NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na Słowacji pociąg „Ser topiony” zastąpi „Ser homogenizowany”

| Michał Szymajda 06.11.2019 6,4k

Na Słowacji pociąg „Ser topiony” zastąpi „Ser homogenizowany”
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Słowackie Koleje Państwowe umożliwiają sprzedaż nazw niektórych swoich pociągów. Tym sposobem, w rozkładzie jazdy 2019/2020 pojawi się pociąg z serem topionym w nazwie.
Jak informuje portal zdopravy.cz, taka praktyka nie jest na Słowacji nowością. ZSSK, czyli państwowy słowacki przewoźnik zlecił poszukiwanie chętnych na reklamy zewnętrznej agencji. Nadanie nazwy, według nieoficjalnych informacji, ma kosztować od 9 do 15 tysięcy euro za jej obowiązywanie przez okres jednego rocznego rozkładu jazdy. Nazwa musi być stosunkowo krótka, aby łatwo można było ją umieścić w rozkładzie jazdy i aby zapowiadanie pociągu nie trwało zbyt długo. W obecnym rozkładzie słowackich kolei, obowiązującym do 15 grudnia, znajdziemy w nazwie pociągu na przykład popularne u naszych południowych sąsiadów wafle czekoladowe „Horalky Sedita” (Sedita to ich producent), czy markę sklepów sportowych „Intersport”.

W nowym rozkładzie jazdy dojdzie też do istotnej zmiany. Pociąg „Termix Nika” (nazwa sera homogenizowanego, na którym, jak podkreśla producent , „wychowało się kilka generacji Słowaków”) otrzyma nową nazwę „Tavený syr ČÍZ&GO”. Tak nazywa się zupełna nowość na słowackim rynku spożywczym: ser topiony w wyciskanej tubie. Po 15 grudnia będą też pociągi reklamujące wyższe uczelnie. Np. „Żyliński Uniwersytet” czy „Praski Uniwersytet”.

Czy polski odpowiednik ZSSK – PKP Intercity – również umożliwia wykupienie nazwy pociągu?

– Nasza oferta uwzględnia możliwość sprzedaży nazwy pociągu. Warunki takiej umowy są uzgadniane indywidualnie – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego przewoźnika. Tak spektakularnych „spożywczych” nazw polskie pociągi jednak dotąd nie otrzymały. Był za to pociąg EIP Teleexpress, od nazwy popularnego programu informacyjnego. PKP Intercity umożliwia też oklejanie lokomotyw nazwami firm lub wydawanie biletów w reklamowej obwolucie. Przewozy Regionalne nie mają w swojej ofercie zakupu nazwy pociągu.

Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie od lat umożliwiają wylicytowanie nazwy pociągu w ramach licytacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Do ubiegłego roku pociągi specjalne uruchamiane na Przystanek Woodstock (Pol’and’rock Festival) także posiadały swoje, bardzo wyjątkowe nazwy. Wybierali je zazwyczaj bezpłatnie jednak sami festiwalowicze lub organizator przewozów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Słowacja (148)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Słowacja (148)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5