą ten cały ruch. Nawet Y z dwoma kursami na godzinę też by się zmieścił."
Już Ci pisałem, Łódź nie musi i nie padnie ofiarą Twojego minimalizmu. Jak pół kraju według Ciebie ma przeskalowane dworce, to Łódź też mieć będzie. (jak równo, to równo) Czemu wcześniej się nie obudziłeś, kiedy modernizowali Kraków Główny, czy Wrocław? No, chyba, że układ ze wszystkim dużymi miastami i rewolucja - ucinamy dworce o połowę. Zresztą, już było mówione, że dworzec dwa razy mniejszy, nie musiałby być dużo tańszy.
2014-10-29 15:02:47 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ kość

Rzeczywiście! Trochę nie rozumiem tych zarzutów przeskalowania. Chodzi o całą inwestycję czy o samą stację. Bo Fabryczna, o ile pamiętam, miała 8 krawędzi peronowych i nieraz ponad połowa była zapełniona.
Zapominacie, że do momentu oddania tunelu średnicowego nowa stacja będzie czołowa a to zwiększa znacznie czas obsługi pociągu.
------------------------------------
Słuszna uwaga, czas obsługi pociągu na stacji czołowej będzie znacznie dłuższy, zwłaszcza, że nie przewidziano tam żadnych torów postojowych.
Ale Ty nie wziąłeś pod uwagę, że za kasę wyrzuconą na monstrualny dworzec można było sfinansować nie tylko mały dworzec, stosowny do potrzeb ale i do tego tunel. Oba na poziomie -1 a nie -2 co znacznie zmniejszyłoby koszty budowy. Ten mały Fabryczny dworcem czołowym nigdy by nie był."
Żadnego tunelu z mniejszego dworca byś nie sfinansował... A koszta byłby równie duże, czy to na po zimie -1, czy -2.
2014-10-29 15:47:19 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia

Już Ci pisałem, Łódź nie musi i nie padnie ofiarą Twojego minimalizmu. Jak pół kraju według Ciebie ma przeskalowane dworce, to Łódź też mieć będzie. (jak równo, to równo) Czemu wcześniej się nie obudziłeś, kiedy modernizowali Kraków Główny, czy Wrocław?
-------------------------------
Bozia, nie denerwuj się. Przeciwko liczbom masz tylko swoje zaklęcia. Na świecie w technice rządzą liczby, czary-mary to chyba tylko u nas.
Wrocław nie jest przeskalowany chociaż na ogół przy peronach jest pusto. Dzieje się tak ponieważ na tym dworcu spotyka się 9 linii i tyle krawędzi potrzeba żeby jednocześnie przyjąć pociąg z każdego kierunku.
łódź fabryczna ma takich linii co najwyżej cztery i to jest wąskim gardłem decydującym o liczbie pociągów i niezbędnych krawędziach. Na dodatek Fabryczna nie ma być stacją końcową/początkową, co też zmniejsza zapotrzebowanie na krawędzie.

Miałeś napisać dlaczego łącznica z Niciarnianej na Dąbrowę nie jest możliwa.
2014-10-29 16:02:56 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ Bozia

Już Ci pisałem, Łódź nie musi i nie padnie ofiarą Twojego minimalizmu. Jak pół kraju według Ciebie ma przeskalowane dworce, to Łódź też mieć będzie. (jak równo, to równo) Czemu wcześniej się nie obudziłeś, kiedy modernizowali Kraków Główny, czy Wrocław?
-------------------------------
Bozia, nie denerwuj się. Przeciwko liczbom masz tylko swoje zaklęcia. Na świecie w technice rządzą liczby, czary-mary to chyba tylko u nas.
Wrocław nie jest przeskalowany chociaż na ogół przy peronach jest pusto. Dzieje się tak ponieważ na tym dworcu spotyka się 9 linii i tyle krawędzi potrzeba żeby jednocześnie przyjąć pociąg z każdego kierunku.
łódź fabryczna ma takich linii co najwyżej cztery i to jest wąskim gardłem decydującym o liczbie pociągów i niezbędnych krawędziach. Na dodatek Fabryczna nie ma być stacją końcową/początkową, co też zmniejsza zapotrzebowanie na krawędzie.

