NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Michalski: Potrzeba dokładniejszych badań i lepszych zabezpieczeń

| Roman Czubiński 13.12.2016 199

Michalski: Potrzeba dokładniejszych badań i lepszych zabezpieczeń
fot. Roman Czubiński
Usprawnienie procesu inwestycyjnego na kolei wymaga większej troski o bezpieczeństwo pracowników budowlanych. Priorytetową sprawą jest też inwentaryzacja całej infrastruktury podziemnej oraz dokładniejsze badania geologiczne. Wykonawcom daje się też we znaki deficyt fachowej kadry – mówił podczas Kongresu Kolejowego dyrektor naczelny i regionu Europy Północno-Wschodniej Keller Polska Tomasz Michalski.
W pierwszej kolejności dyrektor Keller Polska zwrócił uwagę na kwestię bezpieczeństwa. – Widzę poprawę, ale dużo zostało jeszcze do zrobienia. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo pracowników. Przez wiele lat walczyliśmy z GDDKiA o platformy robocze i przestrzeganie standardów BHP. Na budowach kolejowych nadal toczymy wojnę o sygnalistów czy o sztywne barierki zabezpieczające – powiedział. Jak podkreślił, unikanie wypadków podczas inwestycji kolejowych to wspólny interes wykonawców, zamawiających i przewoźników.

Problemem przy realizacji inwestycji kolejowych jest mnogość gestorów mediów podziemnych. – Gdy coś uszkodzimy, stajemy nieraz przed ścianą, ponieważ nie wiadomo, do jakiej spółki należy dany element infrastruktury – tłumaczył Michalski. Dodał jednak, że sytuacja zmienia się pod tym względem na lepsze. – Nowe wytyczne w sprawie badań gruntowych to ogromny sukces. Poprzednio spotykaliśmy się z badaniami co 100 metrów na głębokość 2-3 m. Sondy nie sięgały więc nawet spodu nasypów, co uniemożliwiało przygotowanie dobrego projektu – wspomniał.

Dyrektor Keller Polska skierował też do zamawiających prośbę o lepszą współpracę w zakresie przekazywania dzienników podbić i geometrii torów. – Pomoże to identyfikować krytyczne odcinki linii, którym trzeba poświęcić więcej uwagi. Dziś są z tym problemy – zaznaczył.

Inne bolączki, z którymi zmagają się firmy w branży, to luka pokoleniowa wśród specjalistów z zakresu projektowania. – Brakuje doświadczonych projektantów m.in. nasypów, rozumiejących chociażby specyfikę interakcji podłoża z podkładami – poinformował. Zaproponował też, na wzór dokumentu stosowanego przez GDDKiA, wprowadzenie wytycznych do wykonywania wzmocnień podłoża toru. W jego ocenie rozwiązanie takie wzmocniłoby rynek, pomogło uniknąć nieporozumień i braku koordynacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Kongres Kolejowy

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5