NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

MIB ostatecznie rezygnuje z połączeń do Grodna

| Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-19 08:18:56 Autor: MK_Sokółka
---.centertel.pl
O! Ktoś wreszcie przestał wyręczać podlaski urząd z jego zadań.Jakoś lubelskie, dolnośl., zachpom i śląskie płacą za pociągi do sąsiadów, ci - nie. Ale jak wiadomo Opera ważniejsza. Dobrt krok ze strony MIB. Może to czegoś nauczy podlaskie. A może nie... Pociągi były klimatyczne ale ogólnie to rzadko kiedy miały dobra frekwencję
2016-01-19 08:39:43 Autor: qaz
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Przecież za pociągi do Żar, do Zielonej Góry lubuskie płaci dolnośląskiemu grubą kasę, nie jeżdżą do sąsadów za darmo.
2016-01-19 09:21:56 Autor: śledziona
---.play-internet.pl
ale w ogóle po jaki pociągi osobowe w podlaskiem? toż ta szczątkowa ilość to chyba tylko na pokaz i dla zwiącholi,zaorać podlaskie PRy,większa przepustowość dla towarów i wywalić na bruk gwiazdę Elę
2016-01-19 09:22:30 Autor: Realista9999
---.static.hdsnet.hu
Pazerna podlaska dyrekcja zażądała od ministra za 2 zdechłe pociągi takiej kwoty że aż ten usiadł na krzesło. Zachlannosc przewozów nie ma granic i chciała wyjechać na Białoruś. A prawda jest taka że to i tak były muchowozy: kroplowka utrzymująca sztucznie zawyżone zatrudnienie w Białymstoku.
2016-01-19 09:32:07 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z całym szacunkiem, ale rozumiem ministerstwo obecne i poprzednie również.

Bo takie pociągi służyły tylko temu, aby wyciągnąć kasę z centrali. Zasada prosta - puszczamy pociąg od zagranicznej stacji, ale tej nam najbliższej. No i jest to sensowne i logiczne. Ale potem pociąg ten jedzie przez całe województwo, albo nawet dalej. I za całość ma płacić ministerstwo.

Tak kiedyś wymyślono w Małopolsce - pociąg z Krakowa przez Oświęcim, Czechowice, Zebrzydowice do Ostrawy. Minister płacił tylko przez 3 tygodnie. I zrezygnował z dopłat...
2016-01-19 09:42:13 Autor: Piotr Figiel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie mogę zgodzić się z większością opinii pod tym tekstem. Pociąg z Grodna miał jechać do Warszawy i z pewnością miałby obłożenie. Jakoś w zeszłym roku 2/3 pasażerów PKP IC zrezygnowało z podróżowania do Białegostoku i nikt nie robił z tego afery. Teraz ludzie powoli wracają. wrócili by też do pociągów do Grodna.

Co do zawyżonej kwoty dopłat do tych pociągów to jeśli to była decyzji Elu Z to powinna ponieść za takie coś odpowiednią konsekwencję. Osobiście wydaje mi się, że to była transakcja wiązana między MIB i zarządem PR. Porostu taka cena była dogadana żeby spóścić m. in. Kolejowych związkowców na bambus, którym poseł Jarosław Zieliński obiecał anulowanie decyzji MIR o likwidacji pociągów do Grodna.
Taka jest niestety proza życia. Jak się jest w opozycji to obiecuje się różne rzeczy, a później sami widzicie co x tego wychodzi.
2016-01-19 10:15:06 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Decyzja słuszna.
A opóźnionych i zdewastowanych pociągów do Warszawy nikt nie chce, jeśli ma do wyboru nowoczesne Darty z gniazdkami i Wi-Fi.
2016-01-19 10:30:38 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skąd taki pewien jesteś, że byłyby opóźnione. W krótszych relacjach były punktualne to do Warszawy tez byłyby o czasie.
Każdy wie czym jeżdżą PRy i jakoś InterREGIO nie woziły powietrza.
2016-01-19 10:40:41 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Nie każdy wie co miało jeździć na interregio.
Często słyszałem w pociągu "ale jaja wiesz, czym jadę?"
Frekwencja wzięła się z zaskoczenia podróżnych.