Miałeś napisać dlaczego łącznica z Niciarnianej na Dąbrowę nie jest możliwa."
Już Ci pisałem - przez Wrocław może przechodzić z pińcet linii, ale liczy realna ilość obsługiwanych pociągów, która szału nie robi. Skoro nawet sam przyznajesz, że we Wrocławiu jest momentami pusto, to coś o tym świadczy...

Łącznica jest możliwa, ale już Ci pisałem, czemu jest kompletnie bezsensowa...
2014-10-29 16:08:55 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W dodatku, coś manipulujesz... Z Wrocławia Głównego, wychodzi 5 linii kolejowy, z czego najistotniejsze są D29-132 i D29-271. Potem towarowa nadodrzańska i dwie lokalne. Przez Łódź Fabryczną będzie przechodzić jedna linia, ale transferując ruch z kilku linii wychodzących z aglomeracji, jak D29-15, D29-16, D29-14, oraz pośrednio D29-1.
2014-10-29 17:20:04 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia

W dodatku, coś manipulujesz... Z Wrocławia Głównego, wychodzi 5 linii kolejowy, z czego najistotniejsze są D29-132 i D29-271. Potem towarowa nadodrzańska i dwie lokalne.
---------------------------------------------
Nieważne ile jest w D29, perony są dla pociągów a nie dla wykazów linii takich jak D29. Ważne, że prawie o jednej porze mogą wjechać pociągi z kierunku Jelcza, Opola, Kłodzka, Kobierzyc (zamknięta), Wałbrzycha, Legnicy, Głogowa (Nadodrzanka), Poznania i Oleśnicy. Razem 9. I po to jest tyle peronów, używane są nierównomiernie jednak w pewnych porach wszystkie są zajęte. Jeśli tego nie rozumiesz, to przyjedź i zobacz zamiast coś bredzić o iloczynach.

Przez Łódź Fabryczną będzie przechodzić jedna linia, ale transferując ruch z kilku linii wychodzących z aglomeracji, jak D29-15, D29-16, D29-14, oraz pośrednio D29-1.
---------------------------------------
I do tego wystarczą cztery krawędzie czyli dwa perony wyspowe
2014-10-29 18:34:30 Autor: Bozia
---.55.84.165

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ Bozia

W dodatku, coś manipulujesz... Z Wrocławia Głównego, wychodzi 5 linii kolejowy, z czego najistotniejsze są D29-132 i D29-271. Potem towarowa nadodrzańska i dwie lokalne.
---------------------------------------------
Nieważne ile jest w D29, perony są dla pociągów a nie dla wykazów linii takich jak D29. Ważne, że prawie o jednej porze mogą wjechać pociągi z kierunku Jelcza, Opola, Kłodzka, Kobierzyc (zamknięta), Wałbrzycha, Legnicy, Głogowa (Nadodrzanka), Poznania i Oleśnicy. Razem 9. I po to jest tyle peronów, używane są nierównomiernie jednak w pewnych porach wszystkie są zajęte. Jeśli tego nie rozumiesz, to przyjedź i zobacz zamiast coś bredzić o iloczynach.

Przez Łódź Fabryczną będzie przechodzić jedna linia, ale transferując ruch z kilku linii wychodzących z aglomeracji, jak D29-15, D29-16, D29-14, oraz pośrednio D29-1.
---------------------------------------
I do tego wystarczą cztery krawędzie czyli dwa perony wyspowe"
Co to za różnica? Tak samo do Fabrycznego w jednej chwili mogą się zlecieć, pociągi z kierunku Sieradza, Kutna, Łowicz, Koluszek (z rozgałęzieniem ze Skierniewic, Tomaszowa, Piotrkowa Tryb). 4 krawędziowy dworzec, z zupełności by tego nie obsłuży, efekcie problemy z przepustowością, oczekiwania na zwolnienie peronu, grosze czasu przejazdu niż możliwe. Całę szczęście ktoś pomyślał i nie dopuścił do minimalizmu, który miałby fatale skutki w przyszłości.

