Wstępny harmonogram wykonawcy centralnego odcinka II linii metra zakładał aż pięciomiesięczną przerwę w ruchu metra na środkowym odcinku. Metro Warszawskie liczy na to, że uda się połączyć prace i skrócić tym samym czas wyłączenia ruchu na I linii w rejonie stacji Centrum i Świętokrzyska.
Zapowiadane utrudnienia w metrze wiążą się z budową stacji przesiadkowej Świętokrzyska oraz przebudową układu torowego stacji Centrum. W pierwszym przypadku chodzi o budowę części korytarza przesiadkowego pod wschodnim tunelem I linii w kierunku Młocin oraz płyty antresoli nad tym tunelem. Zakładana przerwa w ruchu na stacji Świętokrzyska wynieść ma – zgodnie z opublikowaną dokumentacją wykonawcy, firmy AGP Metro – 61 dni.
Drugie zamknięcie jest związane z przebudową układu torowego stacji Centrum – to jest przełożenie (odwrócenie) przejazdu pomiędzy torami szlakowymi oraz zamontowanie zwrotnicy w kierunku łącznika torowego z II linią. Jedyną ofertę w przetargu złożył wykonawca centralnego odcinka II linii – konsorcjum firm Astaldi, Gülermak i PBDiM. Prace wraz z odbiorami wg pierwotnego harmonogramu, dołączonego do przetargu, miały wiązać się z 86-dniowym zamknięciem stacji Centrum (prace – 57 dni, odbiory – 29 dni). O „wyłączeniu ruchu pociągów na około 3 miesiące” mówi też analiza uwarunkowań podłączenia łącznika II linii, wykonana przez Metroprojekt.
W pierwotnym harmonogramie termin wykonania tych zadań był rozłączny i nie pokrywał się – w sumie, po dodaniu prac na stacjach Centrum i Świętokrzyska, otrzymujemy 147 dni bez metra (około pięć miesięcy). Metro nie przesądza na razie, czy faktycznie będą potrzebne tak długie zamknięcia. – Projekt i harmonogram przebudowy układu torowego musi przedstawić wykonawca wyłoniony w przetargu. Potem, jako Metro Warszawskie, będziemy chcieli z wykonawcą porozmawiać na temat koordynacji prac. W przetargu jest tylko ramowe założenie, a nie ma konkretnego, obowiązującego terminu – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. Być może więc uda się tak zorganizować budowę, żeby prace na stacjach Centrum i Świętokrzyska odbywały się w jednym czasie.