W ostatnich dniach października park taborowy Kolei Mazowieckich powiększył się o trzy nowoczesne pojazdy typu ER 160 Flirt3. Oznacza to, że Koleje Mazowieckie mają już 43 pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukowane przez siedlecką firmę Stadler.
31 października w warszawskiej sekcji na Grochowie zostały podpisane końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 41, 42 oraz 43. Wyprodukowano je w ramach czwartej umowy wykonawczej, która została zawarta w I kwartale 2021 r. Obejmuje produkcję 15. sztuk pojazdów, z czego 13 już dostarczono. Wartość tej umowy to prawie 500 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi około 202 mln zł.
Nowoczesne Flirty mają sukcesywnie zastępować pojazdy starszego typu, które będą wycofywane. Będzie to miało znaczący wpływ na polepszenie oferty przewozowej i zwiększy atrakcyjność połączeń uruchamianych przez spółkę.
W ostatnich dniach także PKP Intercity odebrało dwa Flirty w wersji dalekobieżnej. O tym jak się nimi podróżuje
pisaliśmy w tym miejscu.