NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Newag po wypadku w Warszawie: Nasz tabor też jest bezpieczny

| jm, Rynek Kolejowy 24.05.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-05-24 13:01:46 Autor: pierwszy
---.133.40.85
pierwszy :)
2012-05-24 13:12:35 Autor: 22222222222
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a to licho, znowu drugi.
2012-05-24 13:17:26 Autor: Pasztun
---.dynamic.chello.pl
No i dobrze. Niech piszą, niech dementują.
Niech walczą o swoje.
A my skupiamy sie na mało istotnych z punktu widzenia podróżnego kwestiach: dzięki któremu z producentów nie doszło do katastrofy..

Za to pan Miętek już grzmi, że zablokuje z kolegami, bo się czuje zagrożony.
Do reszty zniechęćmy ludzi do kolei.
Ponoć z powodu mniej lub bardziej wyimaginowanych zagrożeń podróżni rezygnują z przejazdów koleją. Dziwne, bo po katastrofie pod Zawierciem ilość podróżnych nie zmalała...
W/g poznanych przeze mnie opinii podróżni rezygnują z powodu tłoku, brudu, zbyt krótkich składów, braku punktualności, częstych zmian rozkładu, rozkomunikowań i co najważniejsze (mając na uwadze słowa imć prezydenta Miętka) strajków i blokad.
Tak więc DO BOJU! Walczcie o nas (podróżnych) Panowie Związkowcy. Blokujcie, bo od tego przybędzie pociągów, zaczną jeździć punktualnie i będą czyste. A podróżny wybaczy tę kolejną drobną niedogodność w postaci blokady torów. W końcu już się powinien przyzwyczaić. Potem wszyscy Wam podziękują za dobrą robotę i masowo zaczną jeździć pociągami.
2012-05-24 13:24:52 Autor: rysiek
---.internetdsl.tpnet.pl
producenci mogli by lepiej zadeklarować jak szybko naprawią uszkodzone pojazdy a nie który jest \"lepszy\"
2012-05-24 13:47:20 Autor: klawy
---.tktelekom.pl
Jakoś widzę w tym tekście większy profesjonalizm, niż we wczorajszym nieprzemyslanym i za szybkim stanowisku stanowisku Pesy... takie moje zdanie...
2012-05-24 13:59:30 Autor: gonzales
---.piaseczno.robbo.pl
\"Potwierdzeniem słuszności przyjętych założeń konstrukcyjnych jak również wysokiego poziomu produkcji są stwierdzone uszkodzenia pojazdu 19WE. Oba absorbery znajdujące się tuż pod poszyciem kabiny maszynisty w pełni spełniły swe zadania: zgniatając się RÓWNOMIERNIE i OSIOWO przejmując część energii zderzenia. \"

Przecież na zdjęciu widać że nie zgniotły się równomiernie i osiowo, tylko że zaczęły się wyginać na bok!
2012-05-24 14:23:11 Autor: Siemens
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
obydwa sa dobre bo polskie :-)
2012-05-24 14:34:52 Autor: Wesołych świąt
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czytam jedno a na załączonych zdjęciach widzę drugie. Jeżeli tak ma wyglądać prawidłowo działający absorber to kłaniam się nisko po sam pas.
Pozdrowienia dla technicznych którzy znają się na tym i owym ;) , i mieli do czynienia z tym i owym ;)

I tak zostanę zaraz zaatakowany i wyśmiany że nic konkretnego nie powiedziałem no ale cóż takie życie

