Dworzec Wileński to najdłuższa i zarazem najpłytsza stacja na całym centralnym odcinku II linii metra. Przewidziano tutaj też największą powierzchnię dla galerii handlowych. Kolor przewodni stacji to granatowy.
Stacja ma ok. 405 metrów długości - składa się z dwóch części. Hali peronowej, znajdującej się po południowej stronie al. "Solidarności", i torów odstawczych po północnej stronie, gdzie będą zawracać pociągi (do momentu przedłużenia II linii Dworzec Wileński będzie stacją końcową). Na stację prowadzi 13 wejść, które już są oszklone. Kolor szkła hartowanego to granatowy, będący przewodnią barwą dla tej stacji (każdy przystanek centralnego odcinka ma inny kolor). Wejścia, charakterystyczne motylki, różnią się wymiarami i szerokością - na całym centralnym odcinku znajduje się sześć rodzajów wejść. Oprócz tego na Dworcu Wileńskim znajdzie się jedenaście szybów windowych, w tym jeden bezpośrednio na peron.
Na niższych kondygnacjach trwają prace wykończeniowe. Na antresoli na posadzkach położony jest szary granit strzegomski, na ścianach natomiast czarny bazalt. Znajdą się tutaj jeszcze mleczne podświetlane panele. Przejścia podziemne umożliwią obejście skrzyżowania w koło i wyjście na wszystkie jego narożniki i przystanki tramwajowe. Jedno z wejść znajdzie się w bezpośredniej bliskości dworca Warszawa Wileńska.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl