NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

MI: Wspólny bilet z taryfą degresywną na przełomie roku

| Kasper Fiszer 09.05.2018 33

MI: Wspólny bilet z taryfą degresywną na przełomie roku
Pociągi w Zakopanemfot. Kasper Fiszer
Za kilka miesięcy pasażerowie mają uzyskać możliwość kupna biletu przesiadkowego na pociągi kilku przewoźników z zachowaniem degresywności taryfy po przesiadce. Pilotaż kolejnego etapu wdrożenia wspólnego biletu zapowiedział dziś w Łodzi Tomasz Buczyński z Ministerstwa Infrastruktury. Obecnie toczą się rozmowy mające doprowadzić do wypracowania szczegółowych rozwiązań taryfowych.
Najważniejszym tematem poruszonym podczas dzisiejszej konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” zorganizowanej przez Uniwersytet Łódzki była kwestia wspólnego biletu. Podczas pierwszego z paneli dyskusyjnych padła zapowiedź kolejnego etapu integracji biletowej przewoźników już w ciągu najbliższych miesięcy. – Jesteśmy przekonani, że przełom roku 2018 i 2019 będzie oznaczał wejście w życie szerszej stawki degresywnej w polskim systemie kolejowym – zapowiedział Tomasz Buczyński, dyrektor Departamentu Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i członek rady nadzorczej PKP SA.

Wspólny bilet degresywny nie obejmie od razu wszystkich przewoźników

Prelegent zaznaczył, że w systemie wciąż nie będą uczestniczyć wszyscy przewoźnicy, a wdrożenie ma mieć charakter pilotażowy. Obecnie toczyć się mają rozmowy dotyczące szczegółów taryfowych pomiędzy MI a kilkoma spółkami. W najbliższym czasie ma powstać także aplikacja mobilna, za pośrednictwem której sprzedawane będą bilety zintegrowane.

Tomasz Buczyński stwierdził przy tym, że stworzenie wspólnej taryfy degresywnej nie będzie ostatnim etapem integracji sprzedaży w polskim sektorze kolei pasażerskiej. – W dalszej kolejności myślimy o stworzeniu planera podróży opartego na otwartych interfejsach – stwierdził. Jego budowa ma umożliwiać łatwe dokładanie doń kolejnych funkcji związanych nie tylko z transportem kolejowym, ale także z przewozami miejskimi, ruchem taksówek itp.

Rozmowy nawet jedynie pomiędzy spółkami państwowymi są bardzo trudne

Panelista podkreślał, że temat wspólnego biletu ma dla obecnych władz infrastruktury duże znaczenie, które wyraża się m.in. w ujęciu go w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Pozytywnie ocenił on dotychczasowe funkcjonowanie Pakietu Podróżnika – oferty umożliwiającej wydanie biletu przesiadkowego na jednym blankiecie. W porozumieniu uczestniczy na razie tylko jeden przewoźnik niekontrolowany (pośrednio lub bezpośrednio) przez władze centralne – Łódzka Kolej Aglomeracyjna.

– Wydaje się, że ŁKA przetarła szlak dla innych spółek samorządowych – powiedział Tomasz Buczyński. Zaznaczył przy tym, że początkowe ograniczenie zakresu obowiązywania oferty do pociągów przewoźników rządowych było zastosowane celowo, by uprościć wzajemne uzgodnienia. – Rozmowy i tak były przy tym trudne – zaznaczył prelegent. Swoje wystąpienie podsumował pytaniem, na ile integracja taryfowa na danym obszarze powinna pociągać za sobą głęboką regulację rynku przewozów. Choć zaznaczył on, że teza ta wydaje mu się niewystarczająco uargumentowana, pozostawił tę kwestię otwartą.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS