Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Nie będzie podziału MIR

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
08-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pw/pr/jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Jak dowiedział się nieoficjalnie „Rynek Kolejowy” podział Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju ogłoszony przez wicepremiera Janusza Piechocińskiego nie dojdzie do skutku. Trwają poszukiwania następcy Elżbiety Bieńkowskiej. Według naszego źródła propozycję dostał małopolski marszałek Marek Sowa, ale odmówił.

Minister Infrastruktury i Rozwoju Elżbieta Bieńkowska została cztery dni temu oficjalnie zgłoszona jako kandydatka Polski na Komisarza UE ds. rynku wewnętrznego. Jej następcami mieli być europoseł PO Jan Olbrycht lub wicemarszałek sejmu Cezary Grabarczyk. Ten pierwszy zdementował informację o nominacji, a Grabarczyk według naszych informacji wprawdzie ma się znaleźć w składzie rządu Ewy Kopacz, ale na innym stanowisku.

W ubiegłym tygodniu wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział podział Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na dwa resorty: Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Rozwoju. Pierwsze ministerstwo miałoby w ramach koalicji przypaść Polskiemu Stronnictwu Ludowemu, któremu przewodniczy Piechociński. Na czele drugiego resortu miał stanąć wiceszef MIR Adam Zdziebło, zastępca Bieńkowskiej od czasów Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Podziału MIR nie będzie

Pojawiły się również spekulacje, że Rafał Trzaskowski, obecny szef Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, po zmianie premiera może stanąć na czele nowego Ministerstwa Infrastruktury i Cyfryzacji. Trzaskowski, w porannym wywiadzie w Polsat News, uchylił się od odpowiedzi na to pytanie. – Doniesień prasowych jest mnóstwo, większość wyssana z palca – powiedział.

- Nie ma się co dziwić, że dzień po dniu napływają często wzajemnie wykluczające się informacje nt. tego, czy MIR zostanie podzielony, czy nie. To nie jest zasłona dymna. W Platformie po prostu ścierają się różne poglądy na ten temat - mówi nam anonimowo jeden z posłów PO, członek sejmowej Komisji ds. Unii Europejskiej.

Inny poseł Platformy, członek sejmowej Komisji Infrastruktury, powiedział z kolei nieoficjalnie dziennikarzowi portalu "RynkeInfrastruktury.pl", że ostateczne decyzje zarówno personalne, jak i te dotyczące ewentualnych zmian strukturalnych w ministerstwach, zapadną we wtorek wieczorem podczas posiedzenia Klubu Parlamentarnego PO.

Według najnowszych informacji „Rynku Kolejowego” przesądzone jest jednak pozostanie MIR w obecnym kształcie. Mocno optowała za tym Elżbieta Bieńkowska, która powiedziała w ubiegłym tygodniu że podział ministerstwa byłby „bardzo złą decyzją”, gdyż „ten resort znajduje się obecnie w takim stanie, że działa jak dobrze naoliwiony mechanizm”.

Marszałek Sowa odmówił

Sekretarzem stanu w ministerstwie pozostanie Adam Zdziebło. Trwają poszukiwania nowego ministra. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, propozycję otrzymał Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego, ale odmówił, chcąc skupić się na przygotowaniu województwa do nowej perspektywy unijnej.

– To byłby dobry merytorycznie i mocny politycznie minister, ale nie dziwię się, że chce kontynuować pracę w samorządzie, jako jeden z najlepiej ocenianych marszałków w Polsce – mówi Adrian Furgalski, przewodniczący Forum Kolejowego Railway Business Forum. Na razie brakuje konkretnego kandydata do zastąpienia Elżbiety Bieńkowskiej.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: Decyzja UOKiK nie zatrzyma restrukturyzacji Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Biznes

MIR: Nie da się otworzyć bramek na kolei

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 14 lipca 2015

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

Tabor i technika

Jest zgoda MIR na wykorzystywanie większych kontenerów

ew, Rynek Infrastruktury 17 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5