Partnerzy serwisu:

Nie ma pieniędzy na ratowanie Kolei Irlandzkich

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Nie ma pieniędzy na ratowanie Kolei Irlandzkich
Koleje Irlandzkie Iarnród Éireann (IE) od kilku lat znajdują się w finansowych tarapatach. Dotychczas wdrażane programy oszczędnościowe to wciąż za mało. Ostatnio na szczeblu rządowym zapadła decyzja, że nie będzie kolejnych dotacji na ratowanie kolei i że IE samo musi poradzić sobie z finansowymi problemami.

Tylko w 2013 roku oszczędności na paliwie oraz na energii elektrycznej miały pozostawić ponad 3 mln euro w kasie kolejarzy. Zmiany wypracowane we wcześniejszych latach przynosiły kolejne 16 mln euro oszczędności rocznie, jednak to wciąż za mało. Minister transportu Irlandii Leo Varadkar ostrzegł kolejarzy, że w budżecie nie znajdą się żadne dodatkowe środki na ratowanie kolei. W roku 2012 rząd przeznaczył 36 mln euro na pomoc IE. Pieniądze miały upłynnić działalność firmy i ustabilizować jej finanse. Koleje Irlandzkie wdrożyły szereg oszczędności - ostatni program oszczędnościowy z 2013 roku zakładał skrócenie składów aglomeracyjnych Dublina w taki sposób, aby poza godzinami szczytu na trasy wyjeżdżały tylko dwuczłonowe zespoły trakcyjne. Zaplanowano również skrócenie pociągów spalinowych, co miało lepiej dopasować długość składów do liczby przewożonych pasażerów.

Koleje Irlandzkie stoją przed kolejnym etapem cięć. Chodzi o znalezienie prawie 5 mln euro oszczędności. IE rozmawia z pracownikami o cięciach wynagrodzeń o 1,7 proc., ale związki zawodowe nie zgadzają się na stawiane warunki.

- Rząd nie może zrobić nic więcej ponad to, co zrobił dwa lata temu. Wówczas przekazaliśmy pieniądze w przekonaniu, że sytuacja finansowa się zmieni - powiedział minister transportu Leo Varadkar. - Skoro od tamtego czasu IE nie może uzyskać niezbędnych oszczędności, to nie mam dla kolejarzy więcej pieniędzy - dodaje. Minister wyraził obawę, że IE może stracić płynność finansową, dlatego musi znaleźć niezbędne oszczędności wynikające z niższych kosztów pracowniczych. Dodał, że nie chce na razie myśleć o zwolnieniach i zamknięciach nierentownych linii, ale podkreślił, że to może być jedyne wyjście na ustabilizowanie sytuacji Iarnród Éireann.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Irlandzkie kupią pociągi akumulatorowe z Chorzowa

Tabor i technika

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

Tabor i technika

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 04 stycznia 2022

Zobacz również:

Koleje Irlandzkie kupią pociągi akumulatorowe z Chorzowa

Tabor i technika

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

Tabor i technika

Alstom dostarczy nowe akumulatorowe pociągi podmiejskie do Irlandii

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 04 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5