NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Metro poprawia bezpieczeństwo w starych pociągach rosyjskich

| wu, Transport-publiczny.pl 10.07.2015 122

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-11 14:00:34 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
jaka jest ogólna żywotność takich składów? mam tutaj na myśli to ile jeszcze "ruski" pojeżdżą w warszawskim metrze?
2015-07-12 11:42:18 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
@ciekawy
Z pewnością większa niż Metropolisów i Inspiro. Chyba, że wcześniej jakiś idiota wycofa je ze względów politycznych, bo jak coś jest ruskie, to musi być be.
Według mnie główną wadą tych pociągów jest duży hałas w środku, co będzie niedługo jeszcze bardziej odczuwalne przy 80 km/h i warto byłoby to poprawić w ramach jakiejś modernizacji. Ciekawą modernizację serii 81 zrobili Czesi, a ich pociągi są sporo starsze od warszawskich.
2015-07-12 15:47:34 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Faktem jest, że jak coś się w 81 popsuje to można wyklepać i jechać dalej. Te jednostki są niezniszczalne. Hałas owszem choć w metrze i tak hałasu nie da się uniknąć, jadąc wewnątrz Metropolisa czy Inspiro i tak jest głośniej niż podczas jazdy pociągiem naziemnym.
2015-07-12 17:12:58 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Pytam się o to dlatego, że jakiś czas temu przeleciała mi przed oczami informacja (plotka?), że składy rosyjskie w najbliższej przyszłości wylecą z metra, co dla mnie jest trochę niedorzeczne, szczególnie kiedy popatrzy się na sam wiek warszawskiej, podziemnej kolei, która jakby nie patrzeć jest stosunkowo młodym system. Sam zaś pociąg to nie auto czy autobus, który ma żywotność naście lat.
Co do hałasu owszem, trochę doskwiera... Mi osobiście brakuje w składach od naszych wschodnich sąsiadów jeszcze jednej rzeczy - klimy, jest w nich po prostu gorąco.
I teraz moje pytanie do bardziej zorientowanych ww. temacie.
Czy istnieje możliwość przy robieniu modernizacji, aby takie składy ("ruski") otrzymały klimatyzację?
Druga rzecz. Kwestia "szarpania" przy ruszaniu. Czy wynika ona ze starszej konstrukcji silnika i czy da się ją wyeliminować z takich składów przy niewielkim nakładzie środków?
Pozdrawiam.
2015-07-12 19:28:03 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ciekawy
Gorąco Ci w metrze?!
Przecie jest pod ziemią, a poza tym upały na 52º N 21º E panują najwyżej kilka dni w roku.
Ja wolę ruskie metro, niż te francuskie im niemieckie z usterkowymi drzwiami. W Charkowie, Kijowie, Pradze i Budapeszcie równie dobrze mi się tym jeździło.
2015-07-13 20:25:00 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Paradoksalnie, duszno i gorąco jest przede wszystkim w tych najnowszych wagonach serii 81, które podobno mają fabryczną klimę, ale działa ona słabo.
Do pozostałych pociągów też dałoby się zamontować, przecież w kibelkach EN57 też instaluje się klimę.

Szarpanie przy ruszaniu, to problem powszechny w konstrukcjach z rozruchem oporowym i wałem kułakowym.
2015-07-16 12:15:13 Autor: ciekawy
---.dynamic.chello.pl
jeszcze się taki nie narodził co by wszystkich dogodził :)
@Stefan, tak w okresie lipiec-sierpień kiedy temperatura idzie w górę jest gorąco, ale dotyczy to tylko godzin szczytu i nie tyle w metrze jako takim (stacje/perony) co w samych wagonach (rosyjskiej składy). Nie odczuwasz tego tak kiedy składami z Rosji jedziesz kiedy jest luźno, natomiast kiedy ludu trochę napakuje się do wagonu jest w nich po prostu gorąco by nie powiedzieć duszno.
@pwlk
hmmm, no to ja chyba jeżdżę innymi Inspiro niż Ty :) OK żarty na bok. Każdy to inaczej odczuwa. Dla mnie osobiście w Inspiro jest idealnie, nawet w godzinach szczytu czego niestety nie mogę powiedzieć o składach rosyjskich. Na jazdę metrem po za szczytem czy w zimie OK, ale tak jak wspomniałem w szczycie robi się w nich gorąco, za gorąco.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5