Jak poinformowało Metro Warszawskie, zbudowane zostały dwie ściany odcinające łącznik pod tunelem Wisłostrady. To nie koniec prac – cały czas trwa wzmacnianie gruntu nad łącznikiem.
Ściany odcinające zrealizowano 12 grudnia – na trzy dni przed wyznaczonym przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlany terminem. Ich zadaniem jest uszczelnienie hydrauliczne obszaru pomiędzy dwoma korpusami (wykopami) stacji Powiśle, znajdującymi się po obu stronach tunelu Wisłostrady. Wciąż trwają natomiast prace stabilizujące (wzmacniające) warstwy gruntu pomiędzy powstającym łącznikiem a spodem wypełnienia pustki, która powstała w wyniku osunięcia się gruntu podczas wcześniejszej awarii, do której doszło w połowie sierpnia br. W wyniku niespodziewanego wypływu dużej ilości materiału na teren budowy stacji metra Powiśle, pod tunelem drogowym Wisłostrady powstała pustka i obiekt został pozbawiony naturalnego podłoża. Pusta przestrzeń została wypełniona na początku października br.
Wciąż nie wiadomo kiedy tunel Wisłostrady zostanie udostępniony kierowcom. – Tak jak deklarował wykonawca, zabezpieczenie tunelu może zająć od dwóch do czterech miesięcy – przypomina Krzysztof Malawko, rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Czwarty miesiąc minie przed połową stycznia 2013 r.