Do tego większość kierunków we Wrocławiu, to zwyczajny ruch regionalny (dalekobieżny to wyłącznie 132 i 271), kiedy z Łodzi wszystkie z przedstawionych kierunków obsługuje ruch dalekobieżny. Byłem we Wrocławiu, zazwyczaj jest luźno, za luźno, czasem potrafi się ruch skumulować, ale dokładnie tak samo, będzie w Łodzi po wybudowaniu tunelu średnicowego.
2014-10-30 01:23:02 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia

Co to za różnica? Tak samo do Fabrycznego w jednej chwili mogą się zlecieć, pociągi z kierunku Sieradza, Kutna, Łowicz, Koluszek (z rozgałęzieniem ze Skierniewic, Tomaszowa, Piotrkowa Tryb). 4 krawędziowy dworzec, z zupełności by tego nie obsłuży, efekcie problemy z przepustowością, oczekiwania na zwolnienie peronu, grosze czasu przejazdu niż możliwe.
----------------------------
Wymieniłeś właśnie cztery kierunki na cztery krawędzie. A cztery łódzkie to jednak nie dziewięć wrocławskich. Jakie problemy z przepustowością jakie oczekiwania, jakie gorsze czasy skoro z dwóch kierunków do Zgierza są tylko jednotory pa których wielkiej liczby pociągów po prostu puścić się nie da.
Pokaż na wymyślonym, ale konkretnym rozkładzie jazdy, zawierającym jedną nitkę od stacji Koziny przez Fabryczny do Widzewa jak może na Fabrycznym zabraknąć czterech krawędzi. Wymyślasz jakieś niestworzone kataklizmy.
2014-10-30 13:32:27 Autor: Bozia
---.55.66.102

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"@ Bozia

Co to za różnica? Tak samo do Fabrycznego w jednej chwili mogą się zlecieć, pociągi z kierunku Sieradza, Kutna, Łowicz, Koluszek (z rozgałęzieniem ze Skierniewic, Tomaszowa, Piotrkowa Tryb). 4 krawędziowy dworzec, z zupełności by tego nie obsłuży, efekcie problemy z przepustowością, oczekiwania na zwolnienie peronu, grosze czasu przejazdu niż możliwe.
----------------------------
Wymieniłeś właśnie cztery kierunki na cztery krawędzie. A cztery łódzkie to jednak nie dziewięć wrocławskich. Jakie problemy z przepustowością jakie oczekiwania, jakie gorsze czasy skoro z dwóch kierunków do Zgierza są tylko jednotory pa których wielkiej liczby pociągów po prostu puścić się nie da.
Pokaż na wymyślonym, ale konkretnym rozkładzie jazdy, zawierającym jedną nitkę od stacji Koziny przez Fabryczny do Widzewa jak może na Fabrycznym zabraknąć czterech krawędzi. Wymyślasz jakieś niestworzone kataklizmy."
Jedna krawędź peronowa na jeden kierunek to zdecydowanie za mało, szczególnie, że każda z linii wychodzących z Łodzi obsługuje ruch mieszany regionalo-dalekobieżny. Przy dworcu Twoich wymiarów to w szczycie na jedną krawędź może przypaść po 3-4 pociągi w jednej chwili, gdzie to wszystko pomieścisz? A co z innymi kierunkami? To jest szaleństwo i dopiero wyrzucanie pieniędzy w błoto, ale zdaje się tego nie zauważać...
2014-10-30 13:36:49 Autor: Bozia
---.55.66.102

Bozia
Do tego trzeba doliczyć wydłużone postoje dla relacji dalekobieżny na ważnych stacjach przesiadkowych, czy węzłowych, związane z zmianami załóg i skomunikowaniami (a taką będzie ŁF po przebudowie i podłączeniu na zachód) co również będzie ograniczać przepustowość.
2014-10-30 20:34:09 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Bozia

