NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Niemcy ogłaszają rozkład jazdy na 2021 rok. Co nowego?

| Artur Bogdanowicz 12.10.2020 7k

Niemcy ogłaszają rozkład jazdy na 2021 rok. Co nowego?
Fot. Flickr/Schnitzel_bank
W najbliższy wtorek niemieccy pasażerowie uzyskają dostęp do nowego rozkładu jazdy pociągów 2020/2021. W tym dniu na stronie internetowej Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn) rozpocznie się przedsprzedaż biletów na połączenia po 13 grudnia.
Na linii Hamburg-Berlin liczba ICE zwiększy się z 23 do 30 par dziennie, w ciągu dnia szybkie pociągi kursować będą co pół godziny.

Między Bonn a Berliniem w rozkładzie pojawi się 7, a nie jak dotąd 2 pary bezpośrednich pociągów dziennie. Raz dziennie, a nie tylko raz w tygodniu, składy ICE dojadą do Neuss i Mönchengladbach. Między Kolonią, Hanowerem i Berlinem na trasę wyjadą siedmioczęściowe składy ICE 4, przez co liczba miejsc na tej linii zwiększy się dziennie o 17% w porównaniu z dotychczasowymi składami ICE 2 teraz obsługującymi tę linię.

Jako że dobiegły w końcu prace elektryfikacyjne na linii Monachium-Lindau, możliwe będzie długo oczekiwane uruchomienie pociągów EuroCity-Express na linii Monachium-Lindau-Zurych. W nowym rozkładzie na linii pojawi się 6 par szybkicj jednostek dziennie. ETR 610 "Astoro" wystawione przez Koleje Szwajcarskie (SBB) pokonają tę trasę w 4 godziny, rok później czas przejazdu skróci się o pół godziny.

Również oferta turystyczna zostanie rozbudowana. Należy do niej para pociągów Eurocity z Berlina przez Wrocław do Krakowa. Wyjazd z Berlina przewidziany jest na 10.40, kurs znad Wawelu startować będzie o 10.18. Również zimą, a nie tylko w sezonie letnim, w soboty w rozkładzie znajdzie się bezpośredni pociąg ze stolicy Niemiec do Innsbrucku i dalej do Landeck. Więcej pociągów dalekobieżnych dojedzie także na niemieckie wybrzeże.

W połowie czerwca 2021 roku XXL-ICE 4 wyruszy na trasę Hamburg-Frankfurt-Bazylea-Zurych-Chur. Takie składy pojawią się jesienią 2021 na linii Monachium-Kolonia-Düsseldorf. XXL-4 składa się z 13 "wagonów" i posiada 918 miejsc siedzących. DB zamówiło 50 takich składów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1164)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Niemcy (1164)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5