Modernizacja linii do Szczecina… obniży prędkość pociągów - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Modernizacja linii do Szczecina… obniży prędkość pociągów

| Jakub Madrjas 20.02.2018 213

Modernizacja linii do Szczecina… obniży prędkość pociągów
Fot. Jakub Sus, SM42.pl
Nawet 150 km/h osiągają obecnie pociągi na odcinku linii Poznań – Szczecin pomiędzy Wronkami i Dobiegniewem. Po modernizacji linii prędkość zostanie zmniejszona do 130 km/h.
Linia 351 Poznań – Szczecin jest elementem magistrali E59, która przechodzi modernizację w ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Ten odcinek jest na tzw. ścieżce krytycznej. Ze względu na pozyskanie dofinansowania z instrumentu CEF, prace muszą się skończyć już w 2020 roku. Tymczasem dopiero ogłoszono pierwsze przetargi na modernizację torów.

Obecny stan linii kolejowej 351 pozwala na osiągnięcie prędkości 120 km/h na prawie wszystkich odcinkach. Miejscami prędkość jest nawet wyższa, jak między Wronkami a Dobiegniewem, gdzie przez Puszczę Notecką pociągi pędzą 140–150 km/h. Wprawdzie podkreśla się, że modernizacja linii pozwoli na podniesienie prędkości do 160 km/h. Jednak akurat na tym – najszybszym obecnie – odcinku prędkość… spadnie.
 
Obecne prędkości na liniach kolejowych, rys. openrailwaymap.org
Decyzja środowiskowa obniżyła prędkość

Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PLK potwierdza, że choć linia kolejowa E59 na objętym projektem odcinku Poznań – Szczecin Dąbie (około 197 km) została zaprojektowana i będzie modernizowana na prędkość konstrukcyjną 160 km/h dla pociągów pasażerskich, to decyzja środowiskowa z 15 maja 2015 r. wskazuje ograniczenie prędkości jazdy pociągów na odcinku Wronki – Krzyż Wielkopolski – Dobiegniew do 130 km/h.

– Jest to ograniczenie wynikające z ochrony środowiska – informuje Wolny i zapewnia, że PKP Polskie Linie Kolejowe „podjęły już działania w celu zapewnienia prędkości 160 km/h w momencie zakończenia modernizacji”. Podniesienie prędkości nie będzie wymagać dodatkowych prac. – Prowadzimy w tej sprawie rozmowy z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Poznaniu i Gorzowie Wlkp. Możliwość zniesienie ograniczenia wynika z nowych opracowań i warunków wpływu pociągów – linii kolejowych na środowisko – wyjaśnia przedstawiciel inwestora.

Nie było czasu na odwołanie

Dlaczego PLK nie odwołała się od niekorzystnej decyzji środowiskowej? Jak wyjaśnia przedstawiciel PLK, projekt musi być realizowany sprawnie, co wyklucza możliwość opóźnień m.in. w pozyskaniu decyzji administracyjnych i przy wykonaniu robót budowlanych. - Obecnie nie ma ograniczeń na linii, a działania PLK zmierzają w kierunku uzyskania maksymalnej prędkości po zakończeniu projektu - powtarza Wolny.

Obecnie pociągi pokonują 210 kilometrów pomiędzy głównymi stacjami aglomeracjach w czasie co najmniej 2 godziny 26 minut. Według zapowiedzi, inwestycja skróci czas podróży najszybszymi pociągami o około 20 minut.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS