Wykonawca rozpoczął montaż nawierzchni torowej w blisko 400-metrowym łączniku technicznym pomiędzy I a II linią metra. Trafi tutaj niemal 1200 podkładów blokowych.
W poprzedniej fazie prac budowniczowie wykonali podbudowę dla płyty torowiska oraz tzw. bankiety boczne (czyli podest z boku torowiska). Obecnie trwa przygotowywanie konstrukcji do ułożenia torowiska.
W pierwszej kolejności oczyszczony dolny bankiet jest przykrywany matą wibroizolacyjną, mającą w przyszłości tłumić drgania, ograniczając w ten sposób wpływ metra na otoczenie. Następnie na podkładzie z folii budowlanej kładzione jest zbrojenie płyty torowej z charakterystycznym kanałem odpływowym po środku torowiska.
Bezpośrednio w zbrojeniu torowiska układane są podkłady blokowe, oddzielone od siebie dodatkowymi elementami zbrojenia. Na tym etapie można już przytwierdzać szyny do podkładów. Pod ścisłą kontrolą geodezyjną rozpoczyna się proces regulacji szyn i profilowania toru w celu uzyskania odpowiedniej jego krzywizny i właściwego kąta nachylenia. Za pomocą tzw. bramek regulacyjnych utrzymywane są odpowiednia wysokość toru, jego rozstaw i pochylenie szyn. Jak informuje wykonawca, po ustawieniu szyn w obu płaszczyznach (pionowej i poziomej) elementy zbrojenia są unoszone tak, by zapewnić im odpowiednią warstwę otulenia w czasie zalewania betonem. Dopiero po tym można rozpocząć betonowanie płyty torowej z podkładami.
Łącznie na centralnym odcinku zostanie wykorzystane ponad 40 tysięcy podpór blokowych i ponad 55 tys. metrów sześciennych mat wibroizolacyjnych. Elementy te dostarcza firma Tines.