A tak btw to nie konkurs na najlepszy pojazd. Jak chcecie je porównywać to zróbcie coś na wzór NCAP a nie paru fotek
2012-05-24 14:36:46 Autor: pierwszy
---.133.40.85
Ciekawe jak zadzialaly absorbery Pesy, moze niech Pesa pokaze takie same zdjecia, porownamy z Newagiem i wiecej w tej sprawie bedzie mozna powiedziec, ktore sa bardziej osiowo i rownomiernie zgniecione.
2012-05-24 14:50:06 Autor: gbur
---.com
Dla mnie Newag to i tak dziadostwo . Ich słynne wpadki z szynobusem dla lubuskiego , gdzie zapomnieli silnik zamówić ,żenująca walka o zamówienie Kolei dolnośląskich , gdzie sąd rozstrzygnął przetarg na korzyść Newagu i do tego jeszcze nie wiadomo czy zrealizują to zamówienie , bo 31 WE to będą pierwsze tego typu pociągi. To znowu jakieś strajki itp zdarzenia.
2012-05-24 15:09:13 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@gbur
Nie liczba mnoga a pojedyńcza - wpadka gdy już po zdobyciu zamówienia przez Newag, Mercedes - producent już zamówionych silników, oświadczył, że nie dostarczy ich na czas. W Kolejach Dolnośląskich żenujące to były próby ustawienia tego przetargu pod Pesę. Protestował nie tylko Newag, ale też Stadler i protesty zostały przez KIO (nie sąd) uznane. KIO nie rozstrzygnęła przetargu tylko nakazała powtórnie wybrać najlepszą ofertę spośród wszystkich złożonych ponieważ KD niezgodnie z prawem odrzuciły poprawną ofertę Newagu. 31WE będą pierwsze jako 31WE, ale to bliżniacza konstrukcja, która istnieje już w dwóch egzemplarzach jako sześciowagonowe 31WE, a do końca lipca będzie już 6 sztuk. Także to zamówienie zostanie zrealizowane na pewno, ba - niemal pewne jest przyspieszenie dostaw. Strajki spowodowały minimalne opóźnienia, obecnie produkcja odbywa się normalnie.
2012-05-24 15:22:54 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
*sześciowagonowe 35WE.
2012-05-24 15:29:15 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
sphinx1: \"W Kolejach Dolnośląskich żenujące to były próby ustawienia tego przetargu pod Pesę.\"

Poważny zarzut i wnioskuję, że niebezpodstawny. Komuś zależało, żeby wygrała PESA. CBA o tym wie?
2012-05-24 17:27:04 Autor: smaky
---.191.155.8
Coś ten Newag kręci, bo widac ze ich absorbery zostały już zgniecione na maxa i widać że dalej obciążenie szło już na ramę kabiny skoro szyba popękała.
Mnie bardziej przekonuje jednak absorber Pesy bo jego konstrukcja to plaster miodu i mimo że Elf nie mógł odjechać to zamortyzował lepiej.
Reasumując może i Newag odporniejszy, ale gdyby trafił na drugiego 19WE to przeciążenia dla ludzi byłyby znacznie większe.
2012-05-24 18:11:21 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ smaky:
Moim zdaniem do plastra \"miodu\" zgniecenia nie dotarły. Prędkość była raczej za mała. Plaster to ostatnia obrona projektowana na trzeci scenariusz zderzeń. Tutaj najpierw zadziałało \"wyłamanie sprzęgu\", a potem zgniecenie absorberów znajdujących się w osi buforów.

PS1. Każda sroka chwali swój ogon - czy nie jest tak że za pękniętą przednią szybę w samochodzie zabierają dowód rejestracyjny? Czy nie mając dowodu samochód jest sprawny?

PS2. A Elf jak zjechał (bo jakoś nikt o tym nie pisał)?
2012-05-24 18:36:36 Autor: BR 232
---.tvkstella.pl
ELF był ściągany przez bliźniaczy EZT Kolei Mazowieckich.
2012-05-24 19:47:06 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@civic
\"Poważny zarzut i wnioskuję, że niebezpodstawny. Komuś zależało, żeby wygrała PESA. CBA o tym wie?\"

Wie, a była to tylko próba zablokowana przez KIO.

