Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

MIB: Zamiast 200 km/h pojedziemy 250 km/h. Jest projekt rozporządzenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-12-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
MIB: Zamiast 200 km/h pojedziemy 250 km/h. Jest projekt rozporządzenia
Fot. SM42, Jakub KapkaPendolino pojedzie z pasażerami 250 km/h?
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zaprezentowało projekt rozporządzenia, umożliwiającego podniesienie prędkości pociągów na głównych magistralach do 250 km/h.

Chodzi o zmianę Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 10 września 1998 roku, w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Jak uzasadnia Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, potrzeba zmiany prawa wynika z konieczności umożliwienia prowadzenia ruchu kolejowego z prędkością do 250 km/h, a obecne regulacje na to nie pozwalają.

– Brak przepisów określających warunki techniczne dla infrastruktury, na której możliwe jest prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością powyżej 200 km/h, powoduje niemożność wykorzystania w pełni potencjału nowoczesnego taboru – czytamy w uzasadnieniu proponowanej zmiany. Celem zmiany rozporządzenia jest także zapewnienie spójności prawa polskiego z przepisami TSI.

Zdaniem MIB nic nie stoi na przeszkodzie, by przy obecnym stanie wiedzy technicznej w budownictwie kolejowym, korzystać z infrastruktury kolejowej dostosowanej do jazdy z prędkością 200 km/h, do przejazdu z prędkością 250 km/h, o ile nie przeszkadza w tym geometria linii, bądź inne czynniki techniczne (jak np. zasilanie, czy wadliwa współpraca urządzeń ETCS/ERTMS). Istotą zmiany jest korekta w „warunkach klasyfikacji torów kolejowych”, w parametrach magistralnych linii kolejowych, gdzie dopuszczalną prędkość pociągów zmienia się z 200 km/h (tyle jeżdżą obecnie pociągi na fragmentach Centralnej Magistrali Kolejowej) na 250 km/h. Propozycja nowelizacji zakłada także, że peronów nie będzie się lokalizować w miejscach gdzie pociągi pojadą szybciej niż 200 km/h.

Projekt ukazał się na stronach ministerstwa 28 grudnia. Po zakończonych uzgodnieniach międzyresortowych teraz czas na konsultacje publiczne. Poinformowano o nich 23 podmioty – od przewoźników po organizacje kolejowe takie jak Railway Business Forum, czy Fundacja Prokolej.

Obecnie jedynie PKP Intercity posiada tabor, zdolny poruszać się z pasażerami z prędkością do 250 km/h. To pociągi Pendolino, których przewoźnik posiada 20. Podczas przejazdów testowych w 2014 pociągi te pojechały z prędkością 293 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5