NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Nowa drezyna w SKM Trójmiasto

| Martyn Janduła 24.10.2016 48

Nowa drezyna w SKM Trójmiasto
Fot. PKP SKM Trójmiasto
W związku z intensyfikacją prac związanych z utrzymaniem drogi kolejowej na linii 250, PKP SKM w Trójmieście zakupiła nową drezynę. Poprzednia była mocno wyeksploatowana, dlatego przewoźnik postanowił kupić nową. Drezyna pojawi się w Gdyni pod koniec listopada.
PKP SKM w Trójmieście poinformowała o zakupie nowej drezyny, posiadającej dwa stanowiska sterownicze do jazdy w obu kierunkach. Pojazd będzie służył do przewozu osób, maszyn oraz sprzętu służącego do naprawy drogi kolejowej.

Jak tłumaczy Marcin Głuszek, rzecznik SKM Trójmiasto, wózek motorowy, czyli popularna drezyna, jest podstawową maszyną do utrzymania infrastruktury torowej i budowlanej w Zarządach Linii Kolejowych. W PKP SKM w Trójmieście eksploatuje się drezynę typu WM-15 – skonstruowaną i wyprodukowaną w 1986 roku.

Niezbędna

– Maszyna ta jest jednak wyeksploatowana i awaryjna. Stąd w zakresie potrzeb utrzymania budowli kolejowych i zapewnienia warunków technicznych do rygorystycznego przestrzegania punktualności kursowania pociągów przewoźnik postanowił dokonać zakupu nowoczesnej maszyny do utrzymania infrastruktury kolejowej – tłumaczy Głuszek.

Nowa drezyna jest wyposażona w urządzenie dźwigowe, które będzie wykorzystywane przy wymianie szyn, części rozjazdów, oraz rozładunku materiałów na perony. Jak podaje przewoźnik, przy pomocy tego dźwigu można wyładować automat biletowy, którego waga wynosi około 400 kg. Jest on w stanie również podnieść wstawki szynowe oraz części rozjazdowe o wadze nawet do 2 ton. Drezyna jest wyposażona w silnik firmy Caterpillar o mocy 475 koni mechanicznych, znany również z dużych maszyn budowlanych. Kabina umożliwia przewóz do 7 osób.

Wygodna

Co więcej, pojazd posiada specjalne oświetlenie pola pracy, co zapewnia osobom pracującym na torach wygodę i bezpieczeństwo wykonywanych czynności. Drezyna wyposażona jest w przewody hydrauliczne, umożliwiające późniejszą rozbudowę o kosiarkę do wycinki krzaków i zarośli, jakie rosną wzdłuż linii kolejowej, czy opryskiwacza chwastobójczego oraz szczotki odśnieżnej do krawędzi peronowych.

– W specyfikacjach technicznych przewidziano zastosowanie maszyny w różnych sytuacjach w zależności od potrzeb. Nie zapomniano także o wygodnych i bezpiecznych warunkach obsługi maszyny i przewozu brygad roboczych – dodaje Głuszek.

Drezyna jest wyposażona w system kamer monitorujących (rejestrator drogi), które pomagają operatorowi w manewrowaniu tym sprzętem. PKP SKM ogłosiła już przetarg na zakup nowej przyczepy do tego pojazdu, który zwiększy jego możliwości ładunkowe.

Najdalej na koniec listopada drezyna przyjedzie do Gdyni Cisowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (287)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (287)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5