Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Rusza budowa połączenia pod Wisłostradą

Dalej Wstecz
Autor:

AGP Metro

Data publikacji:
11-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Kilka dni temu rozpoczęły się prace związane z budową łącznika obu głowic stacji Centrum Nauki Kopernik. Wykorzystana będzie do tego technologia mrożenia gruntu ciekłym azotem.

Zgodnie z decyzją, jaką podjęła grupa złożona z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego oraz instytucji naukowych opiniujących rozwiązania techniczne na budowie metra, ze względu na bardzo skomplikowane warunki geotechniczne, jedynym rozwiązaniem, które umożliwi wykonanie łącznika pomiędzy wschodnią a zachodnią częścią stacji Centrum Nauki Kopernik jest mrożenie gruntu.

Cykl robót można podzielić na dwa etapy. Najpierw za pomocą specjalnych wiertnic wykonane zostanie ponad 500 mikrotuneli. Następnie wewnątrz otworów zostaną umieszczone „wymienniki ciepła”, czyli rurki o małej średnicy oraz kilkadziesiąt czujników, które monitorować będą późniejszy proces napełniania ich chłodziwem. Po wykonaniu tej instalacji, podłączone do nich zostaną zbiorniki z ciekłym azotem o temp. – 196 st. C, a każde z połączeń dysponować będzie elektronicznym zaworem pozwalającym na stałą i bardzo precyzyjną kontrolę ciśnienia oraz wydajności instalacji. Gdy wszystko będzie gotowe, wykonawca zacznie wypełniać instalację ciekłym azotem i dokonywać pomiarów wszelkich parametrów mrożenia. Na przełomie 2013 i 2014 roku grunt powinien być już zeskalony tak, by można było rozpocząć drążenie łącznika. Zamrożony materiał uzyska charakterystykę bardzo zbliżoną do skał, dlatego też do drążenia będą używane będą maszyny przystosowane do skrawania skał, czyli minikoparki wyposażone w wirujące frezy. Choć skala tych urządzeń jest znacznie mniejsza, ze względu na wielkość frontu robót, ich zasada działania jest bardzo bliska kombajnom chodnikowym używanym w polskich kopalniach.

Planując te prace, AGP Metro myśli jednocześnie o komforcie mieszkańców. Układ do mrożenia gruntu został zaprojektowany tak, by na żadnym etapie prac nie było konieczności ograniczania obecnej przepustowości tunelu Wisłostrady. Dlatego też, zostanie zastosowane rozwiązanie dotychczas niespotykane na świecie – z otworów wewnątrz tunelu Wisłostrady grunt zamrażany będzie za pomocą solanki a nie azotem, dzięki czemu ruch przez cały czas będzie mógł odbywać się normalnie. Różne metody mrożenia na tak ograniczonym obszarze to rozwiązanie absolutnie innowacyjne.

Ze względu na to, że na zamkniętych wewnętrznych pasach tunelu pracownicy muszą wykonywać przydzielone im zadania związane budową metra, wykonawca prosi kierowców o ostrożną jazdę na tym odcinku.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Tunel Wisłostrady przejezdny dopiero w maju?

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady przejezdny dopiero w maju?

wu, Rynek Kolejowy 01 lutego 2013

Metro:  Prace w tunelu Wisłostrady do połowy czerwca

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady gotowy do otwarcia

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady gotowy do otwarcia

wu, Rynek Kolejowy 22 czerwca 2013

Wisłostrada otwarta, ale węższa. Prezydent przeprasza

II linia metra

Wisłostrada otwarta, ale węższa. Prezydent przeprasza

Gazeta Wyborcza/TVN Warszawa 23 czerwca 2013

Wisłostrada: Awaria czujnika pomiarowego przyczyną zalania tunelu?

Infrastruktura

Tunel Wisłostrady pozostaje zwężony na potrzeby budowy metra

II linia metra

Zobacz również:

Metro: Tunel Wisłostrady przejezdny dopiero w maju?

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady przejezdny dopiero w maju?

wu, Rynek Kolejowy 01 lutego 2013

Metro:  Prace w tunelu Wisłostrady do połowy czerwca

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady gotowy do otwarcia

II linia metra

Metro: Tunel Wisłostrady gotowy do otwarcia

wu, Rynek Kolejowy 22 czerwca 2013

Wisłostrada otwarta, ale węższa. Prezydent przeprasza

II linia metra

Wisłostrada otwarta, ale węższa. Prezydent przeprasza

Gazeta Wyborcza/TVN Warszawa 23 czerwca 2013

Wisłostrada: Awaria czujnika pomiarowego przyczyną zalania tunelu?

Infrastruktura

Tunel Wisłostrady pozostaje zwężony na potrzeby budowy metra

II linia metra

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5