No i konkurencja wtedy też jeździła 30 letnimi wagonami. Polskiegobusa nie było.
Zupełnie inna sytuacja jest teraz, gdy wchodzą Darty.
2016-01-19 10:49:43 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Tam były za długie postoje na granicy. Na innych zewnętrznych pociągi potrafią stać do 30 minut na celną i paszportową a tu się ludzi katowało po 1,5 godziny. Jak wracałem ostatnio z BY tamtędy to zdążyłem zjeść w barze, przespacerować się po Kuźnicy i wrócić do pociągu. Oczywiście Służba Celna pociąg opuściła po chwili, a sprawdzanie paszportów zajęło kilka minut. Połączenie do Warszawy powinno się opłacać nawet komercyjnie.
No i jest jeszcze drugi aspekt. Jakiś (zmoderowano) zaorał krawędź peronową na szerokim torze w Kuźnicy, a drugi jego kolega zatwierdził prawdopodobnie takie MPG, aby odprawa musiała się odbywać w stacji granicznej. Gdyby nie to mogliby sami Białorusini zrobić pociągi Grodno- Sokółka po szerokim i też byłoby dobrze.
2016-01-19 10:52:23 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
I tak przez 5 lat pasażerowie byli zaskakiwani:) Kpisz czy o drogę pytasz?
Jak dają sobie radę "nowoczesne" Darty można przeczytać w RK. Ja ostatnio jechałem nowoczesnym ED74 i na jakiś czas mam dosyć jazdy PKP IC. Marzyłem wtedy o komforcie EN57.
Za 8 lat Darty będą wyglądać tak samo jak ED74. Poza tym EZT mają ograniczony komfort i nigdy nie dorównają dobrze utrzymanym wagonom.
Z tego założenia wychodzą inni zarządcy kolei i wcale nie kupują sobie takich gadżetów.
2016-01-19 11:12:23 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
O każdej awarii EN57 nie powstaje artykuł, więc to tak wygląda, jakby tylko nowe pociągi sie psuły. :)
DART to nie ED74.
2016-01-19 11:15:06 Autor: wdr
---

wdr
przecież na połączenie Grodno-Warszawa byłoby sporo chętnych (i do stacji po drodze), ale pewnie nie chcieli robić konkurencji dla PKP Intercity do Białegostoku.
#dobrazmiana :(
2016-01-19 11:22:42 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wdr
Właśnie o to chodzi. Ale jak byli w opozycji to inaczej ćwierkali, bo nie mieli szans usadzić swojego na stołku prezesa PKP IC.
Zapominają tylko, że od września 2015 PRy to też ich problem. Zmniejszając im pracę przewozową nie naprawią tej spółki.
2016-01-19 11:33:26 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Być może na połączenie Białystok - Warszawa by się znalazło mimo wszystko trochę chętnych, ale po co oszukiwać i uruchamiać taki pociąg jako Grodno - Warszawa z dofinansowaniem międzynarodowym, jeśli pasażerowie będą Białystok - Warszawa i Grodno - Kuźnica/Sokółka/Białystok?
2016-01-19 12:04:42 Autor: jubi
---.85-237-181.tkchopin.pl
Niech Pesę Karp tam IC wydłuży z Wawy, będzie haj spid na Białoruś :)
2016-01-19 12:07:04 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pesa Karp. Dobre:) Oni tego nie zrobią. Niedługo by te karpie popływały ba Białoruś.
2016-01-19 13:05:21 Autor: Avejaja
---.wt.pw.edu.pl
W odpowiedzi na post Piotr Figiel:
"I tak przez 5 lat pasażerowie byli zaskakiwani:) Kpisz czy o drogę pytasz?
Jak dają sobie radę "nowoczesne" Darty można przeczytać w RK. Ja ostatnio jechałem nowoczesnym ED74 i na jakiś czas mam dosyć jazdy PKP IC. Marzyłem wtedy o komforcie EN57.
Za 8 lat Darty będą wyglądać tak samo jak ED74. Poza tym EZT mają ograniczony komfort i nigdy nie dorównają dobrze utrzymanym wagonom.
Z tego założenia wychodzą inni zarządcy kolei i wcale nie kupują sobie takich gadżetów."
"Poza tym EZT mają ograniczony komfort i nigdy nie dorównają dobrze utrzymanym wagonom"

Powiedz to Niemcom.
Powiedz to Japończykom
Powiedz to Francuzom
Powiedz to Brytyjczykom
Powiedz to Hiszpanom
Powiedz to Wochom

etc. etc.

TYLKO BIPA Z GAGAREM I ŻÓŁTE CZOŁO, albo Zemsta Ceacescu z jednym piętrusem
2016-01-19 13:20:36 Autor: MK_Sokółka
---.centertel.pl
@Piotr Figiel, SP45-116, dlaczego za wszelką cenę (ta cena to 13 mln zl) chcecie pakować ludzi na Białystok - Warszawa do kibla? Skoro płacę za bilet do Warszawy, to chcę jechać jak człowiek szybko i wygodnie: nie starym ezetem rozkręcanym przez przemytników. O przymcie w tym o pociągach do Grodna przeczytać można tu: http://m.bankier.pl/wiadomosc/Podlaskie-celnicy-zatrzymali-o-polowe-wiecej-papierosow-niz-przed-rokiem-3464779.html Nie łączmy ruchu do Warszawy z pociągami dla mrówek. Tą kasę lepiej dać na IC do Wawy bo teraz to żenada nie rozkład. :/
2016-01-19 13:34:19 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
@MK_Sokółka
Nikt o zdrowych zmysłach nie puści tych pociągów z dopłatą 13 mln. Pisałem o tym wcześniej jak to było z tymi nieszczęsnymi pieniędzmi.

