NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Minister Adamczyk: Przed wspólnym biletem wspólny blankiet

| Michał Szymajda 22.05.2017 274

Minister Adamczyk: Przed wspólnym biletem wspólny blankiet
Minister Andrzej AdamczykFot. Michał Szymajda, RK
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk przepytywany był przez dziennikarza Radia Kraków. Padło pytanie na temat zaawansowania prac nad koncepcją wspólnego biletu na pociągi wszystkich przewoźników.
Temat powrotu do jednego biletu, bez konieczności liczenia od nowa stawki w związku ze zmianą przewoźnika (czyli w momencie gdy przesiadamy się do pociągi innej spółki), został postawiony jako priorytet powołanego po jesiennych wyborach w 2015 roku Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. Powrót do wspólnych rozliczeń przewoźników wpłynąłby na potanienie oferty i być może przyciągnąłby nowych pasażerów. Prace nad Wspólnym Biletem nadzoruje MIB i to właśnie ministerstwo koordynuje prace różnych partnerów – głównie z grupy PKP.

Dziennikarz Radia Kraków, Mariusz Bartkowicz, w swojej rozmowie z ministrem podjął temat zaawansowania prac nad powrotem do propasażerskiej oferty, podając przykład Niemiec, gdzie bilet można kupić na jednym blankiecie i z uwzględnieniem jednej taryfy za przejazd.

– Jesteśmy przygotowani, żeby w najbliższych tygodniach mówić o wspólnym blankiecie. Prace są zaawansowane. Nie mam w zwyczaju przechwalać się tym, co zostanie zrobione. Każdy nasz projekt jest obarczony ryzykiem, jak wszystko co w życiu robimy. Chcemy to zrobić i wtedy poinformować – powiedział Andrzej Adamczyk, po czym przeszedł do innego, ważnego dla Małopolski tematu modernizacji linii kolejowej Kraków – Katowice.

– To miało być skończone w kwietniu 2014 roku, a trwa do dziś. Mamy problem z odcinkiem Trzebinia – Krzeszowice. Mam nadzieję, że w tym roku będzie umowa i problemy formalne, sądy, protesty przejdą do historii. Cała inwestycja ma być gotowa w 2020 roku. (…). Czas przejazdu na odcinku Kraków – Katowice – 1 godzina. Jestem przekonany, że inżynierowie i pracownicy firm, które realizują to przedsięwzięcie, podołają. Podobnie jak na linii Trzebinia –Oświęcim. Ta linia też zostanie przebudowana jak Kraków – Zakopane. Tu mamy nadzieję na obniżenie czasu przejazdu do 2 godzin 15 minut – dodał minister.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (1278)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Kraków (1278)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5