10 października w siedzibie Metra Warszawskiego nastąpiło otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na wykonanie studium wykonalności budowy II linii metra w Warszawie. W ramach Przedmiotu Zamówienia należy również wykonać dokumentację Hydrogeologiczną i Geologiczno-Inżynierską dla II linii metra w Warszawie oraz przekrój podłużny trasy metra dla poszczególnych odcinków.
Złożonych zostało sześć ofert:
• TINA Vienna Transport Strategies GmbH;
• Konsorcjum: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o. o. oraz ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH, Austria;
• Konsorcjum: Pöyry Infra GmbH oraz Pauser Zt-GmbH;
• Konsorcjum: EGIS Poland Sp. z o.o oraz EGIS Rail S.A.;
• Konsorcjum: Deloitte Business Consulting S.A., Deloitte Advisory Sp. z o.o. oraz Metroprojekt Praha a.s.;
• Konsorcjum: SENER Sp. z o.o., SENER Ingenieria Y Sistemas S.A. oraz Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o.
Opracowanie musi zawierać pełną analizę techniczną i ekonomiczną dla całej II linii metra, przy uwzględnieniu Studium Wykonalności dla centralnego odcinka II linii metra.
Kryteriami wyboru najlepszej oferty będą:
• cena – 60%
• metodologia wykonania – 40%.
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 30 474 000 zł. brutto.
Terminy wykonania przedmiotu zamówienia:
1. Rozpoczęcie wykonania zamówienia - w dniu podpisania umowy,
2. Zakończenie prac:
- I faza – Wstępny Raport Studium Wykonalności – w ciągu 90 dni od daty zawarcia umowy,
- II faza – Raport Przejściowy Studium Wykonalności – w ciągu 180 dni od daty zawarcia umowy,
- III faza – Dokumentacja Hydrogeologiczna i Geologiczno – Inżynierska – przed uzyskaniem wymaganego uprawomocnia dokumentacji w trybie administracyjnym – w ciągu 180 dni od daty zawarcia umowy,
- IV faza – Raport Końcowy Studium Wykonalności oraz Przekroje podłużne trasy metra – w ciągu 300 dni od daty zawarcia umowy,
- V faza – Dokumentacja Hydrogeologiczna i Geologiczno - Inżynierska – z wymaganym uprawomocnieniem dokumentacji w trybie administracyjnym – w ciągu 300 dni od daty zawarcia umowy,
- VI faza – zakończenie składania odpowiedzi i wyjaśnień dla instytucji oceniających – nie później niż w ciągu 480 dni od daty zawarcia umowy.
Długość II linii metra na odcinku wschodnim północnym od stacji „Dworzec Wileński” do stacji „Bródno” będzie wynosić około 7,1 km. Na tym odcinku przewiduje się budowę 6 stacji: Szwedzka, Targówek I, Targówek II, Zacisze, Kondratowicza, Bródno.
Długość II linii metra na odcinku wschodnim południowym od stacji „Stadion” do stacji „Wilga” będzie wynosić około 7,3 km. Na tym odcinku linii metra przewiduje się lokalizację następujących stacji: Stadion (wspólną z odcinkiem centralnym II linii metra i wybudowaną przy realizacji tamtego odcinka), oraz 6 stacji budowanych: Dworzec Wschodni, Podskarbińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Fieldorfa, Gocław, 6 odcinków szlakowych pomiędzy poszczególnymi stacjami oraz Stację Techniczno Postojową.
Długość II linii metra na odcinku zachodnim od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Połczyńska” będzie wynosić około 9,2 km oraz dodatkowo tory prowadzące do Stacji Techniczno Postojowej „Mory” o długości około 1,0 km (całość: około 10,2 km).
Na odcinku zachodnim II linii metra przewiduje się budowę 9 stacji: Wolska, Płocka, Moczydło, Księcia Janusza, Wola Park, Powstańców Śląskich, Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska; 9 odcinków szlakowych pomiędzy poszczególnymi stacjami oraz Stację Techniczno Postojową „Mory” wraz z torami dojazdowymi do niej.
Studium Wykonalności będzie stanowiło załącznik do wniosków m.st. Warszawy o dofinansowanie Projektu budowy II linii metra w Warszawie z funduszy Unii Europejskiej na lata 2007-2013.