NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Mijanka w nowej technologii

| inf. pras. 19.03.2019 72

Mijanka w nowej technologii
Fot. KZN Bieżanów
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Mijanka w nowej technologii
Kombinacja technologii Switcher&Geismar umożliwiła bezpieczny transport i rozładunek wzdłużny bloków rozjazdów Rz60E1-500-1:12 na budowie mijanki na stacji w Majdanie Królewskim. Fabrycznie zmontowane rozjazdy gwarantują trwałość i mniejsze koszty eksploatacji w całym cyklu życia tych konstrukcji.
Działając na zlecenie krakowskiego PNUIK-a – głównego wykonawcy mijanki w Majdanie Królewskim (linia kolejowa nr 71 Ocice-Rzeszów) – Grupa KZN Bieżanów dostarcza komplet konstrukcji rozjazdowych niezbędnych do rozbudowy tej stacji. Rozjazdy o mniejszych promieniach dostarczone zostały w starej technologii – czyli w częściach gotowych do montażu przez wykonawcę inwestycji. Natomiast kluczowe dla nowego układu stacyjnego konstrukcje Rz60E1-500-1:12, umożliwiające ruch pociągów z prędkością do 160 km/h na kierunku prostym i 60 km/h na kierunku zwrotnym, zgodnie z instrukcją Id-114 zostały dostarczone w technologii blokowej.

– Wykorzystaliśmy elastyczność systemu Switcher umożliwiającą współdziałanie ze wszystkimi znanymi technologiami wspierającymi blokową logistykę rozjazdów. Nasze wagony z uchylnymi platformami dowiozły bloki rozjazdowe na budowę mijanki.

Następnie wykorzystując technologię mobilnych bramownic firmy Geismar dokonaliśmy rozładunku – akcentuje Grzegorz Leszczyński, członek zarządu Grupy KZN Bieżanów ds. inwestycji i logistyki.

Technologia Switcher to rozwiązanie w pełni uniwersalne i elastyczne. Umożliwia zarówno rozładunek przy pomocy hds-ów zamieszczonych na wagonach Switcher+, jak i komplementarną współpracę w ramach innych technologii. Po sprawdzeniu w praktyce kompatybilności Switchera z ciężkimi dźwigami kolejowymi (m.in. realizacje w Świdniku czy Czarncy), nadszedł czas sprawdzenia jego dopasowania do mobilnych urządzeń suwnicowych takich jak Geismar. Realizacja w Majdanie Królewskim jest dowodem, że także w tej konfiguracji Switcher sprawdza się doskonale. Mimo, że w warunkach budowlanych oba systemy i obsługujący je pracownicy spotkały się po raz pierwszy i początkowo współpraca musiała się nieco dotrzeć, zgodnie z założeniami w ciągu jednej dniówki udało się wykonać cały zakres prac.

– Jeden z rozjazdów w procesie rozładunku poprzecznego trafił na przygotowane miejsce magazynowe z boku torów, skąd firma PNUIK, w kolejnym etapie prac przetransportuje go dźwigami w miejsce docelowe. Natomiast drugi, rozładowany w technologii rozładunku wzdłużnego, ułożony został bezpośrednio w miejscu zabudowy.

Wieczorem, właśnie po jego wstępnie złubkowanej konstrukcji, przejechał skład z pustymi już wagonami Switcher wracającymi do Krakowa, by przygotować się do kolejnej realizacji – dodaje Leszczyński. – To kolejna blokowa logistyka rozjazdów zrealizowana Switcherami dla firmy PNUIK. Wcześniej współpracowaliśmy m.in. przy przebudowie stacji Rejowiec czy Nowa Sarzyna. Wspólne doświadczenie zdecydowanie pomaga zwłaszcza w sytuacji pracy pod presja czasu na bardzo krótkich zamknięciach – zaznacza przedstawiciel Grupy KZN Bieżanów.

Inwestycja w Majdanie Królewskim, wraz z elektryfikacją całego odcinka Ocice-Rzeszów oraz końcem modernizacji linii kolejowych 8 i 25; zwiększy przepustowość, umożliwi szybsze podróże i możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Rozjazdy w blokach dostarczone na budowę tej mijanki umożliwią zapewnią dłuższą i mniej awaryjną eksploatację całego zmodernizowanego układu stacyjnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Podkarpacie (26)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Podkarpacie (26)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5