Jedna krawędź peronowa na jeden kierunek to zdecydowanie za mało, szczególnie, że każda z linii wychodzących z Łodzi obsługuje ruch mieszany regionalo-dalekobieżny. Przy dworcu Twoich wymiarów to w szczycie na jedną krawędź może przypaść po 3-4 pociągi w jednej chwili, gdzie to wszystko pomieścisz? A co z innymi kierunkami? To jest szaleństwo i dopiero wyrzucanie pieniędzy w błoto, ale zdaje się tego nie zauważać...
----------------------------
Hehehe, Bozia nie zmyślaj kolego. To, o czym piszesz nie może się zdarzyć. Jeśli potrafisz to udowodnij, że jest inaczej. Pisałem, zrób przykładowy rozkład i na tym przykładzie udowodnij swoje racje. Bo na razie to tylko pleciesz bez sensu.

Do tego trzeba doliczyć wydłużone postoje dla relacji dalekobieżny na ważnych stacjach przesiadkowych, czy węzłowych, związane z zmianami załóg i skomunikowaniami (a taką będzie ŁF po przebudowie i podłączeniu na zachód) co również będzie ograniczać przepustowość.
----------------------------
Uważasz, że każdy pociąg będzie na Fabrycznym stał pół godziny? Bo krótsze postoje już zostały wliczone w te dwa perony. Powtarzam, zrób przykładowy rozkład i wykaż swoją rację. Do dzieła.
2014-10-30 22:15:31 Autor: Bozia
---.55.66.102

Bozia
@zyciliwy

"Hehehe, Bozia nie zmyślaj kolego. To, o czym piszesz nie może się zdarzyć. Jeśli potrafisz to
udowodnij, że jest inaczej. Pisałem, zrób przykładowy rozkład i na tym przykładzie udowodnij
swoje racje. Bo na razie to tylko pleciesz bez sensu."

--

Może, ale całe szczęście się nie stanie. (bo jest realizowany, w dobrym zakresie)
Nic nie muszę Tobie udowadniać, bo nie ma czasu na grzebanie w rozkładach.

--

"Uważasz, że każdy pociąg będzie na Fabrycznym stał pół godziny? Bo krótsze postoje już
zostały wliczone w te dwa perony. Powtarzam, zrób przykładowy rozkład i wykaż swoją rację. Do
dzieła."

--

Wystarczy 15-20 i już są problemy. Do dzieła to zapraszam Ciebie, bo widzę, że masz bardzo dużo czasu na jakieś pierdoły i szukanie dziury w całym.
2014-10-31 15:36:25 Autor: obserwator21
---.lodz.pl
"życzliwy" zajmij sie może gniazdkami elektrycznymi na dworcu w Breslau, albo odpocznij, bo zaśmiecasz przestrzeń na stronie.
2014-10-31 22:13:19 Autor: Bromba
---.centertel.pl
@malopolanin
Czy Jeakow krainę maczeciarzy należy porównać do Rwandy iKigali a nie Polski i polskich miast jak mamy się wymieniać złośliwościami to Małopolska i Kraków naprawdę miE oberwać bo tuzem nie jest mimo zadęcia niektórych mieszkańców tego regionu.
2014-11-04 22:00:45 Autor: N-drju
---.mnc.pl
Jeżeli coś pie***lnie i nie zbudują tego tunelu to będzie straszna ch**nia. Wtedy faktycznie ten dworzec faktycznie będzie pełnił funkcję ozdoby za grube pieniądze. Po za tym trzeba i tak sporo pracy, żeby Łódź stała się ważnym węzłem krajowym, na pewno trzeba dobudować drugi tor na trasie do Kutna i Łowicza. O region też powinni zadbać, czemu np. nie można dojechać Pociągiem do Wielunia? Z Radomia tyle osób przyjeżdża, aż się prosi żeby była linia Łódź - Lublin ew. dalej. A Płock? Ale co? Połączeń się nie budowało. Straszna straszna ch**nia, oj ch**nia :(
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS