NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]

| Michał Szymajda 18.12.2018 5k

Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Most Gdański. Trwa demontaż 9 starych przęseł [zdjęcia]
Barki, dźwigi i rusztowania pomagają zdjąć i przetransportować dziewięć przęseł Mostu Gdańskiego na praski brzeg. Wykonawca zdjął już tory i sieć trakcyjną. Stare konstrukcje zastąpione zostaną nowymi, przystosowanymi do cięższych pociągów i wyższych prędkości. Efektem prac będzie sprawniejszy ruch pociągów w Warszawie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych warta jest ponad 75 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przebudowę półkilometrowego, południowego Mostu Gdańskiego od listopada. Wykonawca zdemontował już szyny, mostownice (drewniane podkłady) i sieć trakcyjną. Zdejmowane są stare przęsła. Na barkach ustawiane są specjalne konstrukcje, do precyzyjnego i bezpiecznego ściągania metalowych przęseł z kamiennych podpór. Każde z siedmiu przęseł waży około 27 ton, a dwa skrajne po 10 ton. Konstrukcje będą odstawione na praski brzeg Wisły. Przyczółki i filary zostaną wzmocnione. Staną na nich nowe, wytrzymalsze przęsła, na których zamontowane będą tory i sieć trakcyjna.

Remont nie ma wpływu na ruch pociągów. W sierpniu 2019 r., po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka Mostu Gdańskiego będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h. Składy towarowe będą mogły jechać z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej. Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana jest ze środków budżetowych.

Więcej o rewitalizacji Mostu Gdańskiego piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5