NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Na powrót PKP Intercity na magistralę podsudecką brak pieniędzy i taboru

| Michał Szymajda 29.09.2016 52

Na powrót PKP Intercity na magistralę podsudecką brak pieniędzy i taboru
Fot. Damian Kapinos
Grupa posłów, wśród których znalazła się posłanka Alicja Chybicka i Jacek Protasiewicz, zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z projektem odbudowy siatki połączeń międzywojewódzkich na magistrali podsudeckiej.
Poseł i posłanka (nie są to jednak jedyne interpelacje w tej sprawie) chcieliby reaktywacji połączeń z Krakowa przez Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko do Kudowy.

Jak pisze Jacek Protasiewicz, od końca 2006 wielu mieszkańców wspomnianych miejscowości straciło możliwość korzystania z usług przewozów kolejowych w dojeździe do szkół, zakładów pracy oraz pobliskich miejscowości. – Likwidacja oznaczała także ograniczoną możliwość dojazdu turystów do wielu atrakcji turystycznych położonych wzdłuż magistrali podsudeckiej. Dla mniejszych miejscowości brak stałego połączenia kolejowego ze Śląskiem i Krakowem przyczynił się do powstania barier w rozwoju gospodarczym oraz społecznym – pisze poseł. W podobnym tonie interpelacje do ministerstwa przesłała też posłanka Chybicka.

Niestety, ministerstwo nie widzi możliwości zwiększenia kwoty dofinansowania PKP Intercity, tak by połączenie można było uruchomić.

– Kwota dotacji przewidziana na rok 2017 nie pozwoli na zaspokojenie wszystkich potencjalnych potrzeb przewozowych, zaś Minister jako zamawiający nie może zlecić takiej liczby połączeń, której nie będzie w stanie w danym roku dofinansować. Nie może on również zobowiązać przewoźnika do świadczenia usług poniżej rzeczywistych kosztów ich realizacji. Tym samym należy stwierdzić, że możliwości rozbudowy istniejącej oferty przewozowej są ograniczone – pisze podsekretarz stanu w MIB Kazimierz Smoliński.

MIB zwraca też uwagę na zły stan niezelektryfikowanej linii 137, gdzie na odcinku pomiędzy Nysą (tu dojeżdżają jeszcze pociągi regio z Kędzierzyna-Koźla) a Kamieńcem Ząbkowickim można jeździć z maksymalną prędkością od 60 do 80 km/h z licznymi miejscowymi zwolnieniami. Ruch po niej można prowadzić wyłącznie trakcją spalinową, co dodatkowo komplikuje sytuacje, w związku ze znikomą dostępnością dieslowskich lokomotyw w taborze PKP Intercity.

– Dogodne skomunikowanie Kudowy-Zdroju przez Kłodzko z Krakowem w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów zostało zapewnione poprzez połączenia z przesiadką na stacji Wrocław Główny – informuje MIB.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nysa (33)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Nysa (33)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5