@smaky
\"Coś ten Newag kręci, bo widac ze ich absorbery zostały już zgniecione na maxa i widać że dalej obciążenie szło już na ramę kabiny skoro szyba popękała.\"

Szyba popękała bo żeby zachować jakąś jednolitość stylistyczną, ze względu na osłonę sprzęgu jest ona wysunięta do przodu i w dół - znajdowała się więc dużo bliżej miejsca kontaktu niż cofnięta i zaczynająca się wyżej szyba w Elfie.
2012-05-24 19:53:28 Autor: emigrant
---.ntlworld.ie

emigrant
cała ta sytuacja, nomen omen dla sprawdzenia składów, ich strefy zgniotu w praktyce. Bardzo cieszy że było \"delikatnie\" bez ofiar i poważnych zniszczeń w infrastrukturze.
2012-05-24 23:59:18 Autor: Kolejarz z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
To jakaś paranoja obu firm podawać takie bzdury o bezpiecznym taborze. Ten wypadek można śmiało, nawet trzeba koniecznie zaliczyć do najechania!!!. Bo jeden pociąg stał, drugi z szybkością 20km/h na niego najechał. A to nie jest ważne czy w przód czy w tył. I z pewnością komisja to zdarzenie zaliczy jako najechanie. Przy 20km/h oba pociągi są dość mocno poharatane. O bezpieczeństwie (skutkach) można mówić wówczas, kiedy jeden najedzie na drugiego z szybkością 80km/h -100km/h. Bo takie szybkości najczęściej były przyczyną, niemal wszystkich tragicznych zdarzeń na PKP.
2012-05-24 23:59:56 Autor:
---.play-internet.pl
jak czytam te wasze komentarze znafcy od siedmiu boleści to aż pękam ze śmiechu.. jednemu podoba się newag.. drugiemu pesa.. i co z tego? ważne że jeździ i dostarcza komfortu pasażerom oraz umożliwia dotarcie do celu w najkrótszym czasie..
2012-05-25 06:09:22 Autor: x
---.199.222.130
A tak poważnie to to, że 19WE odjechał to tzw. good luck. Gdyby nie to, że cofnął się tylko sprzęg 22WE i to na tyle głęboko, że uszkodził to i owo to Elfik też odjechałby samodzelnie.
2012-05-25 07:47:39 Autor:
---.tktelekom.pl
x - gdybaj, gdybaj, może Nobla dostaniesz ...
2012-05-25 13:28:13 Autor: spy
---.dynamic.chello.pl
Uszkodzone 19WE jedzie dzisiaj do Nowego Sącza.
2012-05-25 15:16:30 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
tutaj jest zdjęcie SKM 19 we po wypadku . Całkiem inna perspektywa i wcale dobrze nie wygląda
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8145/Biegli-odtworza-zderzenie-EZT-ow-w-stolicy.html
2012-05-25 22:42:12 Autor: gall-nie-anonim
---.free.aero2.net.pl
24/05/2012 23:59 Autor:@@@ to pęknij i zniknij, galu anonimie.
2012-05-27 23:30:37 Autor: rutek
---.play-internet.pl
No cóż to że 19WE odjechał o własnych siłach a elf nie mówi samo za siebie ;) Rozumiem że absorbcja sprzęgu do wózka będzie następowała zawsze przy lekkim puknięciu?? :)
Domyślam się że maszynista KMów nie widział dobrze sygnału na semaforze bo jechał pod słońce ( Czesi mają kabinówkę już od 40 lat , a u nas po co lepiej rozpier... dwa ezety po 20mln każdy), ale chciałbym zrobić takie porównanie - z prędkości jaką jechał elf zmierzyć w jakiej odległości zatrzyma się elf i 19WE przy hamowaniu nagłym. Jeździłem i jednym i drugim - i właśnie obstawiałbym że 19WE się szybciej zatrzyma.
2012-05-28 10:24:20 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@rutek
19WE o własnych siłach nie tylko odjechał z miejsca zdarzenia, ale dojechał do Nowego Sącza. A co do Elfa - dziś jeden przestrzelił peron w Gliwicach, głównym podejrzanym jest awaria hamulców.
2012-05-29 10:51:15 Autor: zeus04
---.ssnet.pl
@ sphinx1
Awaria hamulców powiadasz? bardzo mało prawdopodobne.
2012-06-07 17:49:15 Autor: Tomy64
---.218.102.236
Właśnie 19WE wraca do Warszawy po naprawie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS