Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: W łączniku trwa kładzenie elementów torowiska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro / wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wykonawca rozpoczął montaż nawierzchni torowej w blisko 400-metrowym łączniku technicznym pomiędzy I a II linią metra. Trafi tutaj niemal 1200 podkładów blokowych.

W poprzedniej fazie prac budowniczowie wykonali podbudowę dla płyty torowiska oraz tzw. bankiety boczne (czyli podest z boku torowiska). Obecnie trwa przygotowywanie konstrukcji do ułożenia torowiska.

W pierwszej kolejności oczyszczony dolny bankiet jest przykrywany matą wibroizolacyjną, mającą w przyszłości tłumić drgania, ograniczając w ten sposób wpływ metra na otoczenie. Następnie na podkładzie z folii budowlanej kładzione jest zbrojenie płyty torowej z charakterystycznym kanałem odpływowym po środku torowiska.

Bezpośrednio w zbrojeniu torowiska układane są podkłady blokowe, oddzielone od siebie dodatkowymi elementami zbrojenia. Na tym etapie można już przytwierdzać szyny do podkładów. Pod ścisłą kontrolą geodezyjną rozpoczyna się proces regulacji szyn i profilowania toru w celu uzyskania odpowiedniej jego krzywizny i właściwego kąta nachylenia. Za pomocą tzw. bramek regulacyjnych utrzymywane są odpowiednia wysokość toru, jego rozstaw i pochylenie szyn. Jak informuje wykonawca, po ustawieniu szyn w obu płaszczyznach (pionowej i poziomej) elementy zbrojenia są unoszone tak, by zapewnić im odpowiednią warstwę otulenia w czasie zalewania betonem. Dopiero po tym można rozpocząć betonowanie płyty torowej z podkładami.

Łącznie na centralnym odcinku zostanie wykorzystane ponad 40 tysięcy podpór blokowych i ponad 55 tys. metrów sześciennych mat wibroizolacyjnych. Elementy te dostarcza firma Tines. 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5