Partnerzy serwisu:
Tabor

Newag chce produkować coraz szybsze pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
13-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jd / wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Newag chce produkować coraz szybsze pociągi
Nowosądecka firma, która w tym miesiącu debiutuje na giełdzie, chce rozszerzyć profil produkcji o pociągi dużych prędkości. – To węższy segment rynku, nie każdy może to robić, dlatego tam zarabia się najwięcej – tłumaczy prezes Zbigniew Konieczek.

W lutym podczas testów EZT Impuls na Centralnej Magistrali Kolejowej pociągowi Newagu zmierzono prędkość 211,6 km/h. Podczas środowej prezentacji z okazji wejścia firmy na giełdę szefowie mocno chwalili to osiągniecie zaznaczając, że to najszybszy pociąg polskiej produkcji w historii. – Mogliśmy pojechać jeszcze szybciej, ale limit mieliśmy ustalony na 200 km/h więc z dziesięcioprocentowym wahnięciem, wyszło tyle – twierdzi Konieczek.

Po polskich torach jeżdżono już szybciej. W 1994 r. pociąg Pendolino przejechał podczas testów na CMK przekroczył 250 km/h. Dla Newagu to cel, który chce osiągnąć w kilka lat.

Jeżdżący ponad 200 km/h Impuls to na razie faza testów, ale Newag wchodząc na giełdę zaznaczał, że z firmy, która głównie zajmowała się modernizacją jeżdżącego po polskich szynach taboru, chce stać się firmą produkcyjną i to świetnie poruszającą się w temacie najtrudniejszych do stworzenia kolei dużych prędkości.

– Posiadamy pełną gamę produktów, które nam są potrzebne na rynku polskim i zagranicznym. Na razie trochę brakuje nam high–speedu, ale to kwestia czterech lat – zapewnia główny akcjonariusz i szef rady nadzorczej Zbigniew Jakubas. A prezes jego firmy dodaje, że już się do tego przygotowują. – Najpewniej wiosną 2014 r. we współpracy z dużą firmą zagraniczną, rozpoczniemy prace koncepcyjne. Rozmowy są zaawansowane – twierdzi Konieczek, nie chcąc jednak zdradzić co to za firma.

Prezes Newagu przyznaje, że nawet mniej chodzi o sprzedaż superszybkich pociągów, bo w Polsce po zakupach Pendolino, raczej nie będzie już dużych zakupów tego rodzaju maszyn nie będzie, ale o know–how i wejście na segment wyższych technologii. – Technologia pociągu 160 km/h a powyżej 200 km/h to są dwie różne rzeczy – wyjaśnia Konieczek.

O jakich prędkościach myśli Newag? – Tak naprawdę na Polskę, patrząc na układ geograficzny, to 250 km/h jest prędkością zupełnie wystarczającą – mówi Konieczek.

Newag zapowiada wyprodukowanie pierwszego pociągu dużych prędkości (pow. 200 km/h) w 2018 r.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5