Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Metro: Z półtora tysiąca zostało trzynastu kandydatów na maszynistów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Metro: Z półtora tysiąca zostało trzynastu kandydatów na maszynistów
Warszawskie metro potrzebuje 80 nowych maszynistów do obsługi budowanego centralnego odcinka II linii metra oraz wzmocnienia I linii. Na razie szkoli trzynastu kandydatów na maszynistów, w marcu rozpoczną jazdy w tunelach.

O tym, że zostać maszynistą w metrze nie jest łatwo świadczą liczby. – Wpłynęło ponad 1,5 tysiąca zgłoszeń. Po wstępnej weryfikacji wymagań zostało 60 kandydatów – mówi Anna Bartoń z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Po teście z wiedzy ogólnej na temat metra (z informacji dostępnych na stronie spółki) oraz podstaw technicznych (jednostki prądu) trzydziestu kandydatów zakwalifikowało się do kolejnego etapu, czyli szkolenia teoretycznego na temat taboru. Tutaj odpadło trzynaście osób.

Po weryfikacji zdrowotnej zostało trzynastu kandydatów. W tej chwili uczą się obsługi pociągów w warsztacie technicznym, w marcu rozpoczną szkolenie w tunelach. Każdy z nich powinien wyjeździć 80 godzin. – Chyba nie powinno się już wykruszyć więcej osób. Są zdeterminowani, żeby zostać. Poza tym najtrudniejsze za nimi – prognozuje Bartoń

Kto zgłasza się w naborze na maszynistów metra? – Częściowo ludzie z zainteresowaniem, z zamiłowaniem – przekonuje Anna Bartoń. Wymienia tutaj przykład chłopaka, który skończył szkołę dwa lata temu z postanowieniem zostania maszynistą metra. W oczekiwaniu na ogłoszenie naboru pracował w magazynie. Jak dotąd przeszedł wszystkie etapy. Nie wszyscy mają jednak tyle szczęścia. – Zgłosiło się dwóch braci maszynisty, który u nas już pracuje. Tylko jeden przeszedł dalej – opowiada Bartoń.

Obecnie w Metrze pracuje 153 maszynistów. Do obsługi centralnego odcinka II linii oraz wzmocnienia I linii potrzeba 80 nowych maszynistów. – W czerwcu będziemy musieli kolejny nabór ogłaszać – zapowiada Anna Bartoń.  
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5