Gdyby pojechały pociągi do Grodna to byloby 11 a nie 9 par. Nikt nie zabrał by ci tych twoich Dartów. W założeniu IR miały obsługiwać stacje na których teraz pociągów nie ma między Szepietowem a Małkinią. Oczywiście zaraz posypią się tu komentarze, że to marszałek powinien robić. Jednak to nie takie proste.
2016-01-19 14:04:23 Autor: MK_Sokółka
---.centertel.pl
@Piotr Figiel, ależ oczywiście, że jest proste. Kto ci powiedział, że nie jest? Urzędnicy? No proszę cię. Cały kraj ma płacić za te pociągi, żeby cokolwiek stawało w Zarębach Kościelnych? Dlaczego mogą jeździć osobówki Poznań - Szczecin, Kraków - Rzeszów. I to impulsach. Dlaczego u nas nie mogą?! np.osobowe Warszaws - Białystok?
2016-01-19 14:07:01 Autor: MK_Sokółka
---.centertel.pl
Podsumowując: tak, to mają robić marszałkowie. I w normalnych woj. robią, całkiem dobrze to wychodzi. Ministerstwo nie powinno łatać dziur na podlasiu.
2016-01-19 14:30:09 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
To co piszecie jest typowe dla miłośników kolei. Nie jest prawdą, że innym marszałkom takie połączenia udaje się uruchamiać. przykładem jest Mazowsze, które ma swoją spółkę i z innymi nie pali się do współpracy.

Cały system organizacji przewozów pasażerskich nadaje się do poprawy. To że wy miłośnicy obstajecie za likwidacją pociągów do Grodna nie przysporzy pasażerów kolei. Przeciwnie, ludzie przesiądą się do busów. O to wam chodzi? Zdaje się, że tak.

Mi żaden urzędas nic nie musi wkładać do głowy i tłumaczyć. Mam wiedzę i potrafię myśleć niezależnie. Priblem na styku Mazowsza i Podlasia polega na rozbierznych interesach obu marszałków. Ten z Mazowsza nie będzie jeździł na Podlasie, ani nie zamierza dopłacać do PRów, skoro ma KMy.

Stacji stycznej w Czyżewie nie mozna zrobić bo srk nie działa i ani minister ani PLK nie kwapią się do naprawy w związku z tym minister powinien dotować te dwa pociągi. Tym bardziej, że chętnych do przejazdu z Grodna do Warszawy nie brakuje. A jeśli są chętni to powinni uruchomić te pociągi międzynarodowe. Oczywiście nie za 13 mln zł. Cena to jednak sprawa wtórna i jest ona tak wysoka specjalnie żeby mieć uzusadnienie do likwidacji połączenia.
2016-01-19 14:52:10 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Avejaja
Widzę, że masz pojęcie o kolei :) A odkąd to Dart może jeździć z prędkością handlową szybciej niż 160k m/h?

W Niemczech wagony mają się dobrze.w Hiszpanii można powiedzieć, że kolej jest szczątkowa czyli KDP i aglo. We "Woszech" to jak we "Woszech ":))))
2016-01-19 14:52:38 Autor: MK_Sokółka
---.centertel.pl
Po pierwsze, skąd wiesz ilu ludzi jeździłoby z Wwy do Grodna? Na podstawie czego wnosisz? Może starczy te kilka autobusów, co mają tanie biletu? Przez wizy nie ma tam takich potoków turystycznych jak do Wilna. Co co pociągów do Małkini: to nieprawda, że KM zamyka się na innych. Są linie obslugiwane wspólnie przez PR/KM? Są. Od paru lat Czeremcha Siedlce a od tego roku są Terespol - Siedlce. Można? Można!
2016-01-19 16:18:20 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Jeśli zrobić bilety po 20 złotych, a nie po 180 zł, to by może ktoś jeździł.
Pytanie dlaczego polskie ministerstwo ma sponsorować zagraniczne wycieczki Białorusinom...
2016-01-19 20:33:05 Autor: Grocka
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co nas obchodzi Grodno! Białystok kuźnica dajcie nieroby i wystarczy by rano i wieczorem zjechać bando darmozjadow
2016-01-19 22:53:41 Autor: Piotr Figiel
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kolega po kwasie?
2016-01-20 11:57:54 Autor: wdr
---

wdr
@analityk kuuper van basten
raczej chodzi o Polaków mieszkających na Białorusi, tych jest sporo. kuźnica-grodno jechałem i był dość pusty, ale jakby zrobili Grodno-Warszawa z taryfie PL (tj. Niemcy wjeżdżają do Świnoujścia czy do Szczecina) to chętnych by nie brakowało. część z tych Białorusinów pojechałaby dalej, do Krakowa, Berlina. w BWE często można spotkać przesiadających się dalej w kierunku białoruskim
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5