NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na powrót PKP Intercity na magistralę podsudecką brak pieniędzy i taboru

| Michał Szymajda 29.09.2016 281

Na powrót PKP Intercity na magistralę podsudecką brak pieniędzy i taboru
Fot. Damian Kapinos
Grupa posłów, wśród których znalazła się posłanka Alicja Chybicka i Jacek Protasiewicz, zwrócili się do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z projektem odbudowy siatki połączeń międzywojewódzkich na magistrali podsudeckiej.
Poseł i posłanka (nie są to jednak jedyne interpelacje w tej sprawie) chcieliby reaktywacji połączeń z Krakowa przez Katowice, Kędzierzyn-Koźle, Nysę, Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko do Kudowy.

Jak pisze Jacek Protasiewicz, od końca 2006 wielu mieszkańców wspomnianych miejscowości straciło możliwość korzystania z usług przewozów kolejowych w dojeździe do szkół, zakładów pracy oraz pobliskich miejscowości. – Likwidacja oznaczała także ograniczoną możliwość dojazdu turystów do wielu atrakcji turystycznych położonych wzdłuż magistrali podsudeckiej. Dla mniejszych miejscowości brak stałego połączenia kolejowego ze Śląskiem i Krakowem przyczynił się do powstania barier w rozwoju gospodarczym oraz społecznym – pisze poseł. W podobnym tonie interpelacje do ministerstwa przesłała też posłanka Chybicka.

Niestety, ministerstwo nie widzi możliwości zwiększenia kwoty dofinansowania PKP Intercity, tak by połączenie można było uruchomić.

– Kwota dotacji przewidziana na rok 2017 nie pozwoli na zaspokojenie wszystkich potencjalnych potrzeb przewozowych, zaś Minister jako zamawiający nie może zlecić takiej liczby połączeń, której nie będzie w stanie w danym roku dofinansować. Nie może on również zobowiązać przewoźnika do świadczenia usług poniżej rzeczywistych kosztów ich realizacji. Tym samym należy stwierdzić, że możliwości rozbudowy istniejącej oferty przewozowej są ograniczone – pisze podsekretarz stanu w MIB Kazimierz Smoliński.

MIB zwraca też uwagę na zły stan niezelektryfikowanej linii 137, gdzie na odcinku pomiędzy Nysą (tu dojeżdżają jeszcze pociągi regio z Kędzierzyna-Koźla) a Kamieńcem Ząbkowickim można jeździć z maksymalną prędkością od 60 do 80 km/h z licznymi miejscowymi zwolnieniami. Ruch po niej można prowadzić wyłącznie trakcją spalinową, co dodatkowo komplikuje sytuacje, w związku ze znikomą dostępnością dieslowskich lokomotyw w taborze PKP Intercity.

– Dogodne skomunikowanie Kudowy-Zdroju przez Kłodzko z Krakowem w bieżącym rozkładzie jazdy pociągów zostało zapewnione poprzez połączenia z przesiadką na stacji Wrocław Główny – informuje MIB.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nysa (42)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Wiecej z regionu:

Nysa (42)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5