Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowa baza serwisowa Kolei Małopolskich może nie powstać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowa baza serwisowa Kolei Małopolskich może nie powstać
fot. Newag
Jeszcze w sierpniu 2017 roku wydawało się, że oddanie nowej hali obsługowej dla Kolei Małopolskich będzie możliwe w grudniu 2018 roku. Województwo małopolskie uzyskało bowiem wtedy wstępną zgodę PKP SA na wydzierżawienie na 10 lat nieruchomości niezbędnej do budowy zaplecza technicznego w Krakowie, przy ulicy Składowej.

Porozumienie i podpisanie umowy było blisko, ale wtedy pojawiły się wątpliwości dotyczące tego, czy z terenu jednocześnie korzystać może wykonawca modernizacji magistrali E30 (jest nim Strabag) i Koleje Małopolskie. Już bowiem budowa obiektu mogłaby być kłopotliwa dla działania zaplecza przedsiębiorcy.

– Mamy komplet dokumentacji na budowę zaplecza przy ul. Składowej, w zasadzie jesteśmy przygotowani do przetargu w tym zakresie. Są wszelkie możliwe decyzje, w tym środowiskowe. Ale… na podpisanie porozumienia o niepowodowaniu utrudnień przez naszą inwestycję w modernizacji E30 z PKP PLK czekaliśmy chyba z 5 miesięcy. Co więcej z Marszałkiem Jackiem Krupą pojechałem do Warszawy do prezesa PKP SA Krzysztofa Mamińskiego z ofertą, że w zamian za zgodę na dzierżawę gruntu przez 5 lat będziemy serwisować wszystkie pociągi Grupy PKP oraz PR po kosztach – powiedział Grzegorz Stawowy dodając, że do zapowiedzianego spotkania jednak nie doszło.

Z drugiej strony urzędnicy marszałka województwa zaczęli mieć wątpliwości, czy 10-letni termin dzierżawy gruntu, na którym powstać miała hala, jest w ogóle wystarczający, by inwestycja zamortyzowała się finansowo. Rozpoczęły się starania o wykup gruntu przy Składowej, które na razie nie przyniosły rezultatów.

Budowa zaplecza ma być finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, przy czym wkład własny Kolei Małopolskich, czyli beneficjenta, wynosiłby 15% wartości zadania. Wartość całego projektu została oszacowana na 37,6 mln zł, w tym 32,5 mln zł pochodziłoby ze środków unijnych, a 5,2 mln zł przeznaczyłoby województwo małopolskie na wkład własny dla Kolei Małopolskich.

Perspektywa budowy własnego zaplecza oddala się. – Jeśli za rok w sytuacji terenu, gdzie mieliśmy budować bazę obsługową nic się nie zmieni, to obawiam się, że marszałek będzie musiał alokować środki finansowe na inne zadania, z uwagi na możliwość ich utraty. Wówczas straci PKP, stracimy też my. A wtedy nowe zaplecze w Małopolsce może nie powstać przez lata – ocenia Stawowy.

Jak sytuację ocenia właściciel gruntów? – PKP SA jest otwarta na współpracę z samorządem województwa małopolskiego, stąd też została przygotowana oferta dzierżawy nieruchomości na 10 lat. Przedstawiona władzom województwa małopolskiego propozycja odzwierciedla interesy PKP SA jako przedsiębiorcy prowadzącego działalność obarczoną ryzykiem gospodarczym, jest także zgodna z realizowaną strategią – poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP SA Michał Stilger.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Pozostałe z wątku:

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Pasażer

Pociągiem Polregio na Paradę Parowozów 2024

Polregio 23 kwietnia 2024

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Tabor i technika

Jak sfinansować zakupy taboru kolejowego?

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2024

PKP Intercity konkuruje z operatorami regionalnymi. Resort analizuje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie na zakupach wodorowych

Paulina Piziorska 23 kwietnia 2025

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Pasażer

Koleje Małopolskie z biletami w JakDojade

Roman Czubiński 04 marca 2025

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

Prawo i polityka

Prezydent chwali sukcesy Kolei Małopolskich

malopolska.pl/Redakcja 07 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij