NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Następstwa wykolejenia pociągu pod Porajem będą likwidowane do 5 lutego

| Michał Szymajda 22.01.2021 9

Następstwa wykolejenia pociągu pod Porajem będą likwidowane do 5 lutego
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Jak poinformowały Koleje Śląskie, do 5 lutego jedna para pociągów pasażerskich Kolei Śląskich nie będzie kursować w pełnej relacji z Gliwic do Częstochowy i z powrotem. To efekt wykolejenia, do którego doszło 9 stycznia.
– W następstwie wykolejenia pociągu towarowego, do którego doszło 9 stycznia, wydłuża się termin skrócenia relacji pociągów 40624 Gliwice – Częstochowa i 40679 Częstochowa – Gliwice w dni robocze do dnia 5 lutego – poinformował śląski przewoźnik. Pociągi kursują tylko do stacji Poraj, skąd do Częstochowy (i z miasta do Poraja) kursuje autobus komunikacji zastępczej. Dlaczego naprawa szlaku przez PKP Polskie Linie Kolejowe trwa tak długo?

Okazuje się, że ruch kolejowy pomiędzy stacjami Poraj – Myszków odbywa się jednym torem. PKP PLK zaznaczają, że przez odcinek gdzie wykoleił się pociąg kursuje codziennie aż 60 pociągów pasażerskich, a odwołane są tylko dwa.

– Aby usunąć wykolejone wagony, konieczne było zbudowanie tymczasowego toru z uwagi na położenie i utrudniony dojazd do miejsca zdarzenia. Wszystkie wykolejone wagony zostały już usunięte (ostatni wagon został usunięty 17 stycznia) – poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak dodaje, obecnie demontowany jest tymczasowy tor i przygotowywana jest naprawa uszkodzonego toru i odbudowa sieci trakcyjnej. Naprawy wymaga też peron przystanku Masłońskie Natalin oraz przejazd kolejowo-drogowy w pobliżu przystanku. Aktualnie odbywa się ruch samochodów przez przejazd.

Przywrócenie ruchu pociągów po drugim torze planowane jest ok. 5 lutego. Wtedy zniknie też komunikacja zastępcza za parę pociągów Kolei Śląskich.

W sobotę, 9 stycznia, między stacjami Poraj – Myszków wykoleiły się cztery wagony pociągu towarowego. Nie było i nie ma zagrożenia dla ludzi i środowiska, choć straty materialne były wysokie. Teren został zabezpieczony. Przyczyną zdarzenia nie był stan linii kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5