NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Milion złotych kar dla Polregio w Lubuskiem za pół roku (nie)realizacji rozkładu jazdy

| Michał Szymajda 09.09.2019 257

Milion złotych kar dla Polregio w Lubuskiem za pół roku (nie)realizacji rozkładu jazdy
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Skala zastępowania autobusami pociągów w województwie lubuskim jest bardzo duża. Z każdym rokiem jest coraz gorzej, a rok 2019 może być rekordowy. Tak przynajmniej wynika z analizy wysokości kar umownych, które nakłada na przewoźnika samorząd województwa lubuskiego.
Z prośbą o udostępnienie kwot kar nakładanych na Przewozy Regionalne zwróciliśmy się na początku września. Przesłał je nam Departament Infrastruktury i Komunikacji w urzędzie marszałkowskim województwa lubuskiego. Według naszych czytelników, wbrew zeszłorocznej obietnicy prezesa Przewozów Regionalnych o rychłej poprawie sytuacji, w regionie jest nawet gorzej niż w 2018 roku. Rzeczywiście, jeśli trend nie zmieni się, przewoźnik zostanie w 2018 roku zmuszony do wpłacenia na konto województwa rekordowej sumy.

– W okresie od 9 grudnia 2018 r. do 30 czerwca 2019 r. naliczono operatorowi kary umowne na łączną kwotę 947 tys. zł. Kary naliczane są kwartalnie na podstawie przedłożonych przez przewoźnika raportów informacyjnych. Kolejne raporty (za III kwartał) otrzymamy na początku października – poinformowali „Rynek Kolejowy” urzędnicy departamentu.

Za cały rozkład jazdy 2018/2019 marszałek lubuskiego naliczył Przewozom Regionalnym karę w wysokości 1. miliona i 212 tysięcy złotych. Jeśli więc trend się utrzyma, za nienależytą realizację rozkładu jazdy Polregio zapłaci za rozkład jazdy 2018/2019 najwięcej w swojej historii.

Co gorsze, sumy przedstawione nam przez urząd wskazują, że proceder zastępowania autobusami pociągów upowszechnia się dramatycznie od lat. W rozkładzie jazdy 2014/2015 naliczono z tego tytułu zalewie 40 tysięcy złotych. Rok później było to już 195 tysięcy złotych, a w rozkładzie 2017/2018 już 329 tysięcy.

– Stosowanie przez Województwo Lubuskie instytucji kar umownych ma na celu zmobilizowanie spółki Przewozy Regionalne do właściwej realizacji przewozów – napisali urzędnicy. Dodali, że wskazane za okres 2015-2018 kary umowne zostały przez Przewozy Regionalne zapłacone.

Według naszych obliczeń, w trakcie realizacji rozkładu jazdy za okres od grudnia 2014 do grudnia 2018 Przewozy Regionalne wpłaciły więc na konto urzędu milion i 778 tysięcy złotych. Irytacja regionu sytuacją jest tym większa, że większość pojazdów, które wykorzystywane są do realizacji przewozów w regionie, jest własnością województwa. W czerwcu sprawnych była zaledwie niewiele ponad połowa.

Przewozy Regionalne nie odpowiedziały na naszą prośbę o komentarz do sprawy. Wcześniej poinformowały, że sytuacja związana z obsługą pociągami niektórych linii poprawiła się.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (439)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (439)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5