Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Metro: Rosyjskie pociągi prawie w ogóle już nie jeżdżą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Metro: Rosyjskie pociągi prawie w ogóle już nie jeżdżą
Po torach warszawskiego metra jeździ coraz więcej pociągów Siemens Inspiro. Na razie zastępują one pociągi rosyjskie, które czasem już w ogóle nie wyjeżdżają na trasę.

Na dzień dzisiejszy (14 lipca) dopuszczenie do ruchu mają już 23 składy Inspiro, produkowane przez konsorcjum Siemensa i Newagu. Metro Warszawskie kupiło łącznie 35 nowych pociągów tej generacji do wzmocnienia I linii i obsługi budowanego centralnego odcinka II linii.

Oprócz składów Inspiro Metro posiada na stanie 15 starych składów rosyjskich, siedem nowych pociągów rosyjskich z dostaw 2008-2009 oraz 18 składów Alstom Metropolis ’98. Wakacyjny rozkład przewiduje uruchomienie w godzinach szczytu 27 składów. Włączanie kolejnych Inspiro do ruchu oznacza, że Metro jeszcze przez pewien czas będzie miało nadmiar pociągów. Nowe składy, biorąc nawet poprawkę na ich podwyższoną awaryjność w początkowym okresie eksploatacji, nie tylko uzupełniają luki po składach Alstom Metropolis, które są partiami wycofywane na naprawy główne, ale przede wszystkim zastępują składy rosyjskie.

W związku z tą nadwyżką taboru spółka podjęła decyzję o czasowym odstawieniu składów rosyjskich – w pierwszej kolejności tych, które w najbliższej przyszłości musiałyby przejść poważniejsze remonty. Pociągi te są foliowane na terenie STP Kabaty. W tej chwili odstawionych jest już piętnaście składów – zarówno tych starych, jak i z nowszych dostaw. W dalszym ciągu pasażerów może wozić siedem składów serii 81. Zdarzają się jednak dni, jak np. piątek 11 lipca, kiedy na linię nie wyjeżdża żaden ze składów rosyjskich. Dzisiaj (14 lipca) przykładowo do obsługi linii metra został skierowany tylko jeden skład serii 81 – przy czym znajduje się on w rezerwie, więc nie jest powiedziane, że będzie woził pasażerów.

Składy rosyjskie zostaną ponownie włączone do ruchu po skierowaniu części Inspiro na II linię metra i w wyniku zwiększenia uruchomienia na I linii. Zgodnie z założeniami poprawa częstotliwości przewidziana jest na jesieni. – Środki są zabezpieczone. Wszystko zależy od możliwości technicznych. Jeśli Metro będzie gotowe, to wystartujemy ze znacznie poprawioną częstotliwością. Jest za wcześnie, żeby mówić, czy będzie to równo co dwie minuty, czy będą drobne odchyłki – mówił nam pod koniec maja Andrzej Franków, wicedyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Zwiększenie częstotliwości będzie możliwe przede wszystkim dzięki podniesieniu prędkości z 60 do 80 km/h i zmianach w systemie sterowania ruchem. Trwa właśnie dostosowanie taboru do wdrożenia zmodyfikowanego systemu SOP-2W jako podstawowego środka prowadzenia ruchu pociągów. Jak informują władze Metra, zwiększenie częstotliwości do 2 minut i 0 sekund w godzinach szczytu wymaga uruchomienia 52 składów. W tej chwili pociągi jeżdżą z czasem następstwa 3:15 (w rozkładzie przedwakacyjnym – 2:50).

Tekst podchodzi z portalu transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij