NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii

| inf. pras 14.03.2022 3,8k

Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Nietypowe konstrukcje rozjazdowe KZN-u dla niemieckiej Kolonii
Grupa KZN Bieżanów wyprodukowała rozjazdy tramwajowe dla Zakładów Komunikacyjnych w Kolonii (KVB Kölner Verkehrs-Betriebe AG). Konstrukcje dostarczone na położony w centrum miasta Barbarossaplatz zostały wyposażone w kompozytowe podrozjazdnice.
Kontrakt pozyskany przez spółkę KZN Bahntechnik, reprezentującą krakowską grupę kapitałową na rynkach niemieckojęzycznych, zakładał zastosowanie kilku interesujących rozwiązań technicznych w wyprodukowanych rozjazdach tramwajowych z szyn pełnogłówkowych (Rz 49E1-190-1:9 ssFFU).

– Klient oczekiwał zastosowania podkładów i podrozjazdnic wykonanych z drewnopodobnego syntetyku. Wykorzystane przez nas elementy wykonane były z kompozytowego tworzywa FFU (Fiber-reinforced Foamed Urethane), czyli pianki poliuretanowej zbrojonej włóknem szklanym. Argumentem zamawiającego była wydłużona żywotność tych elementów, które docelowo zostaną zabudowane w tzw. zielonym torowisku i będą narażone na niekorzystne czynniki środowiskowe, zwłaszcza działanie wilgoci – argumentuje Artur Kępa, prezes KZN Bahntechnik. – Inną techniczną ciekawostką było też zastosowanie przez nas zamknięcia hydraulicznego, znanego w Polsce raczej jako stricte kolejowe rozwiązanie – dodaje Kępa.

Kontrakt dla Kolonii jest kolejnym realizowanym przez Grupę KZN Bieżanów na tramwajowym rynku niemieckim. W ostatnich kilkunastu miesiącach wyroby z krakowskiej fabryki trafiły do Frankfurtu nad Menem, Hannoveru, Berlina, Bremy i Krefeld. W tym ostatnim mieście zastosowane zostało inne niespotykane jeszcze w Polsce rozwiązanie związane z podrozjazdnicami – zostały one wykonane z drewna nasączanego roztworem specjalnych soli, przyjaznych środowisku naturalnemu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5