Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag chce produkować coraz szybsze pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
13-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jd / wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowosądecka firma, która w tym miesiącu debiutuje na giełdzie, chce rozszerzyć profil produkcji o pociągi dużych prędkości. – To węższy segment rynku, nie każdy może to robić, dlatego tam zarabia się najwięcej – tłumaczy prezes Zbigniew Konieczek.

W lutym podczas testów EZT Impuls na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągowi Newagu zmierzono prędkość 211,6 km/h. Podczas środowej prezentacji z okazji wejścia firmy na giełdę szefowie mocno chwalili to osiągniecie zaznaczając, że to najszybszy pociąg polskiej produkcji w historii. – Mogliśmy pojechać jeszcze szybciej, ale limit mieliśmy ustalony na 200 km/h więc z dziesięcioprocentowym wahnięciem, wyszło tyle – twierdzi Konieczek.

Po polskich torach jeżdżono już szybciej. W 1994 r. pociąg Pendolino przejechał podczas testów na CMK przekroczył 250 km/h. Dla Newagu to cel, który chce osiągnąć w kilka lat.

Jeżdżący ponad 200 km/h Impuls to na razie faza testów, ale Newag wchodząc na giełdę zaznaczał, że z firmy, która głównie zajmowała się modernizacją jeżdżącego po polskich szynach taboru, chce stać się firmą produkcyjną i to świetnie poruszającą się w temacie najtrudniejszych do stworzenia kolei dużych prędkości.

– Posiadamy pełną gamę produktów, które nam są potrzebne na rynku polskim i zagranicznym. Na razie trochę brakuje nam high–speedu, ale to kwestia czterech lat – zapewnia główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej Zbigniew Jakubas. A prezes jego firmy dodaje, że już się do tego przygotowują. – Najpewniej wiosną 2014 r. we współpracy z dużą firmą zagraniczną, rozpoczniemy prace koncepcyjne. Rozmowy są zaawansowane – twierdzi Konieczek, nie chcąc jednak zdradzić co to za firma.

Prezes Newagu przyznaje, że nawet mniej chodzi o sprzedaż superszybkich pociągów, bo w Polsce po zakupach Pendolino, raczej nie będzie już dużych zakupów tego rodzaju maszyn nie będzie, ale o know–how i wejście na segment wyższych technologii. – Technologia pociągu 160 km/h a powyżej 200 km/h to są dwie różne rzeczy – wyjaśnia Konieczek.

O jakich prędkościach myśli Newag? – Tak naprawdę na Polskę, patrząc na układ geograficzny, to 250 km/h jest prędkością zupełnie wystarczającą – mówi Konieczek.

Newag zapowiada wyprodukowanie pierwszego pociągu dużych prędkości (pow. 200 km/h) w 2018 r.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Prawo i polityka

Newag pozywa posłankę Paulinę Matysiak

Roman Czubiński 09 grudnia 2024

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Biznes

Newag ze złotym medalem UNIFE. Po raz trzeci

Roman Czubiński 15 listopada 2024

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejne Griffiny 200 w taborze PKP Intercity

Michał Szymajda 23 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5